قبول وکالت فقط تهران و کرج تهـــران کـــــرج ۰۲۱-۴۴۰۳۳۶۷۷ ۰۲۱-۴۴۰۷۲۸۰۲ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۰ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۱
عکس پس زمینه سایت وکلای پارسای عکس پس زمینه سایت عکس پس زمینه سایت

چگونگی طلاق به دلیل اعتیاد شوهر و اثبات آن

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
  • 120 نظر
  • 7 دقیقه
  • 147680 نفر
4.1/5 - (77 امتیاز)
4.1/5 - (77 امتیاز)

بر طبق بند ۲ تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، قانونگذار به زن حق داده است که با شرایطی با اثبات اعتیاد شوهر (زوج) به مواد مخدر یا مشروبات الکلی از طریق عسر و حرج بتواند علی رغم مخالفت مرد، طلاق بگیرد.

بند ۲ تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی: « اعتیاد شوهر به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به‌اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی‌که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است. ‌در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجدداً به مصرف‌ موارد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.»

اما اگر زوج شروط چاپی سند ازدواج به خصوص شرط شماره ۷ را امضاء کرده باشد کار برای زوجه راحت تر است به این صورت که در شرط مذکور آمده است: “ابتلای زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه بر اساس زندگی خانوادگی خلل آور و ادامه زندگی برای زوجه دشوار باشد.”

طلاق به دلیل اعتیاد و اثبات آن

همانطور که مشخص است صرف اثبات اعتیاد شوهر باعث به استفاده زن برای گرفتن طلاق نمی شود و لزوما اعتیاد باید به تشخیص دادگاه مضر باشد و به زندگی زناشویی خلل وارد کند تا رای دادگاه به طلاق به دلیل اعتیاد صادر شود.اما خوشبختانه در این شرط موضوع اعتیاد مشخص نشده است بنابراین ظاهر عبارت دلالت دارد بر هر نوع اعتیادی – به شرط اثبات آن – مثل مواد مخدر یا مشروبات الکلی، بازی های کامپیوتری، شبکه های اجتماعی و غیره … ولی نکته مشترک همه این اعتیاد ها مضر بودن آن ها برای زندگی زناشویی و ایجاد دشواری برای زوجه است.

برای اثبات اعتیاد زوج مرسوم است که دادگاه رسیدگی کننده به طلاق، زوج را به پزشکی قانونی به جهت آزمایش معرفی می کند اما متاسفانه با ترفندهای معتادین به مواد مخدر می توانند از مثبت بودن تست اعتیاد رهایی پیدا کنند که البته همه این ها را قضات محترم می دانند. لذا به غیر از تست اعتیاد، شهادت شهود نیز در خصوص اثبات اعتیاد زوج موثر است. بعضی از قضات به درستی از طریق مددکاری و یا کلانتری محل دستور تحقیق در مورد وضعیت اعتیاد زوج صادر می کنند.

بسیار اتفاق می افتد که نزدیکان شخص معتاد وی را به مراکز اعتیاد یا کمپ های مربوطه می فرستند و سوابق آن ها در این مراکز ثبت می شود، در این موارد با تقاضای زوجه از دادگاه، از مراکز مذکور استعلام به عمل می آید.

اگر زوج سابقه زندان برای جرایم مربوط به مواد مخدر داشته باشد، بسیار کار زن (زوجه) برای طلاق آسان می گردد. در این راستا دادگاه خانواده از دادگاه انقلاب در خصوص سوابق زوج استعلام می کند. وکلای گروه پارسای متشکل از چندین وکیل پایه یک دادگستری خانم و آقا متخصص در امور خانواده (وکیل طلاق) آماده مشاوره حقوقی و قبول وکالت در دعاوی خانوادگی می باشند اگر به دنبال وکیل خوب خانواده در تهران و همچنین بهترین وکیل خانواده در تهران می باشید با ما تماس بگیرید.

مطلب مرتبط :   طلاق توافقی و مهریه – مطالبه مهریه در طلاق توافقی

نمونه رای دادگاه بر طلاق به دلیل اعتیاد شوهر

دعوای طلاق از جانب زوجه به علت اعتیاد زوج، بایستی ثابت شود اعتیاد زوج مضر به اساس زندگی خانوادگی است.

«رای دادگاه»

دادخواست خانم ف.ع فرزند ن. به طرفیت شوهرش آقای ر.ج به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش مخلص اظهارات زوجه این است که در سال ۶۸ با خوانده ازدواج کرده است و یک دختر ۲۰ ساله دارد. خوانده معتاد و عصبی است. مخلص دفاع خوانده این است که اظهار داشت عصبی نیستم، اعتیاد هم ندارم، مدت سه ماه و نیم است که خانم از خانه رفته در این مدت ۴۰ بار به دنبالش رفتم حتی از خودش عذر خواهی هم کردم که اگر قصوری از من دیده، مرا ببخشد؛ من با زندگیم مشکلی ندارم هفته ای یک بار تریاک مصرف می کنم که مشکلی در زندگی من ایجاد نمی کند؛ دادگاه با احراز رابطه زوجیت و نظر به این که مطابق بند ۹ ماده ۸ قانون حمایت خانواده ابتلای زوج به اعتیاد مضری که به اساس زندگی خانواده خلل وارد کند، از موجبات طلاق خواهد بود و در مانحن فیه این معنی احراز نشده است و چون زوج مخالف طلاق است و دلیل محکمی که الزام وی به طلاق را ایجاب نماید، ارائه نشده است، دعوی خواهان غیر ثابت تشخیص و مستندا به مفهوم مستفاد از ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، حکم به رد دعوی مطروحه صادر و اعلام می شود. رای صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز قابل تجدید نظرخواهی در مرجع محترم تجدید نظر استان تهران است.

رئیس شعبه ۲۷۷ دادگاه خانواده تهران – احمدی نژاد

«رای دادگاه تجدید نظر»

در خصوص تجدید نظر خواهی خانم ف.ع فرزند ن. به طرفیت آقای ر.ج فرزند الف. نسبت به دادنامه شماره ۰۰۵۶۹ مورخ ۱۳۹۱/۴/۱۰ صادره از شعبه محترم ۲۷۷ دادگاه خانواده، موضوع پرونده کلاسه ۰۰۰۹۸ متضمن صدور حکم به رد دعوی تجدید نظرخواه در خصوص دادخواست تقدیمی مشارالیها به طرفیت تجدید نظر خواه به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش با توجه به مجموع محتویات پرونده و امعان نظر در اوراق و مندرجات آن، مفاد لایحه تجدید نظر خواهی، مدلول دادنامه تجدید نظر خواسته، نظر به این که جهات تجدید نظر خواهی منطبق با شقوق مندرج در ماده ۳۴۸ قانون آییین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی نمی باشد و از ناحیه تجدید نظر خواه ایراد و اعتراض موجه و مدللی که قابل امعان نظر و موثر در نقض دادنامه باشد، به عمل نیامده و رای دادگاه از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی، مبانی استنباط، و نحوه استدلال و انطباق آن با قانون خالی از اشکال قانونی و منقصت قضایی است. بنا علی هذا دادگاه به استناد قسمت اخیر ماده ۳۵۸ از قانون آیین دادرسی فوق الذکر ضمن رد دعوای تجدید نظر خواهی، دادنامه تجدید نظر خواسته را در محدوده تجدید نظر خواهی تایید می نماید. رای صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور می باشد.

مطلب مرتبط :   بخشیدن مهریه در ازای حضانت دائم فرزند

رئیس شعبه ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران – مستشار دادگاه مرادی هرندی – نامدار

یکی از عللی که زن می تواند به استناد آن در دادگاه تقاضای طلاق کند اعتیاد مضر شوهر می باشد. در نوشته طلاق به دلیل اعتیاد شوهر به تفصیل به آن پرداخته شده است اما بسیار شاهد هستیم که زوج در مقام دفاع در دادگاه خانواده اظهار می کند که فلان مدت است که ترک کرده و اصطلاحا پاک است. حال جای سوال است که تکلیف دادگاه چیست و نتیجه دادخواست طلاق از طرف زن چه می شود؟

رویه دادگاه ها به این صورت است که ادعای زوج مبنی بر ترک کردن را اقرار به جهت وجود اعتیاد قبلی محسوب می کنند و به صرف همین زوجه می تواند طلاق بگیرد و ترک اعتیاد شوهر موثر در این راه نیست.

