قبول وکالت فقط تهران و کرج تهـــران کـــــرج ۰۲۱-۴۴۰۳۳۶۷۷ ۰۲۱-۴۴۰۷۲۸۰۲ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۰ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۱
عکس پس زمینه سایت وکلای پارسای عکس پس زمینه سایت عکس پس زمینه سایت

طلاق غیابی و همه چیز درباره آن

  • ۸ خرداد ۱۴۰۲
  • بروزرسانی:
  • 124 نظر
  • 5 دقیقه
  • 194305 نفر
4.1/5 - (75 امتیاز)
4.1/5 - (75 امتیاز)

قبل از توضیح طلاق غیابی  لازم است که بدانیم رای غیابی چیست؟ اگر دادخواستی علیه شخصی داده شود و خوانده یعنی کسی که علیه او خواسته مطرح شده است ابلاغیه وقت رسیدگی دادگاه را به شخصه تحویل نگرفته باشد و به تعبیر حقوقی بر طبق ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی به او ابلاغ نشده باشد و یا این که در جلسات دادگاه حاضر نشود و لایحه نیز در ماهیت نداده باشد، در صورت محکوم شدن او رای صادره غیابی است، رای غیابی ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ در همان شعبه قابل واخواهی است و کسی که رای غیابی علیه او صادر شده است می تواند در ظرف مدت مذکور از دادگاه با ذکر دلیل تقاضای واخواهی و رسیدگی مجدد کند.

خواسته طلاق هم از قاعده مذکور مستثنی نیست و اگر وقت رسیدگی به خوانده ابلاغ واقعی نشده باشد و در دادگاه نیز حضور نیابد و لایحه هم نداده باشد در فرض محکومیت، طلاق غیابی است. اما با توجه به این که خواهان طلاق و خواسته طلاق می تواند طلاق از طرف زوج (مرد) یا طلاق از طرف  زوجه (زن) باشد، در ادامه به تفکیک در این خصوص توضیح داده می شود.

طلاق غیابی از طرف مرد

بر طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی حق طلاق در اختیار مرد است. لذا اگر مردی دادخواست طلاق به طرفیت همسرش بدهد چه زن در دادگاه حاضر شود و یا حضور پیدا نکند و لایحه نیز ندهد قطعا رای طلاق صادر خواهد شد ولی در حالت دوم رای صادره طلاق غیابی است و زن می تواند در مهلت قانونی واخواهی کند. آنچه اهمیت دارد این است که رای طلاق به درخواست مرد از سوی دادگاه صادر می شود.

ولی ثبت طلاق منوط است به پرداخت حقوق مالی زن (زوجه) که در رای دادگاه منعکس می گردد.

مطلب مرتبط :   ضمانت اجرای نقض وفاداری زوجین و خلا قانونی

ممکن است سوال پیش آید که حقوق مالی زوجه در طلاق از طرف مرد چیست؟ عبارت است از مهریه، اجرت المثل ایام زوجیت (به شرط مطالبه از سوی زوجه)، نفقه ایام عده، نفقه معوقه (در صورت مطالبه زوجه و استحقاق او) و شرط تنصیف اموال مندرج در عقدنامه ها به شرط امضاء این شرط توسط زوج و بودن اموال موجود در هنگام طلاق که بعد از عقد خریداری شده باشد.

توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرط تنصیف دارایی به این لینک آبی رنگ مراجعه کنید.

نکته: اما استفاده از شرط تنصیف، اجرت المثل و نفقه معوقه اگر از طرف زوجه درخواست شود در رای دادگاه در صورت بودن شرایط انعکاس پیدا می کند.

بعد از صدور حکم طلاق غیابی به درخواست زوج اگر مهریه قبلا توسط زوجه مطالبه نشده باشد زوج در صورت مصر بودن و عدم توانایی پرداخت یک جای مهریه می تواند دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را به همان شعبه صادر کننده طلاق به طرفیت زوجه تقدیم کند. دادگاه در صورت حضور نیافتن زوجه یا نبودن او با توجه به شهادت شهود زوج، مهریه را تقسیط می کند.

