قبول وکالت فقط تهران و کرج تهـــران کـــــرج ۰۲۱-۴۴۰۳۳۶۷۷ ۰۲۱-۴۴۰۷۲۸۰۲ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۰ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۱
عکس پس زمینه سایت وکلای پارسای عکس پس زمینه سایت عکس پس زمینه سایت

طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی یا رابطه جنسی نامتعارف

  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۶ آذر ۱۴۰۱
  • 148 نظر
  • 6 دقیقه
  • 247770 نفر
4.1/5 - (185 امتیاز)
4.1/5 - (185 امتیاز)

همانطور که می دانید گروه وکلای پارسای صرفا وکالت پرونده های خانواده را قبول می کند و به صورت تخصصی در این دعاوی وکالت می کنند.

در طول سالها درگیر بودن با دعاوی خانوادگی، و با برخورد و شنیدن مشکلات زوجین دچار اختلاف ، یکی از عمده ترین اختلافات زوجین، رابطه جنسی ، نداشتن رابطه جنسی و رابطه جنسی نامتعارف است. گاهی شرم ، حیا و غرور باعث می شود که زوجین یا یکی از ایشان دلیل اصلی تمایل به طلاق را مطرح نکند و دست آویز دلایل دیگر شود. اما در باطن ماجرا، نداشتن رابطه جنسی متعارف و مطلوب باعث بروز جدایی و از بین رفتن صمیمیت بین آنها می شود. پر واضح است سلامت اجتماع و فرد اقتضا دارد که نیاز های جنسی در بستر خانواده و از طریق مشروع  بر طرف شود. حال وقتی این مهم دچار اختلال می شود پیامد های ناگواری در پی خواهد داشت.

این موضوع کاملا ثابت شده است که رابطه زناشویی مطلوب زوجین از عوامل مهم استحکام روابط آنها است. ارضاء غریزه  توام با عشق و محبت بسیاری از درگیری ها، دلخوری ها و قهر ها را از بین می برد. واقعا رابطه خاص زناشویی و در آغوش کشیدن محبوب دوای خیلی از امراض و اضطراب هاست.

بگذریم… در مورد طلاق از طرف مرد و مراحل و شرایط به کرات در سایت توضیح داده ایم . اولا اقلیت های مذهبی شناخته شده در قانون اساسی بر طبق مذهب و دین خود در ازدواج و طلاق رفتار می کنند و دادگاه ها نیز مکلفند حق اختلاف را بر طبق احوال شخصیه انجام داده و صدور حکم کنند. ثانیا طلاق در اسلام از حقوق مرد به شمار می رود و این موضوع در قانون و رویه قضایی هم منعکس شده است. لذا به طور خلاصه می توان گفت که دادخواست طلاق از مرد   نیازمند دلیل موجه هم نمی باشد و زوج می تواند با پرداخت حقوق مالی زوجه ، طلاق ( گواهی عدم امکان سازش ) از دادگاه خانواده تقاضا کند.

خوب با این توضیح ، اینکه مرد یا وکیل او در دادگاه ثابت کند که طلاق به دلیل مشکلات زناشویی زوجین است یا اینکه اثبات نکند در اصل طلاق در دادگاه فرقی نمی کند .

اما فقط چند مطلب

۱ – اگر زوج درخواست فسخ نکاح به دلیل عیوب جنسی زن مندرج در قانون و شرط بنایی زوجین از دادگاه داشته باشد و  این امر اثبات شود در صورت عدم نزدیکی، مهریه زوجه دیگر پرداخت نخواهد شد و در صورت نزدیکی و در فرض اثبات فسخ نکاح، زن مستحق مهر المثل خواهد بود.

مطلب مرتبط :   نکاتی مهم در حدود اختیارات ولایت پدر و جد پدری در اموال فرزند (ولی قهری)

۲ – اگر زوج درخواست طلاق به دلیل عدم تمکین خاص و عام زوجه کند و زوجه دوشیزه باشد و رابطه جنسی از هر نوع (جلو یا پشت) برقرار نشده باشد مهریه زوجه نصف خواهد شد.

۳ – اگر زوج درخواست طلاق به دلیل عدم تمکین زوجه کند و حداقل یک بار رابطه زناشویی کامل بر قرار شده باشد اولا زن مستحق تمام مهر خواهد بود ثانیا عدم تمکین او ارتباطی به مهریه دیگر نخواهد داشت ثالثا و آنچه مهم است این که در صورت عدم تمکین زوجه، شرط تنصیف دارایی و نفقه به او تعلق نخواهد گرفت.

طلاق به درخواست زن به علت نداشتن رابطه زناشویی

چند فرض اینجا متصور است :

۱ – اگر مردی عنن باشد یعنی توانایی نعوظ نداشته باشد از موارد فسخ نکاح است و زوجه می تواند از دادگاه تقاضای فسخ نکاح کند. این توانایی نعوظ نداشتن منحصر به زمان وقوع عقد نیست و حتی اگر بعد از عقد هم برای مردی حاصل شود و در دادگاه ثابت شود، زوجه می تواند درخواست فسخ نکاح کند.

۲ – مرد توانایی نعوظ دارد اما سرد مزاج است .

خوب میدانیم که غریزه و میل جنسی افراد متفاوت است . بعضی به دلیل بیماری جسمی ، روحی و یا دلایل ارثی بسیار به تعبیر عامیانه سرد مزاج می باشند. در این صورت اگر زوجه بتواند به دادگاه ثابت کند که این وضع زندگی برای او مشقت بار و غیر قابل تحمل است می تواند از دادگاه تقاضای طلاق به دلیل عسر و حرج کند. به هر حال داشتن رابطه جنسی متعارف و کافی حق هر شخص است.

۳ – مرد زود انزال است و درمان نمی کند

زود انزالی مرد هم برای مرد و هم برای زن غیر مطلوب و ناخوشایند است و در اکثر مواقع هم با مراجعه به پزشک متخصص مربوطه قابل درمان است. اما اگر زوج در پی درمان نرود و یا درمان موثر واقع نشود و از طرفی زن بر این عقیده باشد و بتواند ثابت کند که در عسر و حرج است، می تواند دادخواست طلاق تقدیم دادگاه خانواده کند.

مطلب مرتبط :   شرط ضمن عقد تملیک سه دانگ منزل توسط زوج در آینده به عنوان مهریه

۴ – مرد عمداً رابطه جنسی بر قرار نمی کند.

فارغ از منشا آن که می تواند قهر، دلخوری و امثالهم باشد اگر این موضوع مدت زمان طولانی در در عرف به طول بکشد و نداشتن رابطه جنسی صرفا منتسب به زوج باشد، زوجه به دلیل عسر و حرج اختیار دارد که دادخواست طلاق به علت عسر و حرج از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقدیم دادگاه خانواده کند.

در پرونده ای زوجه مدعی بود که زوج به مدت ۴ سال است رابطه جنسی بر قرار نمی کند. در مقام دفاع و در محضر دادگاه زوج بیان کرد که زوجه بهداشت شخصی مربوط به خود را از حیث استحمام مرتب و تمییز نگاه داشتن دستگاه تناسلی و لباس زیر را رعایت نمی کند که در نهایت دادگاه ادعای عدم رابطه زناشویی تعمدی از جانب زوج را نپذیرفت.

در پرونده ای دیگر زوجه بعد از ۷ سال از شروع زندگی مشترک هنوز باکره بوده که در بررسی دادگاه و استماع اظهارات زوجین مشخص شد که منشا آن ترس زاید الوصف زوجه از درد ناشی زائل شده پرده بکارت است که نیازمند مشاوره با پزشک و روانشناس بود و علت عدم نزدیکی منتسب به زوج نبوده است.

۵ – رابطه جنسی مقعدی

خارج از مباحث پزشکی مرتبط با این موضوع و مشکلات شرعی آن ، اگر زوجه بتواند ثابت کند که در این خصوص در عسر و حرج است و تمایل به آن ندارد از موجبات طلاق به دلیل عسر و حرج در فرض اثبات خواهد بود. در اکثر موارد دادگاه زوجه را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کند.

۶ – رابطه جنسی غیر متعارف

رابطه جنسی غیر متعارف هم مصادیق آن فراوان است در فرض اثبات عسر و حرج زوجه از موجبات طلاق است.

در پرونده ای زوجه در محضر دادگاه اعلام کرد که میل جنسی زوج فراوان و غیر عادی است به گونه ای که در طول روز چندین بار تمایل به داشتن رابطه جنسی دارد و در طول شب هم بعضا زوجه را از خواب بیدار می کند …

زوجه در ادامه این وضعیت را غیر قابل تحمل توصیف کرد و از دادگاه تقاضای طلاق داشت.

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
برای اعطای وکالت دعاوی خانواده و ارث در تهران و کرج با ما تماس بگیرید (وکیل طلاق)
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شش =

  1. Solina

    من همون شخص هستم که در مورد همسرم گفتم در رابطه از الفاظ زشت وخواهان رفتار ناشایست هست که در رویا دوست دارد زنش با غریبه ها رابطه داشته باشد وزن را مجبور به این امر ناشایست میکندگمیخواهم بدانم در دادگاه اگر پیامها در واتساپ وصدایش وصحبتهایش را داشته باشم برای اثبات حرفم میتوانم طلاق وحق وحقوقی را بگیرم

  2. علیزاده

    با سلام و عرض ادب و احترام، خانمی هستم که مدت ۸ ساله با شوهرم رابطه نداشتم، الان میخوام درخواست طلاق بدم آیا برای اثبات حرفم به پزشکی قانونی مراجعه خواهم کرد؟
    چه مدت زمان مثلا از آخرین زمان رابطه بگذره پزشکی قانونی تشخیص میده یا نمیده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      برای این موضوع به پزشکی قانونی نمی فرستند و قاضی با شنیدن حذف های زوجین استنباط میکند

  3. Solina

    اگر مردی در زمان نزدیکی از الفاظ زشت نسبت به زنش استفاده کنه مثلا در رویا ،،دوست دارم با فلان شخص آشنا یا غریبه رابطه داشته باشی واز این موضوع لذت ببرد که خود را به اوج برساند وزن را مجبور به این کار کند،حکمش چیست

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      چی بگم مریضه! اثبات مشکله و طرحش در جلسه دادگاه طلاق در ذهنیت قاضی تاثیر گذاره و خوبه