یکی از شروط چاپی عقدنامه بند ۷ است که مقرر داشته: «ابتلاء زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خلل آورد و ادامه زندگی برای زوجه دشوار باشد.» اگر زوج آن را امضاء کرده باشد با اثبات اعتیاد مضر از جانب او در دادگاه، زن وکیل شوهر در طلاق می شود به عبارت دیگر صرف اعتیاد شوهر این حق را به زوجه می دهد که وکیل شوهر برای طلاق باشد و اثبات ترک اعتیاد حق مکتسب زوجه را از بین نمی رود یا به تعبیر حقوقی ماهیت شرط مذکور شرط نتیجه است و با اثبات اعتیاد در دادگاه زن وکیل شوهر در طلاق می شود.

شعبه اول دیوان عالی کشور در دادنامه ۹۲/۴۱۲ مورخ ۹۲/۶/۷ در این زمینه چنین مقرر کرده است: « …. نظر به این که آرای صادره بر مبنای مقتضیات پرونده امر و اظهارات متداعیین من جمله اقرار صریح فرجام خواه فعلی (به اعتیاد به مواد مخدر شیره و تریاک و کراک و شیشه به مدت حدود یک سال با ادعای ترک آن در یک سال اخیر) در جلسه مقرر رسیدگی ۱۳۹۱/۵/۱۲ دادگاه بدوی صادر شده است و به همان نحوی که در آرای بدوی و تجدید نظر استدلال شده است اگر چه زوج دلیلی بر ادعای ترک اعتیاد … ارائه ننموده است حتی بر فرض صحت ادعای ترک اعتیاد این امر مسقط حق ایجاد شده برای زوجه در اعمال وکالت تفویضی ضمن العقد نکاح زوج به زوجه برای طلاق با توجه به بند ۷ از شروط مذکور ذیل قسمت ب عقدنامه مورد توافق طرفین نمی گردد …. »

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
برای اعطای وکالت دعاوی خانواده و ارث در تهران و کرج با ما تماس بگیرید (وکیل طلاق)
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

  1. سارا م

    سلام ۱۳ساله ک ازدواج کردم و بچه هم ندارم همسرم عضو NA بودند ۴ساله ک متوجه شدم دوباره تریاک مصرف میکنن چندین بار هم خواست توی خونه ترک کنه ک موفق نشد
    میخوام بدونم اثبات مصرف مواد مخدر برای دادگاه ب تنهایی حکم طلاق صادر میکنه؟
    چون میگه طلاقت نمیدم و تو نمیتونی طلاق بگیری بخاطر اعتیادم
    و اینکه میگه من ی کاری بلدم ک تست اعتیادم منفی میشه جوابش
    در ضمن اوایل هفته ای ۳ ۴ بار بود
    ولی الان روزانه ۷ ۸ ساعت در حاله مصرفه 😔

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      آنچه برای دادگاه مهمه اعتیاد شدیده مثل همین که نوشتید روزی هفت هشت ساعت مصرف میکنه مثل در خرج منزل و پرداخت نفقه ناتوان شدن
      تریاک ترکش سخت نیست با مهربونی و سیاست دوباره کمکش کنید و مهمتر اینکه شرایط خودتون رو بدون احساسات نگاه کنید که شرایط منطقی جدایی و طلاق رو دارید یا خیر یعنی اینکه مستقل میتوانید باشید یا خیر

  2. ابدی

    سلام ۳ سال ازدواج کردم همسرم دست بزن داره و خرجی. درست نمیده اعتیاد ب حشیش داره فرزند ی ساله داریم میتونم طلاق همراه حضانت کامل فرزند از دادگاه بگیرم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دادگاه بدون توافق حضانت دایم نمی دهد اما اگر پدر اعتیاد داشته باشد دادگاه بعد از هفت سال ملاک را مصلحت فرزند در نظر میگیرد

  3. لیلی افشاری

    لطفن مرا راهنمایی کنید
    سلام و عرض ادب همسر من سالهاست به شیشه اعتیاد دارن رفتار مناسبی ندارد. فقط در منزل عربده کشی بی احترامی و بی حرمتی و عفت کلام در حضور دختر ۱۲ ساله ام میکند . من چون کارمندم و هزینه های زندگی به عهده من است زیاد درخواست پول از او نکرده ام چون اصلن مردمدار و محترم نیست و فقط دعوا راه میاندازد و مسلط به اعصابش نیست… چگونه می توانم طلاق بگیرم… چند بار اقدام کره ام چون بیکار است و در دایم در منزل است برگه های احضاریه را پاره میکند. هر روز و هرشب در منزل دراز کشیده است، غیر قابل تحمل است …رفتارهای خشونت آمیز دارد. تو رو خدا راهنمایی کنید چه کنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      قوی باشید و با صبر و تحمل دادخواست طلاق بدید ابلاغ هم با سامانه ثنای شما میاد

  4. ز

    شوهر من معتاد ۹ ساله خرج خونه نداده پسرم ۸ سالش خرج بچه خونه کرایه همه گردن منه، همش تهدید میکنه طلاق بگیری میکشمت، خانوادش کتکم میزنن، من نظافت خونه ها رو میکنم چیکار کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اول باید به خودتون مسلط بشید و نترسید

  5. علی رضایی

    باسلام و عرض خسته نباشید اگر مرد روزی نصف قرص متادون مصرف کند و زیر نظر پزشک هم مصرف کند آیا زن میتواند درخواست طلاق را بگیرد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مهم تشخیص قاضی است که این موضوع و این نوع اعتیاد چقدر مخل زندگی زناشویی است

  6. سانی خسرو

    سلام ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ازدواج کردیم و در محضر مکتوب کردیم ک اگر همسرم (زوج)شیشه مصرف کرد با تمام حق و حقوقم طلاق میگیرم،(چون صابقه داشت)حتی یکبار زندان رفته، الان تو تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ فهمیدم کل این مدت مصرف داشته و حتی ۲هفته پیش اقدام به قتل کرد از طریق خفگی، داشت خفم میکرد و تشنج کردم،بازهم امشب تکرار کرد،همچنین من دچار بیماری اوفورکتومی شدم و یک تخم دانم رو دراوردم و فرزند ندارم و دچار شرایط روحی بسیار بدی هستم۲۷سالمه و ازش میترسم تو خونه سروصدا میکنه ظروف میشکونه و بسیار اذیت داره اما راضی به طلاق دادن نمیشه همچنین از دادن ازمایش خودداری میکنه، میخوادمهریه و حقم رو نده و البته خودم رو هم مثلااااا دوست داره!!!!!!! هربار ۱هفته میخوابه تو خونه با خماریش ازارم میده بعد ۱هفته جنگ درست میکنه و میره و میکشه، پای جونم در میان هست و جایی ندارم برم، یعنی حیوان خانگی دارم و نمیتونم با یه ادم روانی تو خونه ولشون کنم فقط خونه رو میخوام مهریه ۱۱۴تا سکه رو نمیخوام
    میشه لطفا راهنماییم کنید؟ چه راهی دارم ک مدرک جمع کنم ازش ؟ آیا از دیوانه بازی هاش فیلم بگیرم به درد دادگاه میخوره؟ دیگه نمیتونم تحمل کنم از رفتارای غیر عادی و ترسناکش واقعا میترسم ساعت ۱۲شبه با بلند ترین صدا با خودش حرف میزنه و تلویزیون رو زیاد کرده و میدونه وسواس دارم کل خونرو به هم ریخته التماس میکنم کمکم کنید هیچ کسی رو ندارم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بیشتر از این صبر نکنید و حتما جدا بشید
      موفق به طلاق میشوید با توجه به سوابق مصرف شیشه و اعتیاد فعلی و رفتارهای غیرمعمول و خطرناک
      فیلم هم گفتید به کار میاد هر دلیلی میتونید با حوصله جمع کنید