طلاق غیابی از طرف زن

  • اگر زنی به طرفیت شوهر دادخواست طلاق غیابی بدهد و زن دلیلی محکمه پسند برای طلاق ارائه کند و شوهر علی رغم ابلاغ در دادگاه حاضر نشود، لایحه ندهد و اخطاریه دادگاه هم به او ابلاغ واقعی نشده باشد رای طلاقی که از سوی دادگاه صادر می شود غیابی است. بهتر است که در خصوص داشتن اطلاعات کافی در مورد طلاق مطلب شرایط طلاق از طرف زن را مطالعه بفرمایید.

نکته: که اگر احضاریه دادگاه به شخص مورد نظر مثلا شوهر در این جا ابلاغ شده باشد بر طبق ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ واقعی است و اگر به بستگان و یا خادم و کارمندان او ابلاغ شود بر طبق ماده ۶۹ قانون مذکور ابلاغ قانونی است و اگر نشانی داده شده درست باشد ولی کسی حضور نداشته باشد اخطاریه الصاق می شود که بر طبق ماده ۷۰ ابلاغ قانونی است.

مطلب مرتبط :   شرایط گرفتن زن دوم - شرایط ازدواج مجدد مرد

مرد غایب (مفقود الاثر)

  • یکی از مواردی که بر طبق قانون زوجه می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند این است زوج(شوهر) به مدت ۴ سال تمام مفقود باشد در این صورت مطابق ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی تقاضای طلاق می شود.
  • اگر مرد (شوهر) شروط چاپی عقدنامه را امضا کرده باشد بر طبق بندهای ۸ و ۱۱ عقدنامه ترک منزل به مدت ۶ ماه هم از موجبات طلاق خواهد بود و اگر مرد در دادگاه حاضر نشود رای طلاق غیابی است.
  • اگر زنی از شوهر وکالت در طلاق کامل داشته باشد، می تواند با انتخاب وکیل دادگستری به وکالت از شوهر و بدون حضور او و از طریق طلاق توافقی مراحل طلاق را طی کند. توجه داشته باشید که از نظر حقوقی این طلاق به دلیل حضور وکیل مع الواسطه برای زوج(شوهر) طلاق غیابی محسوب نمی شود.
  • یکی از شگردهای بعضی از وکلا و زنان چنین است که دادخواست مطالبه نفقه معوقه حداقل به مدت ۶ ماه در شورای حل اختلاف طرح می کنند و با دادن نشانی صوری رای غیابی نفقه معوقه اخذ می کنند و به دنبال آن به استناد نپرداختن نفقه دادخواست طلاق به دادگاه می دهند. این روش در مورد مرد هایی که مدتی در خارج از کشور هستند بسیار انجام می شود. که پر واضح است در صورت کذب بودن موضوع کاری غیر اخلاقی است.

نمونه رای دادنامه طلاق غیابی از طرف زن

نمونه رای دادنامه طلاق غیابی از طرف زن

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
برای اعطای وکالت دعاوی خانواده و ارث در تهران و کرج با ما تماس بگیرید (وکیل طلاق)
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =

  1. امیر علی

    سلام اگه زنی در طول زندگی مشترک رابطه نا مشروع داشته باشد مهریه بهش تعلق میگره یا نه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله ولی برای رابطه نامشروع هم در صورت اثبات مجازات میشود

  2. الف میم

    سلام من ۶سال پیش عقد کردم و بعدش اومدم یه کشور دیگه و از اون موقع هیچ تماسی با من نداشت و هیچی از اون نمی‌دونم میتونم طلاق غیابی بگیرم ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ثابت کنید شش سال است جدا از هم زندگی میکنید در دو کشور مخلتف رای طلاق با بخشش مهریه غیابی صادر میشود

  3. امینی

    سلام من یساله خونه پدرم توسط شوهر رها شدم و الان تازه دنبال کارای طلاقم درخاست طلاق یه طرفه دادم رد شد و درخاست نفقه دادم و شاهد بردم خودش اصلا نیومد و الان میگن باید ۶ ماه بگذره ک بتونم دوباره درخاست طلاق بدم درحالی ک ثبت شده یسال نفقه ایی نگرفتم میخاستم بدونم راهی دیگ نیس ک زودتر طلاق گرفته شع ۶ ماه صبر نکنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      شما نوشتید که یکساله جدا هستید خب برای یکسال گذشته دادخواست نفقه معوقه بدید