  4. درین . ف

    باسلام . ١٢ سال هست ازدواج کردم همسرم سرد مزاج هستن . یکی دوبار در طی این سالها مراجعه به پزشک داشتن اما روند درمان رو پیش نگرفتن. در سال یکی دو بار رابطه داشتیم در مدت زمان کوتاه نعوظ دارن اما بعضی وقتها نه . بتازگی بعد از ١٢ سال با اصرار من و با کلی چالش رابطه داشتیم و صاحب فرزند شدیم البته بیشتر تمایل فرزند از جانب ایشون بود. الان مدت بارداری و ۵ ماه تولد فرزندم هیچ رابطه ی نداشتیم وضعیت بدتر هم شد. افسرده شدم پرخاشگر و عصبی حتی احساس مادری هم ضعیف دیگه توان و انگیزه به ادامه راه ندارم . و حقیقتادلبستگی ندارم به این زندگی . فقط چطور میتونم به حق و حقوقمو طلاق برسم چون توانی مالی دارن

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر مشکل شدیده براتون و با مشورت طلاق رو صلاح میدونید ابتدا توافق کنید اگر نشد حتما با وکیل مجرب مشورت کنید تا حساب شده و محکم دادخواست طلاق داده بشه

  5. الهه.فرهمند

    A.t سلام خانمی ۳۸ ساله هستم ۶ سالی هست مبتلا به اندومتریوز شدید و تخمدان پلی کیستیک شدم و درد زیادی رو تحمل میکنم ودوسالم میشه دچار سنگ ریزه در کلیه هام شدم که خیلی اذیتم داروها زیاد اثری ندارن عمل هم یبار شدم و باز بیماری بدتر شده قبلا روابط زناشویی هفته ای دو یا ۳ بار داشتم ولی الان ماهی دوبار به علت دردهای شدیدم شوهرم رو دوست دارم ولی ایشون از رابطه کم ناراضی هستند و همش بحث و دعوا میکنه خیلی عصبی میشه گرچه اوایل ازدواج که سلامت بودم هم بدون دلیل دعوا می‌کرد و عصبی بود و ۷ سال اول ازدواج هم منو هم بچمو کتک میزد و فحش میداد اون ۷ سال زندگی عین جهنم بود و من خیلی مظلوم بودم و
    فقط گریه میکردک.ولی الان دیگه کشش دعوا ندارم منم عصبانی میشم وقتی دعوا میکنه واغلب و بچه رو میزنه گاهی . گرچه الان بهتر شده منو کتک نمیزنه بچه رو گاهی میزنه زود عصبی میشه و دعوا میکنه که استرس وحشتناکی به جون من و بچم میندازه خانوادگی عصبی ان.الان از رابطه کم خیلی عصبانیه و من ایشون رو دوست دارم ولی وقتی میبینم تمام هم و غمش مسئله جنسی هست من دلم میخواد جدا شم تا ایشون بتونن همسر مد نظر خودشونو پیدا کنن و ازدواج کنم دیگه کشش دعوا رو ندارم من بیمارم کسی درد منو نمیدونه بخاطر بیماریم و سنگ کلیه و کیستام درد زیادی رو متحمل میشم ولی صبورم ناله نمیکنم ولی ازین موضوع خستم که شوهرم درکم نمیکنه شایدم حق داره من نمیدونم مردا چه جوری ان حتما کل دنیاشون همون مسئله جنسی هست چون خودش میگه مهمنرین مسئله ی براش.وگرنه غذامو درست میکنم دور و ورم مرتبه کارای خونه مو انجام میدم کاری حرفی چیزی که ناراحتش کنه انجام نمیدم ولی دیگه دپرس شدم با طلاق اصلا راضی نیست میگه رسیدگی کن من نمی تونم همون ماهی دوبار بیشتر نمی تونم.چیکار کنم.گفتم پس برو زن دیگه بگیر برا منم خونه کرایه کن با بچم زندگی کنم تو با خانوم جوان و سالم و میل دلت ازدواج کن اونم قبول نمیکنه شاید چون حقوق کفاف ی زندگی رو نمیکنه خودمم شاغل نیستم و گرنه تقاضای طلاق میدادم اونم راحت شه منم.نمیدونم چیکار کنم.راهنمایی می کنید لطفا

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به اینکه راضی به طلاق نیست و از طرفی مشکل دیگه با هم ندارید با دکترتون و مشاور خانواده مجرب صحبت کنید طلاق چه دردی دوا میکنه

  6. ج.ب

    سلام ،ده ساله ازدواج کردم اوایل دست بزن داشت شکاکه اجازه نمیده بیرون برم نه درس نه سرکار نه باشگاه ،حتی خانوادم حق رفت وآمد ندارن مدام به بهانه های مختلف آتیش به زندگی اطرافیان میندازه،محافظه کاره همش ترس اینو داره دیگران براش پاپوش درست کنن برا کارش بد بشه،درواقع توهم داره یه انسان معمولیه کاره ای نیست،رابطه جنسی ماهی یکبار گاهی سه ما یکبار اونم خیلی بی کیفیت داریم احساس میکنم خود ارضایی میکنه ،خسته شدم دیگه نمیتونم تحمل کنم لطفا راهنمایی کنید چیکارکنم،برای طلاق چهطور میتونم حق وحقوقمو بگیرم ازش؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ابتدا برای بهبود زندگی بجنگید با مشاور صحبت کنید علت سردمزاجی ایشون و بی کیفیتی رابطه خاصتون رو آسیب شناسی کنید

  7. امیر حسینی

    سلام من ۱۳ساله که با همسرم ازدواج کردم من تو این ۱۳سال هر بار رابطه جنسی بر قرار میکنم به اصرار خودم هست کلا ماهی نهایت دو بار رابطه دارم اونم همش بد اخلاقی می‌کنه و میخواد زود تمومش کنم ولی من دوست دارم قبل از دخول کاملا اماده اش کنم ولی اون نمیزاره و فقط میگه سری انجامش بده من از این موضوع خسته شدم من همسرم رو خیلی دوست دارم نمی‌دونم چکار کنم این موضوع رو با کی در میون بزارم که حل بشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به مشاوره خانواده مراجعه کنید

  8. زهرا شیبانی

    سلام من ۸ ساله که ازدواج کردم و بچه ندارم، همسرم بسیار سرد مزاج هستن بعضی مواقع اصلا نعوظ ندارند و هر دو سه ماه گاها ۶ماهی یکبار رابطه داریم که اکثر مواقع در حین رابطه آلت ایشون از حالت نعوظ خارج میشه و رابطه به سرانجام نمیرسه، چندین بار وقت دکتر گرفتم ولی ایشون راضی نمیشن و میگن من مشکلی ندارم و همه همینطوری هستن، من واقعا دیگه مایل به ادامه زندگی با ایشون نیستم، میخواستم بپرسم آیا من میتونم این مشکل رو به دادگاه ثابت کنم؟ آیا مهریه به بنده تعلق میگیره؟ از چه طریق؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      سعی کنید اول با حوصله و سیاست راضییش کنید به دکتر بره چون مشکل قابل درمانه اما اگر نشد و تصمیم طلاق داشتید دلیل خوبیه برای طلاف

  9. م.ک.ل

    سلام
    خسته نباشید
    من همسرم به دلیل خیانت و رابطه جنسی با شخ۱ دیگری با من رابطه برقرار نمیکند و فقط ماهی یکبار یا شاید کلا ماهی هم رابطه ای نداشته باشیم چطور این موضوع باید در دادگاخ برای طلاق استفاده کنم و ثابت کنم.؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به نظرم تصمیم اساسی تر و مهمتر بگیرید که آیا اساسا ادامه زندگی صلاح شماست یا طلاق؟
      ارتباط با شخص دیگر و خیانت مهم است ابتدا موضع خود و تصمیم خود را در این موضوع و دیگر مشکلات مشخص کنید تا با دست پر دلایل طلاق داشته باشید وگرنه ماهی یک بار زناشویی دلیل کافی برای طلاق نیست

  10. سید محمد حامد بستان دوست

    سلام من با همسرم حدودا دو سال هست که رابطه ندارم البته من زندگیمون مشکلی نداره و هر دو کنار اومدیم با این موضوع ولی من واقعا نمی تونم تصور کنم که با خانمم رابطه برقرار کنم هم از خجالت هم از اینکه واقعا هیچ وقت دنبال رابطه جنسی نبودم حتی در دوران مجردی
    تکلیف چیست

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دوست عزیز باید بپذیرید که این یک مشکله و بعد در پی درمان بود

  11. م.س

    سلام وقت بخیر.۴۱ سال سنم هست و همسرم ۴۰ سالشونه.البته در ظاهر سن من خیلی کوچکتر از ایشون نشون میده.همسرم بسیار مرد مودب باشخصیت تمیز و مومن و انسان دوست و با شرافت و ظاهری زیبا دارن و مورد تایید همه از جمله خود من هم هستن.اما در ۶ سالی که ازدواج کردیم فقط دوبار رابطه زناشویی داشتیم و من خیلی وقتها ازشون درخواست میکنم که رابطه داشته باشیم اما همیشه میگن الان نه بعدا.حس سرخوردگی بهم دست میده همیشه.قبلا میل جنسی زیادی داشتم اما حس میکنم خیلی بی میل شدم اما با اینهمه بازم ازشون درخواست میکنم اما حتی به بدن من دست نمیزنن ایشون.الان دیگه واقعا رابطه جنسی برام اهمیتی نداره احساس میکنم دارم افسرده میشم و حس دوست نداشته شدن من رو داره تخریب میکنه خیلی باهاشون صحبت کردم اما همش میگن درست میشه ولی ۶ ساله تغییری نکرده.اینده برام نامعلومه.واقعا این وضعیت روح و روان منو به هم ریخته

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      باید مشکل ایشون ریشه یابی بشه که علت فرار کردن از رابطه زناشویی ایشون چیه حتما با مشاور با تجربه مخصوصا در زمینه زناشویی صحبت کنید
      به هر حال دایره تاثیر گذاری نزدیکی بین زوجین خیلی بیشتر از غریزه جنسی است عاطفه ، عشق ورزی کلامی و جسمی و …