  7. سانی خسرو

    سلام ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ازدواج کردیم و در محضر مکتوب کردیم ک اگر همسرم (زوج)شیشه مصرف کرد با تمام حق و حقوقم طلاق میگیرم،(چون صابقه داشت)حتی یکبار زندان رفته، الان تو تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ فهمیدم کل این مدت مصرف داشته و حتی ۲هفته پیش اقدام به قتل کرد از طریق خفگی، داشت خفم میکرد و تشنج کردم،بازهم امشب تکرار کرد،همچنین من دچار بیماری اوفورکتومی شدم و یک تخم دانم رو دراوردم و فرزند ندارم و دچار شرایط روحی بسیار بدی هستم۲۷سالمه و ازش میترسم تو خونه سروصدا میکنه ظروف میشکونه و بسیار اذیت داره اما راضی به طلاق دادن نمیشه همچنین از دادن ازمایش خودداری میکنه، میخوادمهریه و حقم رو نده و البته خودم رو هم مثلااااا دوست داره!!!!!!! هربار ۱هفته میخوابه تو خونه با خماریش ازارم میده بعد ۱هفته جنگ درست میکنه و میره و میکشه، پای جونم در میان هست و جایی ندارم برم، یعنی حیوان خانگی دارم و نمیتونم با یه ادم روانی تو خونه ولشون کنم فقط خونه رو میخوام مهریه ۱۱۴تا سکه رو نمیخوام
    میشه لطفا راهنماییم کنید؟ چه راهی دارم ک مدرک جمع کنم ازش ؟ آیا از دیوانه بازی هاش فیلم بگیرم به درد دادگاه میخوره؟ دیگه نمیتونم تحمل کنم از رفتارای غیر عادی و ترسناکش واقعا میترسم ساعت ۱۲شبه با بلند ترین صدا با خودش حرف میزنه و تلویزیون رو زیاد کرده و میدونه وسواس دارم کل خونرو به هم ریخته التماس میکنم کمکم کنید هیچ کسی رو ندارم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در ذیل مطلب مراحل طلاق از طرف زن بهتون جواب دادم

  8. سمیرا مظهري

    سلام
    من حدود ۱۱ ساله ازدواج کردم تقریبا ۱۰ ماه بعد از ازدواج متوجه شدم شوهرم‌مواد مصرف میکنه بعد از اون سابقه زندان داره برای مواد و…. الان هم زندان هست من چطور میتونم تعهد وحق طلاق بگیرم شاید سر به راه بشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اینکه که چطور همسرتون رو راضی کنید حق طلاق بده سوال حقوقی نیست شما ببینید قلق شوهرتون چیه و از چه راهی وارد بشید ممخصوا که الآن هم زندانه
      بگید تضمین میخوام

  9. کوروش

    دورد مردی ۵۷ساله هستم بخاطر جانباز شدنم حدود ۱۰سال آلپرازولام با تجویز پزشک متخصص مصرف دارم وحدود به ۳۰سالی هست که فقط تریاک مصرف میکنم ۳فرزند دارم همه به کارگری به اوج رساندم واز لحاظ مالی همه چی آماده بوده خانمم بعد از ۴۰سال زندگی مشترک حالا که من ترک اعتیاد کردم وبه فکر بهبود خودم افتادم وبه تبع مثل سالهای قبل درآمد ندارم مهریه اجر گذاشته و اعتیاد من را بهانه کرده ولی بیشتر نظر ش زدن سه دانگ آپارتمان هست که هنوز ۱۴سال باید قسط بپردازم ونمیتوانم سه دانگ منزل بنامش کنم حدود سه ماه ترک منزل کرده مشاوره رفتیم جلسه اول دادگاه هم رفتیم وخودم به قاضی گفتم که اعتیاد داشتم ولی ترک کردم آیا خانمم میتواندطلاق بگیرد ودر ضمن جز همین ملک ویک کمک مشعیت از بنیاد شهید دارایی ندارم
    حالا می‌گوید سه دانگ منزل بنامش کنم حدود یک سال حق آمدن به منزل ندارم وکارتهای بانکی هم بهش بدم تا برگرده لطفاً راهنمایی کنید با این که خیلی دوستش دارم ولی برایم خیلی سخت است که یک سال کجا بروم ودل شکسته و درمانده شدم سپاسگزارم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به شرایط سنی، مالی و جسمی شما بهترین کار اینه که خودتون رو خلع سلاح نکنید همه دارایی شما یک خانه است در اختلاف هم هستید حالا سه دانگ را به نام همسر بزنید که معقول نیست

  10. یه بنده خدا

    سلام وقتتون بخیر بنده پسری هستم ۱۵ ساله میخواستم بگم پدر من معتاد هستن شیشه و سیگار و متادون مصرف میکنن
    سیگار و متادون رو از قدیم مصرف میکنه ولی شیشه رو تقریبا ۳ سال اینا میشه که می‌کشه مصرفش هم زیاده جوری که هی به ما شک میکنه و وقتی که ما خونه نیستیم یا وقتی خوابیم هی از خونه و ما فیلم میگیره یا از خودش فیلم میگیره و فکر می‌کنه شخصی غیر از ما تو خونه هس یکسره هم با ما دعوا می‌کنه منظورم من و مادرم هست و از وقتی که شیشه رو مصرف می‌کنه همون ۳ سال پیش منظورمه اصلا کار نمیکنه خرجی نمیده و از ما میگیره یا وسایل خونه رو میفروشه راضی به طلاق هم نیست چون اگه ما نباشیم باید تو کوچه و خیابون بخوابه بخوام بگم همین دو ساعت پیش یعنی ساعت ۳ شب باهامون دعوا کرد
    هم تحدید می‌کنه هم فحش میده هم کتک میزنه
    قسط ترک کردن نداره چون خیلی بهش گفتیم ولی اصلا گوشش بدهکار نیست
    حالا بنظر شما چیکار کنیم چطوری میتونیم از شر این خلاص بشیم اصلا آرامش نداریم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      زندگی رنجهایی هم داره حالا این یختی و رنج برای هر شخصی فرق میکنه و این باعث نمیشه از شرع و اخلاق را نادیده بگیریم به هر حال پدر شماست نهایت تلاش را برای اصلاحش انجام بدید اعتیاد هم یه جور بیماری است از طریق این کمپ ها بفرستیدش برای ترک ولو اجباری

  11. خانم زمانی

    سلام من پنج ساله ازدواج کردم و سه ساله متوجه شدم همسرم معتاده و اون قصد ترک نداره و منم دیگه نمیتونم کنار بیام چون خیلی بداخلاقه همه هم میدونن این موضوعو
    میخام طلاق بگیرم اما تا بحال همسرم مرکز ترک نرفته ومدرک شامل عکس و اینام ندارم و از روزی ک من اومدم خونه پدرم فک کنم ترک کرده باید چه راهی برای طلاق هست؟چجوری ثابت کنم ب دادگاه چون اون راضی ب طلاق نمیشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با آزمایش اعتیاد توسط دادگاه

  12. فاطمه سلطانی

    سلام شوهر من ۶سال اعتیاد به مواد صنعتی وخامت بقول خودش داره دوبار کمپ خصوصی رفته هر دفعه دوباره شروع کرده الان برای کمپ اجباری اقدام کردم و ناگفته نماند در نبود من وسایل منزل و برده و فروخته در جواب من میگه ثابت نکنی ازت شکایت میکنم الان با توجه به موارد بالا و اعتیاد ایشون من میتونم راحت طلاق بگیرم یا نه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله کاملا طلاق شدنی است

  13. ابوالفضل آقایی

    سلام آیا سیگار کشیدن مرد باعث میشه زن قهر کنه و بعدش قصد طلاق داشته باشه ؟ از لحاظ مادی همه جوره تامین شده اما به بهانه سیگار هر بار قهر طولانی مدت و تهدید به ترک منزل میکنه در صورتی که من تو خونه سیگار نمیکشم و گاهی بیرون میکشم دیگه این رفتارش برام غیر قابل تحمله ممنون میشم راهنمایی بفرمایید به هیچ چیز دیگه ای هم اعتیاد ندارم و مصرف نکردم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر همین دلیل باشد در دادگاه موفق به طلاق نمیشود