  4. الف الف

    سلام.همسر من از سال ۹۸ رفتن خارج از کشور و پرینت پاسپورتی که به دستور قاضی گرفتم نشون میداد که فقط ۱ بار برگشتن به ایران و اونم تقریبا ۹ ماه پیش بود و دوباره بعد لز ده روز خارج شدن.احتمال اینکه بتونم غیابی طلاق بگیرم چقدره؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بهتره ابتدا دادخواست نفقه معوقه بدید و یعد به استناد نپرداختن نفقه و همچنین ترک منزل دادخواست طلاق بدهید

  5. ناشناس

    دختری رو عقد کردم و در دوره نامزدی وقتی که من تو زندان بودم رفته و طلاق غیابی گرفته و نصف مهریه رو هم بخشیده
    و الان بعد از ۴ سال پیش شکایت کرده و تا الانم هنوز پرونده باز بوده و الان ازدواج کرده زنه و بچه هم داره الان سوال من اینکه اینجا مهریه تعلق میگیره

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر نصف مهریه در رای دادگاه باقی مانده باشه بله امکان مطالبه است

  6. ياسمن ب

    سلام وقت همگى بخير من دوسال عقد كردم وهمسرم رفته كشور ديگه وهيچ خبرى ازش ندارم چطور ميتونم طلاق غيابي بگيرم البته با نفقه ومهريه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله میشود ابتدا دادخواست نفقه بدهید و بعد طلاق

  7. فرهاد. ک

    تمام وکلای ما طرفدار زنان هستند وبازیر پا گذاشتن وجدان حق را باطل میکنند تا حق وکلات بگیرند از هر راهی که ممکن باشه چه راست چه دروغ سعی بر حق بودن موکل خود دارند حال انکه موکل از شیاط ترین آدمها باشد وکیل واقعی آنست که حقیقت را بیابد چه به نفع موکل باشد یا به ضرر…هرچند که دیدگاه من باب میل شما نیست ومنتشر نخواهدشد به هرحال آنچه گفتنی بود گفتم

  8. علیرضا یاوری

    مدت دو ماه است که حکم طلاق از طرف شعبه مربوطه صادر شده و برابر نظر قاضی شعبه و قاضی مشاور تمام حقوق زوجه نفغه ،مهریه و اجرا المثل پرداخت شده ولی زوجه نسب به اجرا المثل اعتراض کرده و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده ولی هنوز رای دادگاه بدوی تائید یا رد نشده آیا از تاریخ صدور حكم تا امروز نفغه به زوجه تعلق میگیرد یا نه و چون زمان اعتبار حکم‌ طلاق سه ماه بیشتر نیست اگر این مدت سپری شود و رای دادگاه تجدید نظر دریافت نشد چه باید کرد

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در صورتی که زوجه نفقه این ایام را بخواهد باید دوباره و مجزا دادخواست بده چون در صورت قطعیت جکم دوباره این رای اصلاح نمیشود

  9. هانی امینی

    اگر مرد تقاضای طلاق کند اما در روز اول دادگاه حاضر نشود طلاق غیابی محسوب میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر طلاق به درخواست خودش بوده دادخواست ابطال میشود

  10. حمید محمدی

    سلام من زنم میخوام طلاق بدم وکیل هم گرفتم و حق و حقوقش هم میپردازم سوالم اینه میخوام برم کشور دیگه آیا طی مراحل طلاق حضورم نیازه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با بودن وکیل نیازی به حضوز شما نیست

  11. رویا

    سلام وقت بخیر شوهر من چند ساله که رفته و نیست من تمام مراحل مشاوره طلاق رو گذروندم و الان می‌خوام برای دادگاه اقدام کنم چه راه حلی دارید که سریع تر نتیجه بده و حدودا چقدر زمان می‌بره ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حتما نیاز به شاهد دارید که در دادگاه شهادت بدهند همسرتان منزل را ترک کرده است حداقل دو نفر حتما باید بیشتر از۶ ماه باشد