  12. سلام

    سلام بنده چهار ماهه ازدواج کردم خانمم به دلیل مشکل جنسی هنوز باکره است کارمون به طلاق رسیده حکم دادگاه هم نصف مهریه است اما اعتراض زدن کل مهریه رو طلا ها رومی‌خوان با کلی تهمت و ادعاهای عجیب مشکلش شاید با جراحی رفع بشه اما من نمیخوام فقط میخواهم جدا بشم خسته شدم ممکنه رای دیوان تغییر کنه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ننوشتید از راه طلاق رفتید یا فسخ نکاح به هر حال به نظرم در طلاق موفق بشید

  13. ثریامیرزایی

    سلام.خسته نباشید.اگر مرد به دلیل قهر عمدا رابطه جنسی برقرار نکند.زوجه چندوقت بعد میتونه بره درخواست طلاق بده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در قانون مدتی نداریم موضوع عرفی و به تشخیص قاضی است و نکته مهم اثبات آن است در فقه بحث چهار ماه هم مطرح است

  14. mehr

    سلام خانمی هستم حدود ۷ سال است ازدواج کردیم و به مدت ۶ سال رابطه نداشته ایم و هر بار ایشان بهانه می اورد بچه هم نداریم و ایشان وضع مالی را علت اینکار عنوان کردند و مادر ایشان نیز ذکر کردند پسرشان سرد مزاج است آیا حق طلاق به زن تعلق می گیرد یا خیر؟ آیا باید اثبات شود و چطور ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله دلیل خوبی برای طلاق است
      فقط مهمه که شش سال رابطه نداشتید منظور شش سال از اول ازدواج است یا شش سال اخیر؟

  15. اروین

    سلام خانم هستم ۹سال از عقدم میگذره و۸سال عروسی کردیم از دوران عقد تا الان رابطه نخواسته هربار به اصرار من بوده که خیلی وقت هاش قبول نکرده شده ما۶ماهم رابطه نداشتیم من نگفتم ایشونم اصلا عین خیالش نبوده بچه یک سال و نیم دارم بچه میخواست اما رابطه نداشت گفتم بچه میخوای باید درست بشی و چندماه درست شد و منم فکرکردم دیگه خوب شد بچه اوردم ولی باز بعدش تا الان که یک سال و نیمش
    باز مثل قبل،،یه بارم با کلی اصرارو دعوا و..نمیامد میگفت من مشکل ندارم که بیامبازوربردمش سکس تراپ کلا۲یا۳جلسه نیم ساعته اومد و دیگه نیومد گفت من پول نمیدم برازی این چیزها. حالا دیگه تصمیم گرفتم بهش اصلا نگم رابطه داشته باشیم و میخواستم بدونم اگر ۶ماه یا ۱ سال رابطه نداشته باشیم میتونم درخواست طلاق بدم؟پزشک قانونی میتون حرف های من و که چه مدت رابطه نداشتم تایید کنه؟ در این صورت شانس من برای جدایی چقدر؟ حق و حقوق بهم میرس؟ و اینکه بچه رو به همسرم میدن؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      خب خیلی سرد مزاجه ایشون
      ظاهرا از سوالتون اینطور بر میاد که مشکل رابطه و نعوذ نداره و فقط میل به این کار نداره
      بهتره دلایل دیگه هم ضمیمه داشته باشید و فقط به همین بسنده نکنید قبل از اقدام حتما مشاوره با وکیل مجرب داشته باشید
      سرد مزاجی در صورت قبول در دادگاه هم از موارد شرط های ۱۲گانه عقدنامه نیست و از موارد عسر و حرج محسوب مبشه بنابراین طلاق با مهریه خیلی دشواره

  16. پوریا بهزادی

    سلام وقت بخیر من برج ۱ ازدواج کردم و مشکل جنسی عدم نعوظ داشتم و درمان شدم برگه سلامت دارم از پزشک مربوطه و وقتی برگشتم شهرمون خانمم درخواست طلاق کرده و هر گوشی رو خاموش کرده در چه صورت های می‌تواند طلاق بگیرید یا امکان پذیر نیست جناب ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ملاک تایید پزشکی قانونی است

  17. علی علیپور

    سلام وقت بخیر
    بنده ۷ ساله ازدواج کردم و خیلی هم بچه دوست دارم برخلاف خانمم .ولی ایشون بابت اینکه شاغل هستن راضی به بچه دارشدن نیستن و بابت همین موضوع از ترس بچه دار شدن یا راضی به رابطه نیستن یا اگرم هستن رابطه مقعدی را ترجیح میدن
    الان اگه ازم بابت رابطه مقعدی شکایت کنه من چطور بایت ثابت کنم که با میل خودشون بوده و من بابت این موضوع اصلا راضی نبوده و نیستم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بدترین کار ممکنه رابطه مقعدی
      اثرات مخرب جسمی و روحی
      بگذریم
      اگر زن در دادگاه مدعی رابطه نامتعارف از سوی مرد بشه در این مورد پس از اثبات صحت حرف زن را ملاک میگیرند

  18. ali Mahmoodi

    باسلام من دراثرفرسایش زانوم قادربه کارنیستم همسرم چندوقت پیش ازاعتیادمن که موادتوهم زاومتادون بود اینم بگم دیگه اعتیادندارم سواستفاده کردودرکمال گیج بودنم حق طلاق وحضانت بچه روگرفت خانوم من کلا زن پدرومادرش بودهفته ای یکروزخونه من بود اونم واسه حمام رفتن ولباس عوض کردن رابطه جنسیمونم که انقدطولانی میشدکه گاهن به یکسال میرسیدالان یادندارم آخرین رابطمون کی بوده اون یک روزی هم که خونه بودهمش تویه اطاق دیگه سرش توگوشی بود بنظرشمابه هگچین زنی مهریه تعلق میگیره ایامن میتونم حق طلاق وازش بگیرم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله مهریه تعلق میگیرد

  19. گوهرنگهبان

    سلام وقت بخیر
    پدرم بعد فوت مادرم با یک خانم ۴۵ ساله مجرد ازدواج کردن همون شب اول رابطه همسرشون دچار خونریزی شدید شدن ودیگه رابطه الی نداشتن الان ۳
    سال هست دکترهم زیاد رفتن و این خانم دچارعفونت شدید بودن از اول. وطبق حرف خودشون خواهرشون این مشکل(عدم توانایی رابطه جنسی) داشتن امابعد دوسال خوب شداما ایشون خوب نشدم وبچه دارنمیشن و اینکه چندمر تبه دکتر فتن ولی خوب نشدن والان بخاطراین مشکلشون بداخلاق هستن و. شکاک میخاستن بدونم پدرم اقدام به طلاق ایشون کنن مهریه بهشون تعلق میگیره؟ ممنون میشم از راهنماییتون.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر امکان دخول نباشه میتوانید فسخ کنید در غیر اینصورت طلاق

  20. هشام

    من الان ۴ماه ازدواج کردم همسرم فقط دو ماه پیشم موند واین دوماه نمیزاره نزدیکی داشته باشیم والان دوماه قهره ورفته خونه خوانوادشه به نظر شما باید چکار کنم طلاق ؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به اینکه چند ماه است ازدواج کردید بهتره بررسی کنید مشکل اصلی و اساسی کجاست و اینکه چرا قهره و چرا نزدیکی نمیخواد اگر همدیگر رو دوست ندارید خب بهتره توافقی جدا بشید در غیر اینصورت طلاق ازطرف شما برایتان بار مالی زیادی خواهد داشت

  21. سایه امانی

    سلام و عرض ادب
    ببخشید همسر بنده ملوانه و ببمدت ۶ ماه دوریم و قاعدتا رابطه نداریم .من الان چندساله ک ازدواج کردم ولی دیگه تحمل ندارم و خودش پیشنهاد داده ک تا نیست من صیغه بشم .ولی خودش عقدمون رو باطل نکرد من میتونم با توجه به دوریمون ک ۴ ماه گذشته از راه دور برای من صیغه طلاق بخونه و من قبول کنم؟ بعد از چندتا حیض دوباره میتونم با شوهرم صیغه کنم. اون کاملا راضیه چون میدونه من واقعا نمیکشم. با این حال میشه باطل کرد شرایطشو بگین همین جا لطفا من روم نمیشه که از کسی تلفنی بپرسم .ممننون میشم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      هرگز ازاین کارها نکنید
      زن شوهر دار مگه ضیغه میشه؟
      طلاق تلفنی چیه لطفا خانم رها کنید برای خودتون دردسر درست نکنید
      توافقی جدا بشید بی دردسر و به روش درست و قانونی و شرعی

  22. محمد

    خق طلاق چگون بگیریم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      جواب طولانی است مطلب حق طلاق چیست سایت ما رو مطالعه بفرمایید

  23. معصومه

    سلام وقت بخیر شوهرم از اول زندگی در رابطه جنسی خیلی ضعیف بودن بعدا متوجه شدم خود ارضایی داره ۲۷ ساله ازدواج کردیم خیلی خودمو تنها حس میکنم‌ همدم ومونسی ندارم همیشه تو اختلاف هستیم بخاطر بچه ها تحملش کردم دیگه نمیتونم راهنماییم کنید لطفا چیکار کنم ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      روابط زناشویی ضعیف کل زندگی زو ضعیف میکنه
      اما از نظر دادگاه و درخواست طلاق بهتر بود بیشتر در مورد علل طلاق توضیح میدادید صرفا همان خود ارضایی است؟

  24. فریبا عباسی

    سلام ببخشید مزاحم شدم اگه امکانش هست بنده رو راهنمایی بفرمایید ممنونم ازتون. من همسرم رو خیلی دوست دارم البته ۳سال عقد وتقریبا ۹ناهی هست که ازدواج کردیم تا حدی که چند دقیقه باتاخیر ب منزل می‌رسد شدیدا نگرانش میشم وهیچ مشکل اخلاقی ورفتاری واعتیاد خرجی ندادن واینهارو نداره اما بامن خیلی محدود رابطه جنسی برقرار میکنه واین موضوع من رو اذیت میکنه من اصلا تحمل دوری ایشون رو ندارم که بخام ازش جدا بشم ولی این مشکل رو هم دارم نمیدونم چطوری باید رفعش کنم…

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با مشاور خانواده و مخصوصا متخصصین روابط زناشویی خانم صحبت کنید تا مشخص بشه ریشه مشکل کجاست