  14. کامران کیهانی

    آقا ما یه چند وقتیه بیکار بودیم حدوددوماه بعد دستفروشی میکردم زنم بخاطر این چیزا ول کرده رفته بعد ده روز تازه دیروز شکایت کرده بعد نامه اعسار از هزینه دادرسی زده شهوداش سه تا از همکارانشن بعد یع کارگاه خیاطی براش زدم الان همه چیو برده ۴۰۰تومن وام گرفته زدش به نام کسه دیگه بعد یه ۶۰تومن وام گرفته بعد نمیزارن بچه هامو ببینم یا میرم درو بار نمیکنن یا پدرش نمیذاره جان عزیزتون یه راهکار به مابدید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به راحتی دادخواست ملاقات فرزند با اخذ دستور موقت از طریق دفتر خدمات ثبت کنید

  15. شیدا امینی

    سلام.همسرم‌از ابتدای عقد ترامادول مصرف میکرد به بهانه دیرارضایی . بعد ماتادون هم اضافه شد .
    الان دیگه اونا رو نمیبینم‌توی وسایلش ولی آلپرازولام هست به بهانه خوابیدن راحت چون مشغله کاری داره .
    تحصیلکرده و دارای موقعیت اجتماعی خوبیه .
    مصرف آلپرازولام اعتیاد محسوب میشه ؟
    رابطه‌مون هم از بعد از بچه دار شدن به شدت کاهش پیدا کرده.
    اینها دلایلی برای طلاق هستن ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      آلپرازولام داروی آرامبخش قوی است آیا سرخود مصرف میکند یا به تجویز پزشک؟ و اینکه مصرف ترامادول و متادون تمام شده؟

  16. سحرمطهری

    سلام ۶ساله ازدواج کردم بچه۳ساله دارم شوهرم اعتباد ب الکل تریاک شیره متادون ب دو داشت و تاحالا صدبار ترک کرده و ۳بارهم دربیمارستان ایرانیان بستری شده برای ترک ولی فایذه ای نداشت. دست ب زن داره خیانت هم زیادکرده ولی نمیتونم ثابت کنم چون همه مدارکو ازبین برده.میتونم برای اعتیادش درخواست طلاق بدم؟و ب دادگاه بگم از بیمارستان استعلام بگیره ؟و شاهد هم زیاددارم برای کتک زدن و اعتیادش.ضمنا ایشون خونه و شغل داره و خونه را ترک نکرده.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله دادگاه طلاق میتواند به درخواست شما استعلام کتد

  17. مونا کیانی

    سلام وقت بخیر من ۳ساله عقد کردم همسرم اعتیاد داره و سرکار نمیره من مجبور به سرکار رفتن شدم الان خرجو هم از من میگیره میخوام طلاق بگیرم باید چطوری اقدام کنم که طولانی نشه چون کمپ هم رفته ۳بار ولی بازم همون اش وهمون کاسه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر وکالت طلاق ندارید حتما روند دادگاه طلاق برای دادخواست شما بدون رضایت شوهر طولانی است باید صبور باشید تا مراحل دادگاه طی شود

  18. m. a

    سلام من ۲۳سالمه شغلم مکانیک هست چنتا هم تتو دارم من یکی دوبار متادون مصرف کردم خانومم هم نمیدونه میخواستم خونه بگیرم الان میگه توافقی جدابشیم اخلاقشم زیر صفره اصلا پولاما هیج پوچ میکنه مثل بچه هست هیچیم نمیفهمه زبونم داره ادمو میخوره هر روزم یه تصمیمی میگیره

    لطفا کمک کنید زندگیمو دوس دارم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با این اطلاعات مختصر و عدم شناخت کافی نسبت به طرفین هر توصیه ای غیر معقول به نظر میرسه بهتره حضورا با مشاور خانواده متبحر و چند بزرگتر دارای زندگی زناشویی موفق صحبت کنید اگر سوال حقوقی بود جواب میدادیم

  19. علی خرم

    سلام علی هستم۳۶ساله همسرم خیلی رفیق بازه اینقدررفیق بازی کردتامخشوشستشودادن که ازمن سرتره،که اصلاهم نیست کاری ندارم به این حرفهاالان حدود۶ماهه که من وخونه روترک کرده ورفته ازخانواده خودش هم میپرسم میگن اینجانیست من قبلااعتیادداشتم ولی الان حدودیکسال ونیم هستش که باکلینینگ ترک اعتیاددارم متادون درمانی میکنم وکاروبارم خوبه خداروشکرالان رفته درخواست طلاق داده وبرای من ازدادگاه ابلاغیه اومده برای معرفی به پزشک قانونی ومتاسفانه همسرم میدونه قرص متاون مصرف دارم ،میخواستم بدونم میتونهبرای متادون طلاق بگیره؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بهتره با هوشمنذی به اصطلاح خودمانی دلش را به دست بیاورید تا به شما مطمئن بشود وگرنه بله موفق میشود

  20. خ احمدی

    سلام همسر بنده اعتیاد داره الان هم دوسالی میشه که خونه نمیاد یه بار تا مرحه آخر طلاق توافقی به درخواست خودش رفتیم اما پیش قاضی نیومد، تو این مدت مرتبا تهدید میکنه به گرفتن بچه ام که ۹ سالشه من چه راهی دارم برای طلاق؟ آیا با شکایت دادگاه الزام میکنه که آزمایش بده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله میتونید برای طلاق اقدام کنید و قاضی ایشون رو به جهت آزمایش به پزشکی قانونی معرفی میکنه

  21. خ کریمی

    سلام ببخشید من خانومی هستم ۴۰ ساله همسرم اعتیاد داره یک بار از جیبش شیشه پیدا کردم یک بارم تریاک میدونم مصزف میکنه چون زندگیمون شدیدا تو فشار کار میکنه ولی ما پولی نمیبینیم سه تا بچه دارم کمکم کنید من چطوری میتونم طلاق بگیرم چطوری باید اعتیادش را ثابت کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اعتیاد به مواد مخدر و الکل که متاسفانه در جامعه زیاذ شده ولی در ابتدا به فکر طلاق نباشید اساسا به این فکر کنید که در سن ۴۰ سالگی بعد از طلاق به راحتی میتوانید خودتون رو اداره کنید مشکل مالی نخواهید داشت؟ از طرفی شریک زندگیتون است و مشکل و بیماری اعتیاد به سراغش اومده کمک کنید ترک کنه اگر نشد حساب شده جدا شوید و دلایل طلاق جمع کنید تا در دادگاه موفق باشید

  22. ف.ا

    سلام ببخشید بنده یکسال هست ازدواج کردم و حدودا دو سه ماهی میشه که متوجه شدم همسرم به هرویین معتادن و هیچجوره هم کوتاه نمیاد خداروشکر بچه نداریم نمیخام جدا بشم فقط میخام بترسونمش باید چیکار کنم در ضمن هیچکس نمیدونه که معتاده نه خانواده خودش نه خانواده من لطفا راهنمایی کنید هرچه سریعتر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      سعی کنید ترک کنه و کمکش کنید مخصوصا با کلاس های na اما اگر دیدید به هر دلیل نشد یا دوباره شروع کرد تا دیر نشده سریع خودتون رو از نجات بدین و جدا بشید

  23. مهتاب خراسانی زاده

    سلام من یک خانم باردار ۳۰ساله هستم وبه همسرم مشکوکم به مصرف مواد و قرص و حتی پایپ هم تو وسایلش پیدا کردم اما همش میگه من معتاد نیستم. پارسال با مواد گرفتنش و چند روز زندان بود تا پدرم و پدرشون رفتن و با وثیقه آزاد شدن. مواد که ازش گرفتن شیره تریاک و گل و مقدار خیلی کمی شیشه و یک مواد دیگه بود اما اشتباه من این بود که وقتی گفت مال رفیقم بوده بهش اعتماد کردم.الان واقعا نمیتونم بهش اعتماد کنم آخه امروز صبح رفتم بیدارش کنم کنارش پایپ بود و تا منو دید سریع مثلا قایم کرد نبینم.پارسال من برای نفقه و مهریه شکایت کردم و رای نفقه خونه تکمیل با اثاث و مقداری پول واریزی بود ولی من بعد از چند ماه ایشون بخشیدم و کارهای پرونده نفقه و مهریه را راکد گذاشتم آیا الان میتونم هم نفقه و هم مهریه و هم طلاق و هم حضانت بچه که میخواد دنیا بیاد از ایشون بگیرم؟ میشه جوابم به ایمیلم بفرستید ممنون میشم.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حضانت چه پسر چه دختر تا پایان ۷ سال با مادر است
      اگر اعتیاد را ثابت کنید بله میتوانید طلاق بگیرید
      کمکش کنید تا ترک کنه و تا حداقل دو سال از ترک کامل نگذشته بهش اعتماد نکنید
      کلاسهای na خیلی خوبه