  12. مصطفی

    ببخشید بنده حالم از هر چی قانون بیخود داره بهم میخوره بنده از نظر قانونی برای خانوم خودم همه چیز فراهم کردم حتی از نظر گفتاری به شوخی توی این ۱۵سال زندگی بهش پدر سوخته نگفتم یه دختر الان ۱۴ساله شده داریم و یک دفعه بدون هیچ دلیل بدونه هیچ اخطاری من میگم جن زده شده رفته درخواست طلاق داده بنده هیچ اطلاعی نداشتم و چون پاسگاه دادگاه نرفتم که ثنا داشته باشم فکر کنم ادرس شماره منو اشتباه داده که برام چیزی نیومده و خودش بعد یه مدت که داشتیم زندگی میکردیم گفته مادرم مریض شده بردمش خونه مادرش رسوندم خودم رفتم سره کار شب رفتم دنبالش گفته برو بچه خوابیده فردا بیا بنده فردا رفتم برگشت گفت ازت طلاق گرفتم و جدا شدم دیگه هم اینجا نیا تمام اخه من میخوام بگم که اون قاضی دادگاه یا وکیلی که خانومم گرفته و اون مشاوره و حق داوری اخه نگفتن که این شوهر دیوث تو کجاست اخه اون قاضی چطور بدونه حضور بنده رای دادگاه داد اگه بگین غیابی خانوم نباید مدرک غایب بودن به دادگاه ببره نباید ثابت کنه که اصلا من مرده فوت کردم یه برگه فوتی ببره بعد اون دفتر خونه صیغه طلاق با چه قانونی خونده وقتی من شوهر حضور ندارم روح من خبر نداشته این خانوم داره از من جدا میشه اخه اینم قانونه بعد گذاشته مدت اعتراض حداقل ۶ماه که گذشت بهم میگه طلاق گرفتم اخه مسلمان این چه قانونی هست این چه اسلامی هست بعد از بنده هم چیزی از بابت مهریه این چیزهای که میگید نگرفته چون میگرفت من میفهمیدم دیگه هیچ چیز نگرفت الان من چیکار کنم من از کی و کجا شکایت کنم لطف کنید اینو توی گینس ثبت کنید که همچین قانونی تو ایران هست من شوهر با یه دسته سبزی هیچ فرقی ندارم پیش قاضی یا اون قانون گذار عوضی راهنمایی کنید که من میتونم چه نوع خاکی سرم بریزم ممنون

  13. مصطفی

    با سلام و خسته نباشید وقتی من شوهر داخل ایران زندگی میکنم و هیچ ابلاغ و هیچ ثنا ندارم چون من هنوز دادگاه یا پاسگاه نرفتم ثنا داشته باشم و زن بره دادگاه به قول شما این ادرس اشتباه بده من از کجا بدونم که ایشون یعنی زن رفته برای طلاق اقدام کرده که بنده برم اعتراض بزنم…..وقتی خبری از طلاق ندارم و هیچ ابلاغی دستم نمیاد چطور من بعد رای دادگاه برم اعتراض بزنم در صورتی که روح من خبر نداره میشه لطف کنید جواب بنده رو بدید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ثبت نام سامانه ثنا بسیار مهم و الزامی شده برای جلوگیری از این دست مسائل
      اگر رای غیابی است میتوانید واخواهی کنید دادگاه دوباره بررسی میکند

  14. بهروز

    سلام وقت بخیر .. خلاصه سوالم و میپرسم؟ میخوام طلاق بگیرم بدون اینکه مهریه و یا نفقه ای بدم . زوجه من بعد از دوماه زندگی بدون دلیل رفته و الان یک سال هست که ازش خبری ندارم .. کل فامیلاشون میدونن که بی‌دلیل رفته ولی دیگه میدونیم همچین آدمی تو این زمونه نمیتونه سالم بمونه..همه جا پر از گرگ هست منظورم و رسوندم فکر کنم..مهریه دادن ب همچنین زنی از نظر من گناهه ..چه راه حلی میدید برای طلاق

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مهریه فقط در صورت بخشش همسر از بین میرود بنابراین طلاق از طرف مرد راحت است ولی مهریه ساقط، نمیشود ولی قسطی و تقسیط میشود

  15. صالح عینی

    سلام وقت بخیر.خانوم بنده خونه رو یک ماه پیش ترک کرده به بهانه این که نمیخواد با پدر من تو یه خونه زندگی کنه و درخواست نفقه و مهریه و طلاق کرده البته تا قبل از اینکه جلوی حسابم رو ببنده پول و خرجی میدادم بهش.ولی من هیچ کاری انجام ندادم.میخواد طلاق غیابی بگیره ولی من هم از ترس زندان رفتن دادگاه نرفتم..چقدر طول میکشه خانومم طلاق غیابی بگیره اگر من در دادگاه اصلا حاضر نشم ۲ تا بچه هم داریم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      زندانی در کار نیست حتما بع دادگاه برید خودتون یا وکیل بگیرید که مشکلی براتون درست نشه یه موقع به خودتون میاید که طلاق با مهریه صادر شده