  25. سارا

    سلام ببخشید من ۱۳ سالگی ازدواج کردم الان ۱ساله که از همسرم جدا زندگی میکنم
    و اصلا دوسش ندادم و هروقت رابطه جنسی داریم بزور مجبورم میکنه و فقط هدفش اینه خودش ب ارگاسم برسه و اصلا ب فکر من نیس و توی چندسالی ک ازدواج کردم اصلا باهم سازگاری نداشتیم و خیلی زیاد اذیتم میکنه با سن کمی ک دارم
    میخواستم بدونم چطوری میتونم طلاقم بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در واقع دلیل شما کراهت از شوهر است بله امکان طلاق دارید ولی مجبورید مهریه را ببخشید

  26. مینو مردانی

    حدود دو هفته بعداز رابطه مقعدی پزشک قانونی پس از معاینه رابطه ی مقعدی را تأیید کرده سوال اینه آیا پزشک قانونی تشخیص می‌دهد رابطه ی مقعدی با آلت تناسلی بوده یا شیء یا دیلدو ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر مورد سوال دادگاه از پزشکی قانونی باشه فقط، ورود جسم سخت قابل تشخیصه

  27. دنیا محمدی

    شوهرم مدت ۳ سال است همراهم هیچ رابطه برقرار نمی‌کنه چند بار ازش درخواست طلاق کردم طلاق هم نمیده باید چیکار کنم الان برم با یک کس دیگه ازدواج کنم آیا می‌تونم یا نه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      علت عدم نزدیکی چیه؟
      ار باب عسر و حرج میتونید طلاق بگیرید

  28. نسرین

    وقت بخیر ،خواهر من ۶ سالی هست که با شوهرش زندگی نمیکنه و یک پسر ۷ ساله داره،باهم تفاهم ندارن شوهرشم نه مهریه میده نه نفقه و نه طلاق میگه هیچکدوم رو انجام نمیدم ،خواهرمم جدیدا با مردی دوست شده میگه من نمیتونم بخاطر اینکه نه قانون کاری میکنه نه اون طلاقمو میده عمر و جوونیم بگذره ،حالا که شوهرش فهمیده میگه ازش شکایت کرده ،حکم چی هست ،ممنون میشم بفرمایید ،که چه کارکنه؟🙏

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      کار خانم که مصداق رابطه نامشروع است بهتره با حوصله از وکیل دادخواست طلاق بده هفت سال جدایی زوجین دلیل خوبیه

  29. حسین ز

    سلام من سرپرست خانواده و بدون هیچ عذر بهانه همسرم امتناع و تقاضا طلاق بدون دلیل منطق می‌خواهد و من به این سادگی ندم آیا ایشان با تحت فشار خودم و فرزندانم همان طلاق یک طرف یا نه تنبه ای در نطر گرفته می‌شود حال به این نتیجه هر وقت زن هر کاری کرد چون ضعیفه هست و مظلوم نمای کند باید حق حقوق ش را داد رفت و آن حق مادری چه می‌شود من این را قبول ندارم همان طور مرد مورد دادن حق هست باید زن هم بدین شکل باشد اگ نمی‌خواست چرا همان اوایل جدا نشد یعد۲۵ سال روز اول همه میگین پسر زن پیراهن نیست عوص کنی حال کسی نیست بگو دختر مرد سوار نیست در بیاوری و یکی دیگر نخری همه انگشت به سمت مرد بیچاره آن زنی که بامدن و دتا فرزند و تحرک از عسروحرج جنسی ملامت کند حکم ما اینست چون مرد شدیم

  30. س.ح

    سلام وقتتون بخیر من ١۵سالی هست ازدواج کردم بماند ک شوهرمو دوست نداشتم و ازدواج زوری بود ولی با تمام خودم رو برای زندگی گذاشتم حتی بچه هم اوردم الان دخترم ١٢سالشه ولی شوهر من از همون اول دو یا سه ماه ی بار رابطه جنسی برقرار میکرد از روز اول حتمگی تا وقتی بچم ۴ماهشم شد رابطه نداشتیم الانم ۵ماهه رابطه واژن نداشتم و تنها رابطه مقعد رو برقرار میکنه من میخام ازش طلاق بگیرم چون هم واقعا دوسش ندارم و هم مشکلات مقعد پیدا کردم من مهریم نمیخام فقط میخام جدا بشم
    میخام بدونم اگر تقاضای طلاق بدم و بفرستنم معاینه متوجه بشن از ناحیه واژه ۵ماهه رابطه نداشتم و مقعدی داشتم بهم بی برو برگرد طلاق میدن یا میخان ازش تعهد و این چیزا بگیرن؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      هرگز به رابطه مقعدی رضایت ندید به هزار و یک دلیل که همه میدونیم و اینجا محل مناسب پرداخت به عوارض روحی و جسمی این کار نیست
      اما در دوره بارداری و شیردهی رابطه خاص زناشویی در اکثر موارد ضعیف میشه ولی در ادامه درست خواهد شد
      در خصوص سوال شما بله اگر زن مدعی رابطه مقعدی در دادگاه سود و کراهت از آن اعلام کند با درخواست او و انکار مرد موضوع به پزشکی قانونی ارجاع میشود البته سعی کنید کار به اونجا نرسونید..

  31. م - م

    سلام
    ۱۲ ساله ازدواج کردم و یه دختر ۷ ساله دارم از اوایل ازدواج شوهرم سرد مزاج بود و تمایلی به رابطه جنسی نداشت هروقتم رابطه ای بود به اصرار و التماس من و الان حدود ۱ ساله هیچ رابطه ای نداشتیم بسیار به من بی احترامی میکنه و تحقیرم میکنه بعد فوت باباش دیگه کسیو نداره که ازش گلایه کنم در ضمن بچه دوبار طلاقه و زیر دست زن سوم باباش بزرگ شده الان . الان درخواست مهریه کردم و خونه و ماشین و حساب بانکیشو مسدود کردم چند سال التماسشو کردم که درست بشه نشد الان که فهمیدم با یکی از خانم های همکارش که متاهل هست رابطه جنسی داره تمام چتاشونو دارم راهی هست بتونم طلاق بگیرم؟ خیلی ازش خواستم بریم پیش مشاور ولی هیچ کسو قبول نداره . لطفا کمکم کنین

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر موافق به طلاق نیست میتوانید از طریق حربه قرار دادن رابطه نامشروع از ایشون امتیاز بگیرد ولی توجه داشته باشید که درست است مهریه حق شماست ولی اگر همسر توان مالی بالایی ندارد با مبلغی منطقی و در حد توان شوهر، از ایشان با جوانمردی و رضایت جدا شوید

  32. مهرانا معین

    سلام من۴ساله ازدواج کردم وتو این ۴سال حتی یکبارهم به ارگاسم نرسیدم همسرم خیلی رابطه جنسی برقرارمیکنه منتها یکطرفه یجوریه که کارخودش که تموم شد ولت میکنه میره زود انزالم هست خیلی ام بی توجهی میکنه چیکارکنم 🥲

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      موصوع را با ایشان مطرح کنید باید کمی سطح دانش و درک نیازهای همسر رو بالاتر ببره زود انزالی هم که به راحتی با مراجعه به پزشک قابل درمان است

  33. امین صدری

    سلام بنده بعد ۲۰سال زندگی و دارای یک فرزند تقریبا دو سالی هست که همسرم امتناع میکند از رابطه زناشویی و خیلی بد اخلاق و بدون رابطه کلامی در این مدت ماشین و کل پول نقد رو طبق درخواست به عناوین مختلف به نامش زدم حتی قرارداد خانه به نام ایشون هست جدیدا هم درخواست مهریه کرده و خواستار طلاق توافقی هست میگه طلاق بده مهریه و نفقه رو می‌بخشم چکار کنم ؟؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      از جزئیات و شرایط زندگی شما بی خبریم که در اینجا بخواهیم توصیه ای به طلاق یا مخالفت با آن داشته باشیم با ندیکان و دوستان عاقل و باتجربه صحبت کنید بنابراین اظهارنظری در این خصوص نداریم ولی اگر سوال حقوقی دارید بفرمایید

  34. ندا منصوری

    سلام وقت بخیر من هشت سال ازدواج کردم فرزند تم ندارم، شوهرم دو یا سه ماه یکبار تمایل به رابطه داره و برای این موضوع هر وقت شکایت میکنم دلایل غیر منطقی و بهانه میاره، چطور میتونم این موضوع رو به دادگاه ثابت کنم و اقدام به طلاق کنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر همین دلیل باشه با فرض اثبات هم امکان طلاق کم است احتمالا سرد مزاج باشه اگر زندگیتون رو دوست دارید در پی درمان و تا حدودی کنار آمدن با موضوع باشید بررسی کنید علت کم میلی ایشون چیه راه های درمان زیاده

  35. اسما بابازاده

    من یکسال و نیم هست نامزدم همه روزا رو هم با شوهرم زیر یک سقف بودیم جز هفته ای یک روز که خونه های خودمون بودیم در کل این مدت شوهرم اصلاو حتی یکبار هیچ تمایلی به تماس فیزیکی و رابطه از خود نشان نداده در کل این مدت فقط من درخواست معاشقه داشتم که عین یه ربات انجام داده ‌و حتی درخواست رابطه جنسی هم داشتم ولی اصلا سمتم نمیاد و فراری میشه در این موقعیت ها و این مسئله بشدت آزارم میده و اکثر روزهامونم با درگیری و دعوا مواجه بودیم و چون نیازهای من تامین نمیشه بیشتر ناراحتی پیش اومد و الانم هرچقدر التماس میکنم که بگه بهم غریزه جنسی داره یا نه جواب نمیده اصلا و حتی یبار من با داییش حرف زدم که توافقی جدابشم و هردومون راضی شدیم ولی بعدش زیرش زد و قبول نکرد گریه و زاری که عمدی اینکار رو میکردم و اصلاح میشم یه ماه خودش رو اصلاح کرد ولی الان دوباره مثل قبل شده چونکه خیلی خیلی اذیت میشم و شوهرم قدرت نعوظ داره ولی ارگاسم نداره و دفع منی هم در یکسال ۴ بار داشته اونم به سختی و سرد مزاج هست از این شرایط خسته شدم نو رو خدا راهنمایی ام کنید🙏🏼