  24. Saman

    با سلام ، من یه سوال برام پیش اومده اون هم اینکه مگه حق طلاق با مرد نیست؟ پس چرا الان فقط زنها دارن طلاق میگیرن؟ پس حق طلاق با زنهاست؟

  25. زهرا رادمهر

    سلام.شوهرمن خیلی بددهنه و فحشم میده.یه بچه هفت ماهه دارم.دو سال بیشتره تریاک و شیره میکشه ولی من چند ماهه از پیاما و تماساش با ساقی ها متوجه شدم.هر روز دو ساعت صبح و دو ساعت بعد از ظهر میره بیرون تو ماشینش میکشه.و عطر میزنه من نفهمم.از پیاماش عکس گرفتم که نوع ماده مخدر مصرفیش هم ذکر شده اونجا.ایا این عکسا برای دادگاه مدرک محسوب میشه؟ حق طلاق و حق حضانت داده به من سالها پیش . پسرم هشت ماهشه الان.شوهرم اونو دوست داره ولی منو خیلی اذیت میکنه و دوست نداره. میتونم نذارم پسرمو زیاد ببینه؟نمیخوام پسرم با بوی مواد اشنا شه .میتونه نفقه و مهریه نده و اذیتم کنه؟چون من درامدی فعلا ندارم و نمیدونم مراحل طلاقو باید چطور واز کجا شروع کنم.ترک کردن و نکردنش برام مهم نیست چون فحشا و بددهنیاشه که خیلی اذیتم میکنه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      از حق طلاقتون استفاده کنید از همه راحتره باید وکیل بگیرید
      پدر اگرچه اسیر اعتیاد حق ملاقات فرزند را دارد

  26. نیما یزدانی

    سلام من الان ۷ ماهه دارم ترک میکنم زیره نظر پزشک و دارو ارامبخش دکتر میده بهم میخواستم ببینم خانومم واسه اعتیاد میتونه طلاق بگیره در صورتی که دارم زیره نظر پزشک و خیلی مطمعن ترک میکنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر در حال حاضر ترک کرده باشید و رمان منطقی از ترک گذشته باشد خیر

  27. سعید

    سلام من ۲۸ سالمه من ۱ ماه اعتیاد داشتم و یه پسر ۴ ساله دارم تو ۱ ماه منو گرفتن تو خونه موادمو بعد خانمم رفت بعد دو ماه گفت اگه دوسم داری حق طلاق را به من بده منم دادم تموم شد رفتیم پی زندگیمون تا ۱ سال من دو هفته بیکار شدم رفتم قرض و هیروین کشیدم فقط ۱ هفته باز تو یه هفته که خواسته خودم بود ترک کنم از قیافه ام از بالا آوردنم فهمیدن حالا باز رفته میگه جدا میشم ولی این بار هیچ مدرکی نداره الانم ۱۰ روزه پاکم میخوام ادامه زندگیمو کنم بد جور زمین خوردم پشیمانم چیکار کنم نمیخوام فرزندم بی پدر بی مادر بمونه موندم همه را به در خونشون فرستادم قبول نمیکنه منم دوسش دارم نفسم به نفسش بنده راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ترک مطمئن و طولانی خوذ را به او اثبات کنید و به او حق بدهید اگر قصد جدا شدن از شما را داشته باشید حتما با مشاوره پزشک و کلاس های ترک اعتیاد معتادان گمنام شروع به ترک کنید ۱۰ روز ترک خیلی شکننده است

  28. ا . ا

    سلام. من در ۳ ماه اخیر چندین بار شیشه مصرف کردم شاید ۴ یا ۵ گرم در کل ۳ ماه . همسرم متوجه شد و ۲شب پیش از من آزمایش اعتیاد گرفت و مثبت شد. الان میخواد جدا بشه از من و من هم نمیخوام دیگه مصرف کنم به هیچ عنوان و هیچگونه موادی. آیا میتونه جدا بشه از من؟ ۴سال ازدواج کردیم و یه بچه ۲ساله داریم . من واقعا زندگیمو دوست دارم . لطفا جواب منو بدین زندگیم در خطره

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حیف شما و عمرعزیزتان که اسیر افیون شدید
      سعی کنید با ترک طولانی و ایمن اعتمادش را جلب کنید یکسال باید از ترک بگذرد
      مراحل طلاق طولانی خواهد بود شما مصمم به ترک باشد توصیه میکنم زیر نظر پزشک و جلسات na

  29. ا . ا

    سلام .
    من در ۳ماه اخیر چند بار شیشه مصرف کردم چند شب پیش همسرم از من تست اعتیاد گرفت و مثبت شد . من دیگه نمیخوام هیچگونه موادی مصرف کنم آیا همسرم میتونه از من جدا بشه؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با ثبات اعتیاد شما برای دادگاه بله میتواند

  30. بانو رضائی

    با سلام ۱۶ ساله زدواج کردم دوتا پسر ۱۳ و ۵ ساله دارم بعد ازدواج فهمیدم شوهرم اعتیاد داره اوایل تریاک بود ولی الان هرویین مصرف میکنه چندبار کمپ رفته دوبار گرفتنش کار میکنه ولی اول خرج خودشو کنار میزاره اضافه بیاره به ماهم میده خودم کار میکنن اجاره خونه میدم میخام طلاق بگیرم چطور حق و حقوقم رو ازش بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر وضع مالی خوبی نداره با توجه به اینکه حکم جلب هم برای مهریه در موارد نادر صادر می کنند دادگاه رفتنتان در به تعبیر خودتان حق و حقوق جز دودندگی و هرینه سود چندانی ندارد

  31. زهرا حسینی

    سلام وقت بخیر من دوساله ازدواج کردم یک هفته قبل از عقد فهمیدم شوهرم اعتیاد داره و چون دوستش دارم سعی کردیم ترکش بدیم و میگفت که ترک کرده ولی روز ب روز بدتر شد تا بعد هشت نه ماه پدرش بردش کمپ و بعد از یک ماه دوباره شروع به مصرف کرد و بعد از اون کلی بحث و جدل داشتیم و چندبار در منزل ترک کرد تا بار اخر که نه ماه پاک موند و از جیبش مواد پیدا کردم ولی میگه مصرف نکردم و کلی بحث و دعوا
    دوسش دارم ولی واقعا این حجم از استرسو دیگ نمیتونم تحمل کنم
    چجوری میتونم هم طلاق بگیرم هم مهریه مو بگیرم؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      باید اعتیاد را از طریق اقرار ، آزمایش، گواهی کمپ،شهادت و یا شهادت شهود اثبات کنید

  32. پ ش

    سلام من ۳۴ سالم هست و خانومم ۳۰ سالش هست من از قبل ازدواج کل خانواده خانومم میدونستن که اعتیاد به شیشه دارم حتی در زمان دوستیمون برای ازادی از زندان برام سند گذاشته بودن حالا من یک دختر ۴ ساله دارم با بهترین شرایط زندگیم رو میچرخونم هیچ کم وکاستی براشون نمیزارم صبح تا شب بخاطرشون تو مغازم جون میکنم بهترین مسافرتها رو میبرم هر چند روز شام انچنانی بیرون میبرم ولی خانوم بنده اصلا اخلاق خوبی با من نداره پیش بچه سر هیچی فحشای بدی میده همین الان جای ناخنهاش رو دستم دار میسوزه ، منم بخاطرم بچم که ایندش بد نشه اصلا چیزی نمیگم ولی ادم نمیشه ایا من برم برای درخواست طلاق بخاطر مصرف من جدا از کار طلاق برای مصرف من حبس یا موارد دیگری هم دارد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دادگاه خانواده کاری به حبس برای مواد ندارد