  16. محمد خضری

    سلام ، همسر من ۸ ساله بهمراه پدر مادرش و دخترم از کشور بصورت قاچاق و بدون اجازه من خارج شدن ، درخواست طلاق من و مهریه و نفقه چجوریه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حق طلاق دارید ولی مهریه رو دادگاه ضمن رای طلاق دستور پرداخت میدهد و لو به صندوق دادگستری مگر اینکه اعسار بدید
      میتونید طلاق ندهید و دادخواست تمکین و بعد ازدواج مجدد بدید

  17. فاطمه

    سلام ن همسرشون ۲۰سال پیش یعنی وقتی ۲۲سالشون بوده این کارا انجام دادن
    الان ۳ماه که باخاهر من عقد کرده و خاهر من تو دوران عقد ای موضوع فهمیده و هنوز عروسی نکردن
    و سر همین موضوع میخاد ازش جدابشه چون حقیقتا بهش نگفته ایا میتونه؟؟؟؟

  18. فاطمه

    سلام وقت بخیر
    خاهر من بعد از دوماه عقد کردن باشوهرش متوجه شده ک شوهرش بیست سال پیش ی پرونده قضایی داره با عنوان رابطه نامشروع ک با سه تا از رفیقاش با دوتا خانم گرفتنشون
    الان خاهر من بخاد جدابشه از این اقا به این دلیل میتونه یا نه
    و همسرش بهش گفته ک طلاق غیابی بگیر باید چیکار کنه
    ممنون اگه راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بعد از بیست سال ازدواج دلیل قانع کننده ای برای دادگاه طلاق نیست به فکر دلایل دیگری هم باید بود

  19. زهرا

    سلام وقتتون بخیر من درخواست طلاق دادم چون زوج به من نفقه نمی‌داد اما چون حکم عدم تمکین گرفته قاضی درخواست طلاق من رو رد کرده
    و زوج متواری هست با وکیل مشورت کردم میگه باید مهریه رو ببخشم که بتونم طلاق بگیرم
    من باید چیکار کنم چطور میتونم طلاق بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر شوهرتون اموالی نداره خب ببخشید تا راحتر طلاق بگیرید
      ولی راه درست این بود که ابتدا دادخواست نفقه میدادید و وقتی حکم صادر شد بعد دادخواست طلاق میدادید به استناد ترک انفاق به مدت شش ماه و ترک منزل البته مورد آخر با اثبات شاهد و تحقیقات محلی

  20. مینا

    سلام من میخوام طلاق بگیرم امروزم واسه طلاقم حکم اومده ولی چون طلاق غیابی هست مدت اعتراض۶۵ روز زدن چطور میتونم اون مدت و کم کنم.لطفا راهنماییم کنید…

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اصلا راهی نیست برای اجرای رای غیابی ۶۶ روز باید صبر کنید