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر همکاری میکنه به پزشک مراجعه کنید تا ببینید مشکل چیه اگر همکاری نمیکنه و خیلی سرد مزاجه با توجه به اینکه اوایل ازدواج است برای طلاق پافشاری کنید به هر حال بحث یک عمر زندگیه

  36. اسما بابازاده

    ببخشید سوال قبل که پرسیدم نامزدم و گواهی سلامت هم دارم رابطه ای اتفاق نیفتاده

    1. گروه وکلای پارسای

      بله جواب دادم اگز هنوز دوشیزه هستید و برای درمان همکاری نمی کند از طریق دادگاه اقدام کنید بهتره به صورت توافقی باشه

  37. رضاییان

    سلام-من حدودا ۴ ساله ازدواج کردم و تا الان رابطه کاملی نداشتیم-بخاطر واژینیسم شدیدی که دارن-۴ سال زبونم مو درآورد که بریم درمانش کنیم اما توجهی نمیکرد-اونقدر بی میل هس به نیاز جنسی که انگار نداره این حس رو-و من این وسط دارم هلاک میشم-آنچنان به ظاهرش میرسه که حد نداره اما هیچ توجهی نمیکنه به این مشکل بزرگ-تا الان ازش درخواست کردم خواهش کردم اما جوابی نگرفتم-ینی این زنگ خطر رو حس نکرد تو این مدت-الان میخوام طلاق بگیرم-اولا آیا مهریه تعلق میگیره؟حتی یکبار هم رابطه جنسی کاملی نداشتم-مهریه تعلق میگیره؟و دوما حرفمو چجوری میتونم ثابت کنم؟ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله مشکل بزرگی است البته اطلاعات پزشکی دقیقی ندارم ولی به نظر قابل درمان است اگر دادخواست طلاق بدهید و نزدیکی کامل نشده باشه مهریه نصف خواهد شد در صورت لزوم دادگاه برای معاینه به پزشکی قانونی ارجاع میدهد

  38. داریوش ک

    سلام داریوش هستم من از سال ۹۵ تا الان از زنم جدا زندگی میکنم آیا میتوانم طلاقربگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله مرد میتواند دادخواست طلاق بدهد ولی پرداخت حقوق مالی زوج حتی در صورت ۵ سال جدایی و دوری هم بر عهده شماست مگر اینکه ثابت کنید که همسرتان تمکین نکرده تا در این صورت از پرداخت نفقه معوقه وشرط تنصیف دارایی معاف شوید ولی مهریه از بین نمی رود

  39. حانیه محمدی

    سلام . من ۵ ساله ازدواج کردم ، دو سه بار اوایل ازدواجمون شوهرم تلاش به برقراری رابطه کرد ولی به دلیل ترس من و استرس خودش موفق نشدیم. من با ترس خودم کنار اومدم و به پزشک زنان مراجعه کردم و دارو دریافت کردم . ولی همسرم نه! توی این ۵ سال رابطه جنسی نداشتیم و کلا خیلی سرده . خیلی کم محبت میکنه . هر چقدر بهش اصرار میکنم که رابطه داشته باشیم توجهی نمیکنه یا بدن منو مسخره میکنه ،در حالیکه قبل از ازدواج میگفت واقعا عاشقمه و واسش جذابم. از طرفی یکبار هم بهم خیانت کرده و با یه زن دیگه ارتباط جنسی برقرار کرده ولی مطمئنم همون یکبار بوده . واقعا شرایط واسم دشوار شده ، من هم نیاز دارم از طرف همسرم محبت ببینم. از طرفی از همه جهت منو محدود میکنه ، پولی بهم نمیده یا لباسی واسم نمیخره. روز به روز رفتارش بدتر میشه ولی جلوی بقیه مظلوم نمایی میکنه. لطفا منو راهنمایی کنید. چیکار کنم ؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر مشکل نعوظ نداره و تونسته با شخص دیگه رابطه داشته باشه مشکل جای دیگه است بهتره با هم به مشاور و درمانگران روابط زوجین مراجعه کنید احتمال داره به دلیل سخت گیری و ترس سالهای اولیه شما برای نزدیکی ناراحت و ناراضی باشه به هر حال ترس نزدیکی در برخی خانمها و یا آقایان در اول ازدواج شایع است ولی باید به سرعت مداوا بشه وگرنه کار در ادامه به طلاق کشیده میشه…
      اگر رابطه زناشویی مطلوب و مستمر در زندگی نباشه محبت بین زوجین و ابراز علاقه کلامی و جسمی هم کاهش پیدا میکنه رابطه زناشویی محملی است برای ابراز علاقه و محبت نبوذش مشکلات روحی عدیده ایجاد میکند و گرنه مثل دو تا هم خونه میشه به هر حال یکی از مهمترین اهداف ازدواج سلامت و تامین عاطفی و جنسی غزایز است و اصلا ادامه پیدا کردن نسل وابسته به همین است سلامت اجتماع هم با سلامت خانواده در هم تنیده شده
      امیدوارم این تعبیر را حمل بر بی ادبی نکنید استادی داشتیم که میگقت خیلی مشکلات زوجین در بستر حل میشود! انصافا هر متاهلی میداند که چقدر این جمله درست است

  40. مژگان امینی

    سلام خسته نباشید .من قبلا یه ازدواج ناموفق داشتم.وبعداز۱سال ازجدایی بااقایی ازدواج کردم براش ماشین خریدم وخدایی الان ۲ساله ک توعقدیم ۱سال کارمیکرد جاهازم تکمیله حتی لوازم پسرم من خریدم.بعدازردشدن ۱سال ازعقدمون مادرم بابرادرشوهرم ازدواج کرد وشوهرم نمیتونه این جریانوهضم‌کنه .ازاون زمان رابطه ی جنسیمون شده ۲ماهی ۳ماهی ۱بار.بامن حرف نمیزنه همش دعوا داریم انگار تقصیرمنه .کلی اسک ریختم به مادرم التماس کردم زندگیم داره خراب میشه جداشو ازش مادرم میگه دوسشدارم شوهرموالتماس میکنم ولشون کن بریم سرخونه زندگیمون میگه مردم بهم تیکه میندازن .ناگفته نماندک شوهرتواین ۱سال نه کارمیکنه نه خرجی میدادنه میده نه باهم یه بیرون میریم‌نه حتی بغل هم میخوابیم.افسردگی گرفته.منم خیلی اصراردارم ک بره سرکارولی واقعا نمیتونه وبهش حق میدم .همش برااینکه بترسونمش میگفتم‌طلاق بگیریم اینسری اومدخونه خودشون توروستامنم گفتم شب عیدی پول ک نمیدی کارک نمیکنه دیدی من چقدتنهام حالم بده ولم کردی رفتی چی میخوای تواون روستای خراب شده اینسری برااولسن بارشوهرم گفت طلاق میخوام من ن م ی خ و ام ت.منم کلی گریه کردم التماسش کردم فایده نداشت انگارتصمیمشوگرفته مادرم گف ماجدامیشیم اومدم روستا پیشش خیلی بهش محبت کردم کلا،دوسشدارم ولی بنظرشما ادامه ی لین زندگی درسته؟با اینکه دوسشدارم طلاق بگیرم یا بازم صبرکنم؟،- میگن دعاییش کردن .لطفا راهنماییم کنید من هیچکسو ندارم‌ک کمکم‌کنه ممنون میشم‌ منتظرجوابم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به نظر ما مدتی بیشتر صبر کنید زمان حیلی مسائل را حل میکند خیری در عحله نیست…

  41. فاطمه

    سلام وقت بخیر
    من ۱۶ ساله ازدواج کردم دو تا بچه دارم ولی یک سالی هست که رابطه ای با همسرم ندارم و ایشان نمی توانند نعوذ داشته باشند وهربار به بهانه های مختلف از نزدیکی تفره میرن و اگر بخوان به اصرار رابطه مقعدی دارند و بسیار زود انزالی در حد ۱ دقیقه آیا میتوانم طلاق بگیرم ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله حتما ولی اول به پزشک مراجعه کنید در خیلی از موارد قابل درمان است
      البته پزشکی قانونی باید تایید کنه
      هیچ وقت به رابطع معقدی رضایت ندهید فارغ از کراهت شدید شرعی عوارض جسمی بدی دارد

  42. Mari

    سلام خسته نباشید من با شوهرم مشکل دارم اصلا نمیتونم باهاش صحبت کنم همش باهام دعوامیکنه تازه ازدواج کردم حدود یکسال میشه وتاالان خیلی دست بزن داشته وحتی الانم۸هفته باردارم ولی دوس ندارم واقعانمیتونم باهاش زندگی کنم باعث شده کل زندگیم فقط غم وغصه باشه حتی دیروز کلی ب من زد حتی وقتی منوبرد دکتر جلوی همه بهم حرف زد وبراش مهم نبود اصلااعصاب نداره فراموش میکنه دوباره میاد باهام حرف میزنه انگارچیزی نشده بعد دوباره میزنه بهم یافوشم میده ازماه اول ازدواجم دارم تحمل میکنم وخسته شدم واقعا ن میزاره برم خونه مادرم ن خوش حالم اصلا یادم رفته زندگی چیه آیامیتونم بچموسقط کنم باحکم دادگاه چون نمیتونم بااین مردزندگی کنم لطفاکمکم کنید دوسش دارم ولی خسته شدم شادی توی دلم نمونه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مجوزی برای سقط جنین شما نیست و هرگز هم این کار رو نکنید که هم جرم است و هم حرام شرعی
      در اینکه عصبی است شکی نیست ولی علت فحاشی و ضرب و شتم چیه؟ سعی کنید لااقل کاری کنید کمتر به این مرحله برسه شاید مثلا شما هم با الفاظی تحریک و عصبانیش میکند
      با مشاوره خانواده صحبت کنید

  43. اسما رضایی

    سلام من خانم هستم و شوهرم از من جدا زندگی میکنه و چند سالی هست رابطه جنسی نداریم فقط خرج زندگی منو بچه هامو میده،میخواستم بدونم بدلیل نداشتن رابطه جنسی طولانی مدت ایا میتونم برای طلاق اقدام کنم و اینکه چجوری به دادگاه ثابت میشه ما مدت طولانی رابطه نداشتیم،ایا ازمایش خاصی هست؟چون شوهرم قطعا مقاومت میکنه و حاضر به طلاق دادن من نیست ولی من دیگه خسته شدم در ضمن اون توی یه شهر دیگه است و اونجا زن صیغه ای هم داره.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ای کاش مینوشتید که چند وقته جدا زندگی میکنه و چه مدتی است رابطه ندارید
      در صورتی که اثبات کنید که ۶ ماه است منزل مشترک را ترک کرده و مدت طولانی زناشویی ندارید کمک خیلی موثر برای طلاق است