  33. ف. ف

    سلام. من ۶ساله که ازدواج. کردم با همسرم. دوساله که عروسی کردیم و توی یک خونه زندگی میکنیم. از رفت و امد های مشکوکش شک کردم که اعتیاد باشه.. دوماه پیش دیدم داره داخل ماشین تریاک میکشه. اون از همه لحاظ یک مرد خوبه و هیچ مشکلی نداریم جز این مسئله.کارمنده و نمیتونم بفرستمش کمپ. الان مبگه ترک مردم اما بازم بیرون رفتن بی دلیل زیاد داره. آیا طلاق من به راحتی انجام میشه؟؟ من هیچ سندو مدرک و شاهدی ندارم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر از سایر شرایط راضی هستید عجله به طلاق نکنید با صبوری و گذشت زمان در ترک کمکش کنید

  34. زهرا رفیعی

    سلام من ۲۴ سالمه و ی دختر یکسالو نیمه دارم.تازگی ها متوجه شدم همسرم تریاک و آبجو و… مصرف میکنه.شب ها تا نصفه شب بیرون پیش دوستاشه و از چتاشونو فیلمایی ک تو سطل زباله گوشیشه متوجه شدم‌.چن روز پیش هم سر ی قضیه کوچیک با چاقو سمتم حمله کرد و واقعا هیچی حالیش نیس دیگ.میخوام ببینم میتونم بچمو بگیرم و برم خونه پدرم؟و درخواست طلاق بدم؟نمیتونه تو این مدت بیاد و بچه رو بخواد ازم بگیره؟میخوام حضانت بچمو بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اینا عوارض مصرف و اعتیاد است سعی کنید در ابتدا کمکش کنید و یا با خانواده اش اگر صلاح میدانید موضوع را مطرح کنید به شرایط منطقی بعد طلاق با فرزند توجه داشته باشید و بعد تصمیم طلاق بگیرید. حضانت تا ۷ سال تمام با مادر است

  35. بیتا

    با سلام و عرض ادب و احترام،من ۵۱ سالمه،همسر اولم به رحمت خدا رفتن اون موقع ۳۴ سالم بود دوتا فرزند دارم،۹ سال بعداز فوتشون ازدواج کردم،بعدها متوجه شدم ایشون به تریاک اعتیاد دارن،هفته ای ۱ تا ۳ بار فکر کنم،مخفیانه ودر باغشون این کار رو میکنن،البته چند بار که من منزل نبودم هم این کار رو کردن و من از بو متوجه شدم،آیا میتونم تقاضای طلاق کنم؟چطور میتونم ثابت کنم؟برای ازدواج آزمایششون منفی بود.فرزند مشترک نداریم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر اعتیاد تریاک در حدی نیست که به ظاهر یا آبروی خانوادگی و یا معیشت خانواده لطمه بزند برای طلاق کافی نیست

  36. زهرا

    سلام من ۱۸سالمه سه سال نیم هست ک ازدواج کردم والان دوسال هست ک فهمیدم شوهرم موادمخدرمصرف میکنه شوهرم بیکارهست همش منو اذیت میکنه چندبارهم کتکم زد. نه ماه پیش رفت کمپ ولی الان همون اشه و همون کاسه. چهار ماه پیش درخواست طلاق دادیم ولی بعدش پشیمون شد وخانوادمم پشت من نیستن و اصلا کمکم نکردن که بخوام طلاق بگیرم دوروز پیش بازم بخاطر اعتیاد و بیکاریش دعوامون شده من الان خونه پدرم هستم خانوادم کمکم نمیکنن والان میخام جدا از خانوادم زندگی کنم و خودم هزینه کارهای طلاقم رو جور کنم
    میشه بگین میتونم جدازندگی کنم چون هنوز طلاق نگرفتم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله میتوانید جدا زندگی کنید

  37. لیلا حسینی

    سلام من هشت ماهه عقد کردم ۱۶سالمه و نامزدم ۳۳سالشه مواد گل وشیره و بنگ مصرف میکنه و خیلی عصبیه همش با موبایل کار میکنه یا خوابه یا بیرون
    مشروبات الکلی هم مصرف میکنه
    خانوادش خیلی دخالت میکنن
    میخواستم بدونم شرایطم برای طلاق چه طور هست؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ابتدا شرایط بعد طلاق و نظر خانواده را جویا شوید و تلاش برای ترک دادن او کنید در هر صورت در صورت اثبات اعتیاد میتوان طلاق گرفت یا اینکه طلاق توافقی داشته باشید

  38. حدیثه سیستانی

    باسلام سیستانی هستم همسرم اعتیاد دارن به مواد هروئين وشیشه سه مرحله کمپ رفتن اما بازم شروع کردن قبل ازدواج ۴سال پاک بودن اما دوباره زمان عقد شروع کردن گفتن کنار میزارم اما نمیتوانند باید چگونه جدا بشم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به آنچه گفتید نوع اعتیاد مدت زمان و … به نظر ما جدا شوید

  39. زینب خسروی

    سلام ببخشید من یک پسر ۵ ساله دارم و شوهرم هم تریاک مصرف میکنه هم متادون. میخام ازش جدا بشم خونه ای که داخلش زندگی می‌کنیم رو فروخته بمن و من سند عادی در بنگاه بنامم هست آیا میتونه بعداز جدایی خونه رو ازم پس بگیره؟ و اینکه هم خودش هم برادراش فروشنده ی مواد مخدر و مشروب هستن و پرونده دارن. آیا دادگاه حضانت بچه را به شوهرم میده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      خیر نمیتواند پس بگیرد
      تا پایان ۷ سال که حضانت با شماست و بعد از آن ادله خود را به دادگاه بگویید در گرفتن حضانت موفق میشوید

  40. علی رمظانی

    سلام من اتباع افغانم وبه تریاک و متادون اعتیاد دارم میخام خانومم را از بند اسیرت رها کنم بیرن زندگی اش را بسازت منرا دیگه چون دوست داشتم باخیانت و زنگ زدن به غریبه نابود کردن و روی آوردم به اعتیاد بخاطیر عشق که دارم میخام آزاد شود هرچه همه زندگی ام را دادم به پاش وشاید مهریه اش را ام بیدم ولی چون دوستم ندارد با من بودن براش سختی میخام رنج نکشی یک دوختر ۲ساله داریم زیاد ازیت میشود بنظر تان دادگاه بیروم درخاست بیدم شرایط بچه ام را چطوری پیش بینی میکنید.لطفا راهنمای نمایید در ضمن خانومم به این کار راضی نیست چون میگویدکینه ئ اینکه چندسال بامن بودن حرام شدن من را باید بیشتر ازیت کند و بیندازد زندان و دردسر که دیگه بد تر از الان شوم حتی حاظیر به کشتن این بچه است که بیندازد قتل را گردنم من اعدام بیشوم با وجود که دوستش دارم ازیتش نمیکنم…لطفا باسخ بیدید بیگوید باید چکار کنم زودتر به این رنج و کینه اش پایان دهم و به خاسته اش بیرسونم باید چکار کنم بدون قتل شدن وتهمت دروغ بیرم زندان و به ارزو اش بیرسه و بیرود راحت شود بغض میکنم وحالم از خودم بد میشود که اینجوری وقتی رنج با من بودنش را می کشن

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر راضی به طلاق هستید توافقی جدا شوید

  41. f

    حضانت پسر ۸ ساله را ‌که پدرش اعتیاد داره را به مادر می دهند؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در صورت اثبات حضانت با مادر میشود

  42. معصومه نصیری

    سلام ۲ سال ک ازدواج کردم شوهرم موقع خواستگاریو عقد نگف میکشه منم نفهمیدم وقتی عروسی گرفتیم و الان ۲ سال تو خونه و زندگی از صب میکشه سرکار نمیره خرج خونه رو ب زور و سرو صدا تامیین میکنه پولیم در اختیار من از اول زندگیم نذاشته بد دهنم هست تا میتونه بی احترامی میکنه من دو بار از خونم رفتم خونه پدرم این دوبار اومده معذرت خواسته ولی تا رسیدیم خونه روز اول و دوم نکشید دوباره تکرار کرد بدترم شده ک بهترشه من چجوری میتونم طلاق بگیرم از ایشون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حضورا با وکیل منصف و مجربی صحبت کنید و تصمیم قطعی بگیرید با در نظر گرفتن شرایط بعد از طلاق
      با اثبات اعتیاد ایشان امکان طلاق هست