  21. فریبرزحکیمی خیاوی

    سلام.یک انسان غریب که بعلت اینکه شوهرش همش توزندانه والان هم شیش سال حکم براش بریدن وداخل زندانه وتاالان هم یه ریال نفقه نداده وخانمه هم بارداره توهمین هفته باید وضع حمل کنه وازسوی شوهرش هم براش پیام اومده که می خوادزن دیگه ایی بگیره،این زن بی کس الان آواره ودربدرهستش من بخوام کمکش کنم وتاالانش هم کردم،زنه میگه من طلاق می خوام تا پیش توکه خرجمان رامیدی زندگی کنم وازشوهرش هم خواسته که طلاقش بده اون هم گفته برو بگیر.من به طلاقشون راضی نیستم قصدم کمک به زنه هستش که تواین شهربی کس هستش ولی چیکارکنم برای رضای خدابچشم خواهرم دیده ام و پیش خودم توخونه ام نگهش میدارم تابه خودش وطفلش برسم ،وچطوری طلاق غیابیش رو بگیرم.وبه عقدخودم دربیارم.ولی تاطلاق عملی بشه زمان خواهدبردوبودن این زن درخانه من شرعا وعرفا درست نیست من چی بایدبکنم تااین زن وبچه توشکمش روپناه دهم وبه آبروی من هم لطمه ایی نخوره وزن هم ازدست شوهرمعتادوقاچاقچیش که چه چیزهائیکه زنش تعریف نمیکنه،وبالای ده بیست پرونده سرقتی که داره چجوری آزادبشه(حدوداهفت ویاهشت ماه میشه که تحت حمایتم هستش )وشوهرش باعف و…اززندان ازادشدبخاطرسرکیسه کردن چه ادعاهایی که نخواهدکردومن هم ازخودم مطمئنم وپیش خدایم روسفیدم.که بامحبت وخرجی دادن واسشون مثل خواهرم وبه چشم خواهرم نگاهشان کرده ام فقط زنه نمی خوادشوهرشومیگه عاشق شماشده ام یابایدعقدم کنی یاکه خودمونابودمیکنم تروخدایه راهی واسم نشون بدیدکه آبرویم درخطرهستش وهم به این کمکی کرده باشم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اکر خانم مصمم به طلاق است بتید اقدام کند و دادخواست طلاق بدهد ولی شما با چشم باز و هوشیار و به دور از احساسات تصمیم بگیرید که این خانم با شرایطی که دارد مناسب ازدواج است یا نه؟ آیا نزدیکان شما پذیرای ایشان هستند؟ آیا فقط به قصد ترحم قصد ازدواج دارید؟
      به همه اینها فکر کنید و تهدید به نابودی و اینها نترسید کار صحیح را انجام بدید البته متوجه نشدم که شما مجرد هستید یا همسر دارید؟

  22. اصغر زارعی

    سلام ،اگر مشکوک به این باشیم که خانواده عروس ،عضو فرقه یارسانی باشند و بعداز عقد میشود طلاق داد ؟اصلا ازدواج با این افراد هلا است یاخیر طبق شرع شیعه ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      جنبه شرعی را ار دفتر مراجع تقلید سوال بفرمایید
      اما از لحاظ قانونی در صورت درخواست طلاق از طرف مرد و عدم موافقت شوهر یایستی حق و حقوق زوجه پرداخت شود واینکه خانواده خانم اهل حق باشند از بین برنده مهریه نیست

  23. سعید نصیری

    سلام.اگر زوجه وکالت دفتری بده که مهریه تمام حقشو میبخشه میشه غیابی طلاقش داد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر وکالت طلاق داده باشد بله

  24. مهرافروز

    سلام
    خواهر من توی عقده و هنوز سر خونش نرفته یعنی خانه مادرشه، شوهرش با کسی که قبلا دوسش داشته فراره کرده ولی تلفنش خاموش و مکانش نا معلومه
    میخواستم بدونم اگر بریم دادگاه و درخواست طلاق غیابی بدیم چقدر زمان میبره تا حکم طلاق صادر بشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      قابل پیش بینی دقیق نیست وابسته به عوامل متعددی است مثل اعتراض شوهر

  25. افشین ایزدی

    سلام خسته نباشید .خواستم بگم بنده حق طلاق دادم به همسرم با توجه به خواسته ایشون و توافق شد باهم همه چیز از نظر مهریه و و نفقه و…بخشیده شد و بنده کلیه وسایل خانه و هدایا و طلا و پول و…دادم به همسرم و در دفترخانه رسماً ثبت گردید و ذکر گردید.
    آیا در این مورد زن حق اعتراض بازم داره بخواد حقوق مالی از من بگیره یا خیر
    ضمناً آیا بنده میتوانم از همسرم که پول و هدایا مربوط به خودم بوده ازش بگیرم یا خیر
    و آیا در زمان صیغه طلاق در دفترخانه میتونم حاضر نشم چه عواقبی داره لطفا راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      درود
      اگر وکالت طلاقی که به همسر دادید در ازای ببخشش مهریه و حقوق مالی بوده که دیگر جای نگرانی ندارد و جای اعتراض نیست
      معمولا بعد از ازدواج به استردا هدایا رای نمیدهند در این زمینه موفق نمیشوید
      با وجود وکالت طلاق نیاز به حضور شما در محضر نیست