  44. امیر علی

    سلام ما مدت ده سال هست ازدواج کردیم اوایل خیلی میگفتیم کدعاشق هم هستیم حتی فامیل هم میدونن اما پارسال یرفیلمی تصادفی دیدم ک یرخانم از پشت بصورت نشسته فیلم گرفته شده کدرودیرمرد نشیته و چهره مشخص نیست اما هیکل و فیس پشت سر و چندین نشانه کذهمسرمنم داره فرد داخل فیلم هم داره ک اشتباه کردم و سریع عنوان کردم چون باورم نمیشد و عجولانه تصمیم گرفتم اما بعد ی مدتی چندبار دیدم پیام میده ووقتی گفتم عنوان کرد ب خواهرش پیام میده اونم چهار صبح ک بعد گفت رفتم ساعت تنظیم گنم برای سحری و بارها درکنارمن دیدم برمردان دیگر خیره میشه طوری ک یکبار یکی دنبالمون افتاده بود ک باز میگفت نکاه کردن مگه جرمه همه نگاه میکنن خلاصه رفتارش عوض شده و بیشتر گرم گرفته بامن درحالیک قبلا میگفت من اخلاقم مثل مردهاس احساسم همینطوره و جدیدا هنگام نزدیکی خیلی ب باسن من دست میکشه وتعغیراتی در سکسش دیدم ک گفت فیلم مستهجن دیدم قبلا والان قبول نمیکنه ک فرد داخل فیلم خودشه وفقط انکارو انکار و گریه ولی من درطول مدتی کذحواسم بهش بود فهمیدم تلفنهای خارج از عرف با دوتا از پسر دایی هاش ک ازبچگی باهم بزرگ شدن چون پدرومادر نداشتن و همگی داداش صدا میزنن داره ک میگ برادرای خودم شوتن باز اینا حال میپرسن کذاز خواهراش پرسیدم هردوتاشون گفتن برما زنگ نمیزنن وزیربار نمیره میگذمثل برادر میدونم درحالیک من ک همسرشم انقدر تماس ندارم باهاش ک بعد ی مدت تاریخچه تماس رو پاک کرده وقسم میخوره کارمن نیست من ادم مظلومی هستم و تو اذیت میکنی من حالا شک دارم فرزندانم از من باشن چون یکیشون خیلی شبیه اون پسرداییش هست و خودش میگذبرو ازمایش بگیر من اهل این حرفا نیستم موندم چه کنم ب کسی هم نمیسه گفت واقعا درمانده شدم زندگیم جهنمه و افکار منو رها نمیکنن لطفا راهنمایی کنید.سپاس

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به نظرم دچار بدبینی و بد دلی شده اید و شک هم که مثل خوره به جون آدم میفته هیچ کدام از آنچه نوشتید دلیل نیست و بد بینی است همه ما ممکن است دچار مشکلات روحی و جسمی بشویم بد نیست با روانشناس هم مشاوره کنید

  45. زهرا

    سلام خسته نباشید …من دو ساله ازدواج کردم پیش پدرو مادر شوهرم زندگی میکنم ی جایی تقریبا میترکه هستش …زود انزالی داره و رابطه فقط از طرف همسرمه من هیچ نقشی ندارم در رابطه …خرجی خیلی کم میده و حرف بردار و پدرش اهمیت داره و ب ای من ارزشی اصلا قائل نیست و الان ۹ ماهه بدنش زگیل تناسلی زده و دکتر نمیره و ب تمیزی هیچ اهمیتی نمیده و حموم هم ۲ یا ۳ هفته ایی یک بار میره ..و از من رابطه میخاد ..
    منتحقیق کردم که ک زگیل تناسلی اصلا برای خانم ها خوب نیس و خیلی خطرناکه ولی همسرم اهمیت نمیده ….خیلی دارم اذیت میشم
    ب نظر شما میتونم از همسرم جدا بشم و در خواست طلاق بدم از طرف زوجه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله زگیل تناسلی واگیر داره
      مجابش کنید که دنبال درمان بیماری باشه و اگر توجه نکرد و شرایط زندگی بعد طلاق رو دارید و در عسر و حرج هستید اقدام به طلاق کنید موفق میشوید ولی با وکیل بهتره

  46. احمدی

    راستی یادم رفت بگم وقتی پریود میشم توی یه هفته ۳یا ۴ بار رابطه مقعدی انجام میده واقعا خستم کرده حتی شده چند ما پریودیمو ازش مخفی کردم که رابطه مقعدی انجام نده راهنمایی کنید چیکار کنم؟؟؟مشکلات دیگه ی که با بردارشوهرم دارم که مریضه و من در عذاب.

  47. احمدی

    سلام اولین مشکلم من شوهرم همش ازم درخواست رابطه مقعدی میخواد واصلا تمایل به رابطه از جلو نداره الان ۲۰ روزه رابطه نداریم تو این۲۰ روز دوبار رابطه مقعدی انجام داده من راضی نیستم ولی منو وادار میکنه واقعا دلم میشکنه و عصبی میشم انگار یکی داره صورتمو چنگ میندازه،یه بار بهش گفتم جلورو ناز کن گفت اصلا ولش کن نمیخوام.منم خودم رابطه درست با شوهرم میخوام چیکار کنم دلم میخواد وهمسر پاسخ گو نیست؟و یکی دیگه اینکه منو همسرم وقتی حرف میزنیم همسرم همش حرف خانوادشو میزنه بهم میگه تو مامانمو پارک نمیبری همش تو خونست با داداش مریضم و اون روز پسرمو واسه معاینه چشم برده بودم گفتم بهش یکی از همسایه هارم خبر کنم خبر نداره بهم گفت خواهرای من باشه که تو خبر نمیکنی این حرفا باعث جرو بهثمون میشه وما تویه ساختمون دو طبقه همراه مادرشوهرم اینا زندگی میکنیم به مدت ۹ساله یه داداش مریضم داره مرضی عصاب و روان داره حتی شده چند بار منو زده همین دادش مریضشون و سرم باد کرده وپسرمم خیلی ازش میترسه ۵ سالشه پسرم چون جلو چشمش منو زد خود پسرمم چند بار زده میترسه تو خونه قبلیمون برادرشوهرم خودشو لخت میکرد میومد جلو پنجرمون میخوابید اصلان راحت نبودم الانم که مشکلم بیرون میرم میام باصد ترسولرز که یه موقع نباشه تو حیاط منو بزنه همسرمم میگم بیا خونرو جدا کنیم راضی نمیشه میگه مامان بابام پیره من همسرمو دوست دارم که تا الان باهاش موندم ولی میتونم خونمو جدا کنم وپسرمم پیشم باشه تا خونرو جدا نکرده البته اگه جدا کنه خانوادش بذاره وخودشم ممکنه بگه من طلاق میدم من باید چیکار کنم فقط میخوام خونم جدا بشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      واقعا شرایط سختیه خودتون رو از این زندگی رها کنید به نظر میاد از نظر روحی و جنسی سالم نیست با حوصله و سیاست و مهمتر برآورد شرایط بعد طلاق به صورت توافقی جدا بشید اگر موافق نبود با توجه به نوع رابطه جنسی که دارد میتوانید با دادن دادخواست طلاق جدا بشوید

  48. مهنا

    سلام من ۳۰ ساله ازدواج کردم و با شوهرم۳سال هیچ رابطه جنسی ندارم وخرجم رو پسرم میده شوهرمم معتاد است میتونم درخواست طلاق کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله شدنی است به دلایل اعتیاد مضر به خانواده عدم رابطه زناشویی طولانی مدت و سوءرفتار و عدم توانایی اداره مالی زندگی مشترک

  49. اسما بابایی

    سلام ببخشید پروسه اثبات پزشکی قانونی چقدر زمان میبره؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دقیق نمیشه پیش بینی کرد ولی ار ابتدای ارجاع به پزشگی قانونی تا دادن نظر تهایی به دادگاه حدود دو تا سه ماه

  50. اسما بابایی

    اگر در مورد نداشتن غریزه از خودش پیام کتبی یا ویس داشته باشم مدرکی محسوب میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بی تاثیر نیست کمک میکنه

  51. اسما بابایی

    من ۹ ماه هست نامزدم همه روزا رو هم با شوهرم زیر یک سقف بودیم جز هفته ای یک روز که خونه های خودمون بودیم در کل این مدت شوهرم اصلاو حتی یکبار هیچ تمایلی به تماس فیزیکی و رابطه از خود نشان نداده در کل این مدت فقط من درخواست معاشقه داشتم که عین یه ربات انجام داده ‌و حتی درخواست رابطه جنسی هم داشتم ولی اصلا سمتم نمیاد و فراری میشه در این موقعیت ها و این مسئله بشدت آزارم میده و اکثر روزهامونم با درگیری و دعوا مواجه بودیم و چون نیازهای من تامین نمیشه بیشتر ناراحتی پیش اومد و الانم هرچقدر التماس میکنم که بگه بهم غریزه جنسی داره یا نه جوابی نمیده فقط روزی چند بار میگه توافقی جدا بشیم مهریه ندم ما تفاهم فکری نداریم میخواستم راهنمایی ام کنید که چطور میتونم برا طلاق اقدام کنم و میخوام توافقی نباشه محکوم کنم چونکه خیلی خیلی اذیت میشم و شوهرم قدرت نعوظ داره ولی ارگاسم نداره و سرد مزاج هست از این شرایط خسته شدم نو رو خدا راهنمایی ام کنید🙏🏼

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با این شرایط ادامه زندگی مشکله
      بهتره توافق کنید چون پروسه طلاق برای شما با توجه به اعتراض شوهر و بررسی وضعیت جنسی ایشون از طریق پزشکی قانونی زمانبر خواهد بود و عمرتون در دادگاه ها هدر میرود و اعصابتون ضعیف میشود ای کاش میتوشتید که ایشان دفع منی دارد یا خیر