  43. ن ب

    سلام من همسرم معتاد وخرجی خونه رو هم نمیده۳تا بچه دارم دو بار هم به خاطر معتادش گرفتن من هم شکایت دادم می خوام طلاق بگیرم لطفا راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در دفتر خدمات قضایی دادخواست طلاق ثبت کنید

  44. ناهیده برزگر

    سلام من ۳۷سال دارم با۳بچه شوهرم معتاد به تریاک چند بار هم گرفتن می خواهم طلاق بگیرم بچه هام ۱۳ ساله۸و۴سالشونه ایا بچه هام به من میرسه میتونم طلاق بگیرم نیازی به مدرک برای اثبات به اعتیاد استپون وقتی گرفته بودند به ازمایش رفته حدود ۳سال پیش گرفته بودن و خرج خونه رو هم نمیده لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با استناد به اینکه چند بار به دلیل اعتیاد حمل مواد دستگیر شده دادخواست طلاق بدهید

  45. خسته

    سلام من ۱۴ ساله ازدواج کردم ویک پسر ۱۱ ساله ویک دختر ۲ ونیم ساله دارم شوهرم ۱۰ ساله بیکاره به سختی زندگی میکنم خرج زندگیم خانواده خودش وخودم میدن ولی خانوادش بزور وبا قر یک چیز بهم میدن که واقعا خسته شدم شوهرم اعتیاد به شیشه پیدا کرده قبلا شیره میکشید خیلی رفیق باز ودروغگویه والان تازگی دزدی میکنه با رفیقاش اصلا احساس مسولیت نداره صبح میره وشب میاد خانه واقعا هرچی صبر کردم درست بشه نشد خسته شدم از این زندگی چندبار کمپ رفت کمپ باز امد کشید چندوقت پیش سر همین رفیق بازیش دعوا کردیم هلم داد خوردم زمین دستم شکست از دوجا بازم کوتاه امد ولی هرچی تحمل میکنم بخاطر بچهام زندگیم بدتر میشه از کیف منم دزدی میکنه هرچی پولی خانوادم بهم میدن هم برمیداره جرات ندارم جایی برم وسایل خانه میفروشه حالا میخام طلاق بگیرم فقط میخام این شکنجه تموم بشه زود ایا مهریه بهم تعلق میگیره اگه سریع بخوام طلاقم صادر کنن واینکه چقد طول میکشه تا طلاق بگیرم ایا بچهامم به من میرسه یا شوهرم میشه راهنمایی کنید چکار کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      میتونید تقاضای طلاق کنید این توصیفی که شما کردید اعتیاد و سرقت به نظرم مالی برای پرداخت مهریه ندارد با اثبات مواردی که گفتید حضانت با شماست

  46. هادی‌ زارعی

    سلام‌ هادی‌ هستم‌ چند‌ سالیه‌ اعتیاد‌ دارم‌ دوبارم‌ کمپ‌ رفتم‌ ولی‌ نتونستم‌ ترک‌ کنم‌ همسرم‌ اساس‌ خونه‌ رو‌ جمع‌ کرده‌ برده‌ بچهارو‌ داده‌ به‌ من‌ چگونه‌ من‌ همسرمو‌ برگردونم‌ واگه‌ ترک‌ نکنم‌ ودر‌ دادگاه‌ حضود‌ پیدا‌ کنم‌ چه‌ اتفاقی‌ میوفته‌ ممنون
    راستی‌ فردا‌ هم‌ دادگاه‌ حل‌ اختلاف‌ باید‌ برم‌ ولی‌ ترک‌ نکردم‌ برم‌ چی‌ میشه‌ میتونم‌ برم‌ ترک‌ کنم‌ دادگاهه‌ بعدی‌ حضور‌ پیدا‌ کنم.ایا‌ به‌ نظره‌ شما‌ راحی‌ یا‌ امیدی‌ هست‌ همسرم‌ دوباره‌ برگرده‌ چون‌ خانواده‌ همسرم‌ خیلی‌ دخالت‌ می‌کنند

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      احتمالا به دلیل اعتیاد شما ترک منزل کزده …

  47. حامد سعادتی

    سلام.خسته نباشید.من ۳ساله ازدواج کردم.از اولین شب زندگیم ترامادول شروع کردم اونم بخاطر دیر ارضایی.ولی خوب عادت کردم و هرشب ترامادول استفاده می‌کردم.العان همسرم رفته خانه پدرش و شاید درخواست طلاق کنه.اما من دوستش دارم.البته اینم بگم العان نزدیک سه ماه بیشتره دیگه مصرف نمیکنم.و دوست ندارم مصرف کنم.العان آزمایش مثبت یا منفی میشه آیا میتونن ثابت کنن؟
    اینم بگم تحقیقم اثلا نمیتونن کنن چون کسی اثلا به من شک هم نمیکنه.یعنی جز این دلیلی نداره که بخواد طلاق بگیره.ایا میتونه طلاق بگیره یا نمیتونه؟
    آزمایش اعتیاد تا چند ماه استفاده از ترامادول جواب میده
    لطفا جواب منو دقیق بگید ممنون میشم.من اطلاعات ندارم به اطلاع شما احتیاج دارم. و نمیخوام زندگیم خراب شه.تشکر و ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بعد از ۳ ماه جواب آزمایش منفی است

  48. زهرا مصطفایی

    سلام.زنی ۲۰ساله هستم چهار ساله با همسرم که ۲۶سالشه ازدواج کردم و به دلیل اینکه اعتیاد داشت الان هشت ماهه قهر کردم و خونه بابام هستم و درخاست طلاق دادم
    اما مطمئنم که آزمایش چیزی رو نشون نمیده ولی دوتا فیلم ازش دارم که داره مواد میکشه
    آیا میتونم کاری از پیش ببرم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر بتونید شاهد یا سابقه کمپ و زندان و چیزی مثل اینها رو اثبات کنید موثر است ضمنا در لایحه ای به دادگاه اعلام کنید که چند فقره فیلم در حال مصرف مواد ایشان وجود دارد

  49. محسن موسیوند

    سلام خسته نباشید.دوستم موقع عقد یه کاغذ جدا امضا کرده که توش نوشته اگر دوستم اعتیاد داشت زنش طلاق بگیره.الان زنش رفته طلاق بگیره میتونه طلاق بگیره؟اون کاغذ کافیه؟دوستم زندگیش رو دوست داره چکار باید کنه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      مهم اثبات اعتیاد است

  50. زینب عطاری

    سلام شب خوش
    من ۷ ساله ازدواج کردم
    و الان ۲ ساله هیچ رابطه ای با همسرم ندارم
    دائم دعوا حتی توی خونه اش نیستم به خاطر تعصب خانوادم نتونستم طلاق بگیرم
    الان میخوام اقدام کنم باید چیکار کنم
    ۹۳ عقد کردم ۹۷ عروسی ۷ ساله باهاشم و ترک نکرد از هر راهی وارد شدم قبول نکرد معتاده به ترامادول و متادون چیکار کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر شوهرتان مخالف باشد باید اعتیاد ایشان را ثابت کنید تا دادگاه قبول کند رابطه نداشتن طولانی هم موثر است

  51. ر.ت

    سلام من ۳ سال ازدواج کردم و بعد ازدواج متوجه اعتیاد همسرم شدم متاسفانه همسرم خیلی زود عصبی میشه ودائم منکر اعتیادش میشه و به هیچ عنوان نمیشه باهاش حرف زد سر هر مسله کوچکی یا چیزی میشکنه یا منو تهدید میکنه چطور میتونم اعتیادش رو ثابت و مهریه و طلاقم رو بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      واقعیتی است که هم اعتیاد در جامعه زیاد است و هم کانون خانواده را به مخاطره میاندازد ولی تلاش کنید برای ترک اعتیاد ایشان اگر موثر نشد با آزمایش و شاهد و عکس اثبات کنید