  52. آقای مظلوم

    سلام
    مدت ۱۰ سال هست که ازدواج کردم ُ رابطه جنسی فوق العاده عادی و بدون هیچ لذت و بدون هیچ حرکتی توسط همسرم انجام میشه ُ یعنی فقط میخوابه و هیچ صدایی حتی ازش در نمیاد تا ‍اتمام رابطه.
    سال دوم ازدواج باردار شد و فقط همین ۵-۶ بار اقدام بود که همسرم تمایل داشت و خودش گفت بیا انجام بدیم من بچه میخوام ُ بعد از ایم ۵-۶ بار و باردار شدن که سال ۹۴ اتفاق افتاد دیگر هیچ رابطه درست و درمانی تا به این تاریخ یعنی ۷ شهریور ۱۴۰۱ نداشتیم …. الان ۵ شب هست که بنده \یش نیاز رابطه رو فراهم میکنم ( ابزار جلوگیری مثل کاندوم و مواد تاخیری ) ولی هر ۵ شب یا خوابیده یا وقتی خواستم شروع کنم حرفهای زننده رو میزنه که باعث میشه آدم اصلا دلش نخواد ادامه بده … ( مثال حرف :‌ساعت ۸ صبح روز ۵ شنبه که بنده تعطیل بودم و کار نمیکردم خواستم اقدام کنم که بعد از ۲ دقیقه شروع کرد که برو نان بخر ُ برو فلان چی ماشین رو تعمیر کن وقتی بهش گفتم ۲ دقیقه میخواهیم خلوت کنیم بعد از این همه وقت برگشت گفت به فکر زندگی باش و …. )
    سری های قبل هم همیشه نصف و نیمه ول شده یا اصلا انجام نشده ….
    به خاطر فرزندم تحمل کردم و اینکه همه دور و بری ها ظاهر رابطه مارو میبینن که چقدر با هم خوبیم و کلی حسادت نوع برخورد مارو میکنن حتی مادر همسرم …. ولی خبر ندارند که این ها همش ظاهری هست و باطن هیچ حس خوب و زیبایی بینمون نیست …
    حالا من افکار منفی میاد سراغم مثل این :
    ۱-شاید قبل از من و دوران نامزدی قدیمش رابطه جنسی خیلی خوبی رو تجربه کرده که من به اون خوبی نیستم و لذت نمیبره از من ؟
    ۲-شاید من رو دوست نداره ؟ از اول هم دوست نداشته ؟
    ۳-شاید از سایز آلت من هیچ حسی نمیگیره ؟
    ۴-….

    چند باری که صحبت کردم بحث رو کشونده به اینکه تو از زندگی فقط همین کارها رو میخوای.
    یا اینکه هر موقع نیاز های من رو رفع نکردی مثل ساعت و گوشی گران قیمت و …. سمت من نیا
    همیشه اول رابطه و وسطش شروع میکنه به اینکه زود تموم کن ُ بجنب ….. یا حرفهای زننده مثل \اشو یک کار مفید انجام بده ُ ….

    من این همه سال تحمل کردم و نه صیغه کردم نه خیانت نه خود ارضایی
    ولی عمرم داره هدر میره و نزدیک به ۴۰ سال سنم داره میشه و هیچ لذتی نبدم از زندگیم و داپم سر کار بودم.

    میخوام بدونم در چه شرایطی میتونم طلاق بگیرم یا حد اقل جوری باشه هر کدوممون بریم سمت زندگی خودمون و فرزندمون رو هم بزرگ کنیم.
    یعنی فسخ نکاح صورت بگیره و ولی در کنار هم زندگی کنیم به خاطر فرزندمون ُ ولی هر کس رابطه خودش رو داشته باشه ….
    دیگه واقعا موندم …… کم آوردم وقتی دیگران رو میبینم …. آدم چند بار میخواد زندگی منه ؟
    چکار کنم ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      همه میدانیم که رابطه خوب زناشویی باعث استحکام خانواده و تقویت رابطه عاطفی زن و شوهر میشود و زن و مرد را از بسیاری از لغزشها حفظ میکند…
      به نظرم عدم رضایت خودتون رو با روشی دوستانه بهش بگید و در ادامه از پزشکان و روان درمانان این حوزه کمک بگیرید واقعا وضعیت بغرنجی برای مرد است که تامین عاطفی و جنسی نشود و از طرفی به این دلیل بخواهد جدا بشود به نظر ما با توکل بر خدا فعلا به ذنبال چاره باشید تا طلاق ولی بدانید که طلاق با مرد است ولی حقوق مالی زن پابرجاست.

  53. هانی

    سلام خسته نباشید
    ماچهارساله ازدواج کردیم ازاول شوهرم سرد مزاج بود تابه امروز جدا میخوابه محبت نمیکنه رابطه که دوسه ماهی یه بار و اصلا بیرون هم نمیره خرجی هم‌نمیده حتی واسه واسه بچش لباسم نمیخره وقتی چیزی میگم بهش عصبی میشه منو میزنه یه ماه پیش هم چون لخت توخوابیده بودم داشتم رومان میخوندم قمه کشید روم که تو داری لاس میزنی یه گوشش هم نمیشنوه ضعیفه اگه درخواست طلاق بدم چجوری میتونم حضانت دخترمو بگیرم دونیم سالشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با درخواست طلاق یا بدون درخواست تا پایان ۷ سال تمام حضانت با مادر است

  54. مانی

    در ادامه پرسشم، اگر مرد به دلیل امتناع زن از رابطه جنسی (البته دارای فرزند باشند) برای طلاق به دادگاه شکایت کنه، به هر حال باید مهریه سرکار خانم رو تمام و کمال پرداخت کنه! درسته؟! واقعاً چقدر زیبا!!!

  55. مانی

    یعنی قانون عملاً مرد رو ترغیب می کنه که در صورت امتناع همسر از رابطه جنسی، بره دنبال صیغه و …!!! و هیچگونه مجازات و راهکار قانونی برای این معضل در نظر گرفته نشده! بله، برای عده ای از آقایون محترم، امتناع زن از برقراری رابطه جنسی، خوشایند هم هست! چون توجیه بسیار خوبی برای برقراری روابط جنسی آزادشان خواهد بود! ولی آن عده اندکی که پایبند به خانواده و اخلاقیات هستند چه؟!

  56. محمدرحیمی

    باسلام بنده ازسال۱۳۹۵تاحالا هیچ نوع همخواب نداشتیم و خانمم خیلی بامن بداخلاقی میکنه تاحالا بخاطر دخترم تحمل کردم ولی حالا میخواستم شکایت کنم چکارکنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر منظورتان دادخواست طلاق است بله میتوانید

  57. زهرا صابری

    سلام وقتتون بخیر
    ما حدود یک ساله ازدواج کردیم و رابطه از پشت داشتیم میخواستم بپرسم در صورت طلاق این موضوع جزو موارد دخول محسوب میشه ؟ یا مهریه نصف میشه ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر اقرار کنید بله دخول است

  58. الهام بهرامی

    سلام من دوساله عقد کردم وهمسرم از همان اول ازدواج سرد مزاج بود زود انزال هم هستش و درمان نمیکنه درخواست من هم براش مهم نیست و همیشه به درخواست اون رابطه برقرار میشه و وقتی من درخواست میکنم بی توجهی میکنه و انجام نمیده ورابطه مقعدی بدون رضایت من انجام میدی
    درخواست طلاق من به جایی میرسه و اینکه ایا مهریه بهم میرسه یانه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگه به طلاق مصمم هستید بهتره توافق کنید که اینطور مسائل در دادگاه علنی و پرده دری نشه دلی به هر سرد مزاجی خیلی قابل اثبات و مانور نیست اما رابطه معقدی در صورت اثبات پزشکی قانونی دلیل خوبی است.
      قابل توجه عزیزانی که این سطور میخوانند رابطه معقدی در مذهب شیعه حتی با رضایت زوجه کراهت شدید دارد و در صورت عدم رضایت حرام است. خانمها حتی با اصرار شوهر تن به این درخواست مطلقا ندهند

  59. زهرا ابراهیمی

    سلام من ۳ ساله ازدواج کردم از همون اوایل همسرم علاقه زیادی به رابطه نداشت بعد از بچه دار شدنمون خیلی خیلی کم شده بچم ۱ سال و نیم داره و طول این ۱ سال و نیم ۳ الی ۴ بار رابطه داشتیم وقتی ازش میپرسم میگه شرایط جور نبوده و دوس، نداره در موردش صحبت کنیم آیا من میتونم طلاق بگییرم و اینکه خسیس هستن و اهل تفریح هم نیستن ما داخل خونه مثل خواهر و برادریم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      شاید دچار مشکل جسمی دارد و یا شرایط روحی خوبی ندارد برای طلاق عجله نکنید کلا در دوران بارداری و شیردهی میل به نزدیکی در مردان کمتر است

  60. ه،محمدی

    سلام، شخصی با همسر خودش رابطه مقعدی طولانی مدت داره و به دفعات زیاد میل جنسی داره، و از همسرش رو به اسم خانم های فامیل که زیبا هستن ،حین نزدیکی صدا میکنه، این زن چطور میتونن طلاق بگیره؟آیا پزشک قانونی می‌تونه به نفع این خانم رای بده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله صد درصد
      ایشون بیمار است

  61. Mmmmmm

    سلام خسته نباشین.من یک سالونیم هست ازدواج کردم. شوهرم رابطه مقعدی ب زور میخواد و از من میخواد برای خودش انگشت بزنم واقعا دارم اذیت میشم و دلم نمیخواد رابطه بگیرم باهاش و اصلا حاضر نیست طلاقم بده آیا دلیل برای طلاق میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      متاسفانه ایشان دارای نوعی اختلال است بله میشود از این طریق جدا شد

  62. ام بذری

    سلام
    خسته نباشی بنده ۱۲ سال زندکی کردم متاسفانه ۲ سال پیش تا حالا رابطه زنانشویی مشکلی داره به همسرم گفتم باید ببرم دکتر معاینه نگاه کنه ۳ بار معاینه کرده هنوز مشکل حل نشده آیا حق طلاق دارم فقط بخاطر مهریه اینا چیکار کنم
    ممنونم از شما

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      کاش مشکل را مینوشتید اما اگر عدم توانایی رابطه است بله میتوانید طلاق بگیرید