  52. mohsenbazvand7@gmail.com

    سلام من ۳۴ سالمه ومتادون مصرف میکنم؟خانمم ۱ماه پیش میخواست بره خونه پدرش سر بزنه ولی ناگفته نمونه اون موقع قطع مصرف كرده بودم.خلاصه با خوبی و خوشی رفت خونه پدرش تا ۳روز که اونجا بودم مشکلی نبود روز چهارم زنگ زدم که حالشو بپرسم كه خواهرش گوشیو بر داشت و هر چی از دهنش در اومد بارم کرد که خواهرم بیهوش شده و چند بار بردیمش بیمارستان.ومقصرش توهینی چون تو معتادی و باید از هم طلاق بگیرین.۱۴ روز بعد گفتم اشکال ندارد بزار برم دنبالش وبیارمش خونه.رفتم ولی یه جوری مغزشو شستشو داده بودن که تا منو دید خودشو به بیهوشی زد وانداخت رو زمین.من رفتم بالای سرش که باندش کنم که گفت مامان کی گفته که این بیاد اینجا.مامانش وخواهراش شروع کردن به بی احترامی کردن وهی میگفتن از خونه من برو بیرون.دیدم دیگه فایده نداره منم دست بچمو گرفتم وآوردمش خونه خودم.الانم شنیدم میخواد طلاق بگیره.الان میخواستم بدونم من باید چیکار کنم.آیا متادون هم جز موادمخدر حساب میشه چنین اعتیاد رو مثبت نشون میده یا نه تیتو منفی اعلام می‌کنه.خواهشن جواب بدین.چون داره زندگیم نابود میشه.ممنونم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله مصرف مداوم متادون اعتیاد است

  53. آت

    سلام، مادر من ۵۳سالشه و میخواد از پدرم جدا شه، پدرم معتاده و از روز اول کتکش میزد و هیچ پولی نه به مادرم نه ماها نمیداد مادرم هم کمرش و هم پاشو عمل کرده بخاطر کتکای اون ناقص شد و عمل کرد، حتی بعد از عمل کمرش هم کتک شدیدش زد چندین بار، وضع زندگیمون خیلی بده انگار داریم تو زباله دونی زندگی میکنیم ،پدرم مستمری بگیر هست اما یک اساسه درست حسابی توخونه نداریم ، مادرم میخواد مهرشو بذاره اجرا و درخواست طلاق بده، من و مامانم هم از ترس جونمون میخوایم این مدت رو از خونه بریم و پیش خالم زندگی کنیم، آیا نتیجه به نفعمون میشه؟مهر تعلق میگیره؟ طلاق انجام میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      واقعا ناراحت کننده است که بعضی هموطنان اینپنین در سختی هستند
      بله مهریه که تعلق میگیرد اما مگر پدرتان پول یا اموال دارد؟

  54. محنا

    سلام من ۲۲سالمه یه دختر ۵ ساله دارم و الان هم ناخاسته ۲ماه باردارهستم همسرم ب تریاک اعتیاد داره حتی پارسال هم رفتم خونه پدرم سر بحث مون ک ترک نکرد بعدش پدرش اومد دنبالم خودشم گفت ک ترک کرده تستش هم منفی در اومد ولی ب گفته خودش از دی ماه ۹۹ بازم شروع کرده هروز هم دعوا داریم سر رفیق بازی و اعتیادش خودش هم خیلی عصبی از پیام ها و هرفاش اسکیرین دارم میتونم با این ها اعتیادشو ب دادگاه ثابت کنم لطفن راه نماییم کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با مشاور خانواده صحبت کنید

  55. م .ا

    سلام من ۶ساله ازدواج کردم ویه پسر دوساله دارم تو این مدت شوهرم همش اعتیاد داشته و من خبر نداشتم وهمچنین کل این ۶سال بیکار بوده الان متوجه شدم ک چندساله به شیشه اعتیاد داره خشونت و اخلاق بد ندارع اما بدلیل اینکه بیکاره ودروغگو و شیشه مواد خطرناکیه میخوام طلاق بگیرم ایا میشه؟؟
    و اینم بگم ک بالا ۵یا۶بار رفتن کمپ و باز دوباره شروع کردن
    ویه سوال دیگه اینکه میتونم درعوض مهریه حضانت پسرمو بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به میتوانید با اثبات اعتیاد طولانی و مضر شوهر تقاضای طلاق کنید
      با عکس ، شاهد، استعلام از کمپ و آزمایش میتوانید اثبات کنید

  56. ندا

    سلام من ۵ ساله ازدواج کردم یه دختره ۳ ساله دارم و شوهرم ۴ ساله فهمیدم به ترامادول اعتیاد داره هرکاریم میکنم راضی نمیشه بره کمپ و ترکم نمیکنه من میخوام بدونم بخوان طلاق بگیرم دخترم بهم میدن و چجوری ثابت کنم که معتاد هست و تو خونه بد اخلاق و عصبیه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اعتیاد ترامادول با آزمایش هم مشخص میشود
      در خصوص حضانت فرزند، سن فرزندتان و همینطور اثبات مصلحت فرزند و اثبات اعتیاد پدر از موارد کلیدی است.

  57. حمیدرضانوازنی

    باسلام خواستم مرداگر معتادو مشروب خور باشد اموالش را همسرش میتواند اموالش را تصاحب کندبا تشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ننوشتید که از چه طریقی اموال را تصاحب کند

  58. علی شوشا

    سلام
    هر بیماری قابل درمان است…اعتیاد یک بیماری قابل درمان است که درمان آن دارای ترتیبات و اصول و قواعد خاص است،باور اینکه بدلیل اعتیاد رضایت به اتمام حیات زندگی مشترک بدهیم باوری عجیب و خودخواهانه است…هرگاه نگاه یک بانو به امر ازدواج بصورت یک معامله باشد قطعاً با وجود هر ضرر یا سختی راه بدنبال فسخ معامله و اخذ خسارتهاست….این نوع ازدواج پشیزی ارزش ندارد

  59. m

    سلام وقت بخير.من دو سال هست كه عقد هستم.شوهرم هر روز مشروب ميخورن و دائم اخمر هست.و هميشه عصباني و داد و فرياد ميكنه…چطور ميتونم ثابت كنم؟
    مهريمو ميتونم بزارم اجرا؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر در حد دائم الخمریست که با آزمایش نیز مشخص خواهد شد در غیر این صورت می توانید از طریق شهود یا گرفتن فیلم یا … اثبات نمایید.

  60. r

    سلام
    من خانمی ۲۸ ساله هستم که حدود یک سال و نیمه که ازدواج کردم اما فهمیدم همسرم اعتیاد داره و مواقعی که بحثمون میشه منو به شدت کتک میزنه و یک بار همچین منو زد که رفتم پزشکی قانونی و پرونده تشکیل دادم اما پیگیریش نکردم و چند وقت پیش قبول کرد که معتاده و چند روز رفت کمپ اومد بیرون همون آش و همون کاسه
    چند بار هم رفتم خونه پدرم و الانم خونه پدرم هستم
    شوهرمم دوست دارم ولی توی اون خونه اصلا امنیت جانی ندارم و ازش میترسم
    میخوام طلاق بگیرم و واقعا نمیتونم وکیل بگیرم چون از عهده هزینه اش بر نمیام خواهش میکنم یه راهکار بهم بدین

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر بتوانید ضرب و جرح ایشان را اثبات کنید و همچنین اعتیاد را٬ امکان موفقیت در پرونده طلاق بسیار بالاست. نکته مهمی که خیلی از افراد توجه نمی کنند اینکه صرف داشتن برگه پزشکی قانونی برای دادگاه خانواده کفایت نمی کند و بایستی در این خصوص پیگیری کرد تا رای محکومیت صادر شود.

  61. زهرا

    سلام..من ۲۱ سالمه..و شوهرم ۳۱٫٫۴ساله ازدواج کردیم ویک پسر دوساله داریم..شوهرم الان به تریاک اعتیاد دارن هرشب تریاک میکشه..وبسیار عصبانی هستش..من و پسر ۲سالمو کتک میزنه..میخواستم بدونم میتونم حضانت پسرمو بگیرم و مهریمو..وچطوری باید ثابت کنم که معتاده….مرسی

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در صورت اثبات اعتیاد مضر امکان طلاق وجود دارد. حضانت فرزند تا ۷ سالگی بدون نیاز به رای دادگاه با مادر است. مهریه نیز هر زمان که بخواهید از طریق اجرای ثبت یا دادگاه مطالبه کنید

... ...