  63. زهرا

    فرمودید که باید بتونم عدم رابطه از طرف همسرم رو ثابت کنم،ولی چطوری؟ میشه لطفا راهنماییم کنید

  64. زهرا برارپور

    وقت بخیر ۹ ساله ازدواج کردم و شوهرم همش رابطه مقعدی میخواد اوایل ازدواج خیلی اذیت میشدم،بهش جواب نه که دادم با بی میلی سمت من میومد حدود ۳ ساله که کلا بیخیال من شده گاها به التماس من طرفم میومد نیاز منو برطرف میکرد ولی واسه رفع نیاز خودشون بیرون میرن فیلم پورن نگاه میکنن کل شب و بیدارن و فیلم و چت و لایو دارن اصلا به من توجه ای نمیکنه تو دستشویی ،حمام،انباری دائم فیلم نگاه میکنن اصلا واسش مهم نیست که من هستم درخواست طلاق دادم مواد مصرف میکنن زندانی هستن آیا میتونم حضانت پسرم و بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به نظر میرسه شرایط روحی مناسبی نداره اگر شرایط زندگی آسوده بعد طلاق دارید جدا شوید سن فرزند را ننوشتید

  65. زهرا

    سلام،ما سه ساله که ازدواج کردیم،اوایل همسرم رابطه جنسی داشت ولی بعد سر مشکلات خیلی کوچیک که داشتیم کلا رابطه جنسی رو قطع کرد و دلیل این کارشم این بود که میگفت تا وقتی به حرفای من گوش ندی همینه!متاسفانه کینه ایه..با هزار خواهش با یه رابطه جنسی ما بچه دار شدیم،الان بچه ام یک سالشه ولی همچنان خبری از رابطه جنسی نیست ، من یک خانومم و آرامش زندگی خودم و بچم خیلی برام مهمه ولی همسرم متاسفانه درک این موضوع رو نداره و حتی منو یه بوس یا بغل ساده ام نمیکنه، با این اوصاف من میتونم حق طلاق داشته باشم؟ ما دقیقا مثل یه خواهر و بردار تو خونه ایم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر بتوانید ثابت کنید که مدت طولانی رابطه نداره و دچار سوء رفتار هست بله موفق میشود ولی طولانی است ابتدا با مشاور صحبت کنید تا از درستی تصمیمتون مطمئن بشید

  66. ............

    سلام ببخشید شوهرم زن صیغه ای دارد و من به خاطر اینکه چند فرزند دارم جدا نشدم. اخیرا که مدتی با او بوده ۴ یا ۵ ماه رابطه زناشویی با من نداشت و حالا که مدتی همسرش به روستاش رفته شوهرم تمایل رابطه با من را دارد و این موضوع باعث تنفر من شده و نمیتونم دیگه باهاش رابطه زناشویی داشته باشم چون هروقت دلش خواست سمتم میاد و دست خودم نیست و اگر رابطه باهاش برقرار کنم فشار عصبی بهم وارد میشه در این صورت وظیفم چیست که از لحاظ شرعی و قانونی ناشزه نشم…

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با متخصصین مذهبی و ذفتر مراجع صحبت کنید

  67. D.T

    سلام.من ۷ ساله ازدواج کردم و به زور چند باری رابطه داشتم با همسرم و اونم چون دلش بچه میخواست و الان یه بچه ۴ ساله دارم .زن بنده سرد مزاجه و بیشتر از ۴ ساله رابطه نداشتیم جدا از من می‌خوابه و بچه رو بهونه می‌کنه که پیشش بخوابه.به هر بهونه ای تا ازش درخواست رابطه میکنم میپیچونه و به من میگه هوس بازی و به خاطر رابطه ازدواج کردی
    مشکلات زیادی پیدا کردم و ضعف اعصاب از بحث های متعدد و به خاطر خود ارضایی ضعیفی چشم گرفتم و نمی‌خواستم که خیانت کنم بهش خود ارضایی میکردم
    ولی دیگه نمیتونم ادامه بدم.
    آیا با این وضع زن من می‌تونه مهریه بگیره؟نمبخوام مهریه بدم بهش

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      شرایط دشواری برای یه مرد است ولی مهریه هست

  68. میم.ر

    سلام
    خسته نباشید
    من و همسرم حدودا ۱۰ ماه هست که خونه خودمون اومدیم، اما در طول این ۱۰ ماه هنوز دخول نداشتیم و همسرم هنوز دوشیزه محسوب میشه. ایشون برای برقراری اولین رابطه همیشه بهانه های مختلفی داره (مثلا مسافرت باشیم، یه جای خاص و…) شدیدا تحت فشار هستم و میخواستم بدونم آیا درمانی بابت این مسئله وجود داره یا باید برای طلاق اقدام کنم؟ اگر برای طلاق اقدام کنم حق و حقوق به چه صورت است؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حتما قابل درمانه با روانشناس صحبت کنید

  69. الف.ن

    سلام با همسرم به دلیل خیانت های پی در پی ایشان رابطه ی عاطفی نداریم و علاوه بر آن خود ایشان نیز تمایلی به رابطه ی جنسی ندارد و ماهی یا دوماهی یک بار درخواست رابطه میکند گاهی به چهار یا شش ماه هم کشیده و نیاز بنده را نادیده میگیرد بماند که در حین رابطه هم خواسته های غیر معمول دارد و به هیچ وجه توجهی به خواسته های من ندارد ناگفته نماند بخاطر خیانت های ایشان دچارحس تنفر و انزجار فوق العاده شدید نسبت به ایشان شده ام و ادامه ی زندگی با ایشان ممکن است باعث اقدام به خود کشی بنده شود علاوه بر اینها بنده تا ب حال در طول یازده سال زندگی از ایشان نفقه و مقرری دریافت نکردم احتیاجات بنده نیز به ندرت تهیه میشود. ایا اینها دلیل محکم برای تقاضای طلاق هست یا خیر؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دلایل در مجموع اگر مهریه نخواهید خوب است بهتر است توافق کنید

  70. الف امینی

    سلام
    مندحدود دوازده سال ازدواج کردم بعد از ۶سال صاحب فرزند شدیم از تولد فرزندم تا کنون که هفت سال است رابطه زناشویی با همسرم ندارم همسرم تمایلی به من ندارد و هفت ساله که جدا میخوابه آیا راهی برای اثبات این قضیه دارم و اینکه دادگاه حق طلاق را به من میده
    متشکرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلاه
      بله از موجبات طلاقه

  71. ف .س

    سلام خسته نباشید من حدودا پانزده سال ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند دارم من از همه لحاظ خیلی با ایشون کنار اومدم و الان حدود چهارسال ونیم هست که ما به هیچ عنوان برنامه زناشویی نداریم اوایل خیلی برام سخت بود زیاد عصبی میشدم ولی الان دیگه کلا از همسرم متنفرم نمیتونم تحملش کنم نه دکتری رفته که خودش درمان کنه نه چیزی کار نمیکنه همش تو خونه تشریف داره تمام بار زندگی روی دوش منه واقعا دیگه تحمل صبرم تموم شده اگه لطف کنید من راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      میتونید طلاق بگیرید سعی کنید توافقی باشه که خیلی معطل نشید

  72. تک تک

    سلام. خسته نباشید. خانوم من از روز اول زندگی شدیدا بی میل نسبت ب رابطه هست و علاقه ای نداره. تو ۱۴ ماهی که زیر یه سقفیم ۴ بار رابطه داشتیم. انواع متخصص ها رو امتحان کردیم ولی فایده نداشت.اگه جدا شیم باید مهریه اش رو بدم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      متاسفانه بله مگر طلاق توافقی باشد

  73. حسام

    سلام من خانومم بسیار سرد مزاجه و تو رابطه هم بسیار سرد و بی روح و ابتداییه و بعد چند سال هم مشکلمون حل نشده آیا من میتونم درخواست طلاق بدم حق و حقوق که باید بدم چی هست البته همسر من دوشیزه نبوده و ازدواج دومش با من هست؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      رای طلاق صادر میشود فقط مهریه اجرت المثل تنصیف دارایی و نفقه مطرحه که البته اگر تمکن نداشته باشید تقسیط هم میشود

  74. امیری

    سلام خانم بنده حدود ۴ ماه هست که با من قهر بازی میکند و در این مدت اجازه رابطه جنسی نمیدهد و خیلی سرد مزاج شده است ایا بنده میتوانم بدون اجازه همسر دوم اختیار کنم و نبود رابطه تاثیری در طلاق دادن دارد

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نیاز به رای دادگاه یا رضایت محضری همسر اول دارد

  75. Fateme

    سلام ۱۰ساله ازدواج کردم و شوهرم زودانزاله و اصلا اهمیتی به درمون خودش نمیده و اینکه بارها و بارها خواسته هامو گفتم اما توجهی نداره و بلد نیست چیکار کنه و همین که خودشو راحت کنه کافیه و وقتی خواستمو بهش میگم میگه بی حیایی من باید چیکار کنم از لحاظ روحی واقعا بهم ریختم دوتا بچه دارم که اصلا نمیدونم کی باردار شدم و هیچ حسی بهشون ندارم توروخدا بهم بگید باید چیکار کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بهتر است با مشاور خانواده و متخصصین سکس تراپی در ابتدا صحبت کنید

  76. شاهین

    سلام بنده دوسال ازدواج کردم همسرم بی‌تفاوت و سرده وبنده مجبور شدم دو نفر صیغه کنم به نظر شما میتونم متارکه کنم

    1. گروه وکلای پارسای

      حق طلاق با شرای فعلی با مرد است بله میتوانید با پرداخت حقوق مالی از طریق دادگاه طلاق بدهید

  77. حدیث شرفی

    با سلام، بند دو ساله ازدواج کردم، شوهرم از ابتدا خیلی تمایلی به رابطه جنسی نداشت،و گاها دارو گیاهی استفاده میکرد گاها قرص،الان ۹ ماهه ی بار میگه دچار ناتوانی شدم ی بار میگه نمیخوام باهات رابطه داشته باشم،اگه ناتوانی جنسیش ثابت نشه من چطور میتونم عسر و حرج بعلت ۹ ماه رابطه نداشتن رو ثابت کنم؟

  78. Mani

    با سلام
    من شوهرم سرد مزاج هستم ماهی یکبار تمکینو رابطه دارد
    آیا این دلیل محکم
    ی برای طلاق هست هس ؟

... ...