  26. مینا

    سلام ممنون از راهنماییتون
    اگر از طریق وکیل اقدام کنم چطور ؟ بازم باید خودم شخصا برم ؟ یا اینکه امکانش هست مدارک رو به شهری که هستم پست کنند؟

  27. مینا

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون و سپاس از وقتی که برای کاربران میگذارید و پاسخگو هستید
    همسرم از شهرستان هستن و محل صدور عقد نامه هم شهرستان بود و الان بنده در شهر دیگری ساکن هستم
    و چند ماه پیش متوجه شدم که ایشون منو طلاق غیابی دادن ولی قبلش از طریق سامانه ثنا مبلغ پیش پرداخت و مبلغ ماهیانه مهریه ام رو تعیین کرده بودن
    حالا سوالم اینه چطوری مهریه ام رو دریافت کنم؟

    ممنون میشم پاسخگو باشید🙏🏼

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      باید وقت بگدارید و به دادگاهی که رای طلاق صادر کرده مراجعه کنید مدارک پرداخت اونجاست

  28. محمد رحیمی

    سلام خانمم به من گفت دیگه نمیخوامت از خونه برو بااصرارش رفتم خونه مادرم من توتصادفی که داشتم زانوهام اسیب شدید دیده بودونمیتونستم کار کنم خلاصه بعد یه سال طلاق غیابی گرفته بود ومن اطلاع نداشتم حالا بعد دوسال ازطلاق یه پولی ازکسی بهم داد برای امتیاز وام وتااین خانوم فهمیده رفته جلوی حسابم روبسته برا مهریه خاستم ببینم من چکار میتونم بکنم آخه پول مال من نیست

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اثبات اینکه چوا توقیف شده در حساب شما متعلق به دیگری است دشوار است به حال شما و شخص ثالث دینفع میتوانید با ارایه دلیل اعتراض کنید

  29. مهسا.س

    سلام وقت بخیر، مدت محکومیت قطعی که برای همسر من صادر شده ۴ سال و ۵ ماه حبس در زندان قزل حصار هست آیا من میتونم درخواست طلاق غیابی بدم به همین دلیل و از شوهرم به این طریق جدا شم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      برای استفاده از شرط ضمن عقنامه شماره ۶ محکومیت باید ۵ سال باشد اما میتوانید از بند (شرط) ۸ استفاده کنید

  30. حمید

    سلام من خارج از کشور هستم و. همسرم طلاق غیابی گرفته ایا اگر به ایران بیام برای مسافرت میتونه منو. ممنوع الخروج کنه و اینکه مهریه رو اجرا بذاره

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله ممکنه درخواست مهریه کرده باشه

  31. z. h

    سلام وقت بخیر
    خواهرم بیست سال با هنسرش زندکی کرد طی این بیست سال چندین بار تا پای طلاق رفتند و بخاطر بچه هاش برگشت همسرش هم دست بزن داره هم خیانت کرده به خواهرم الان اگر بتونه یک صیغه نامه از همسرش که کسی رو صیغه کرده ببره میتونه طلاق غیابی بگیره؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      برای طلاق بسیار موثر است

  32. Fffff

    سلام خسته نباشید اجرای حکم غیابی یعنی همون طلاق غیابی هستش ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      غیابی یعنی اینکه طرف مقابل در دادگاه حاضر نشده و ابلاغ واقعی هم به او نشده باشد اجرای حکم غیابی منوط به معرفی ضامن است

  33. محمد دسترنج

    باسالام بنده به همسرم بعدازهفت زندگی وکالت حق طلاق دادم همسرم بعده دوماه ازبنده جداشدن حاصل این ازدواج هم یک پسره ۷ ساله میباشد بعده طلاق گرفتن ایشان بنده دربرگه طلاق حکم طلاق رابااین جمله (بائن غیره مدخوله نوبت اول صحیح است) مشاهده کردم آیا این طلاق صحیح است میتوان حکم را باطل کرد ؟

    1. گروه وکلای پارسای
  34. فاطمه شهریاری

    با سلام
    من با شخصی عقد کردیم اما توی محضر خونه ثبت نشده
    صیغه محرمیت دائم رو حاج آقا توی خونه برامون خوندن و دفترچه عقدنامه به ما دادن ک مهریه و امضاها هست…
    چند روز پیش ما تصادف کردیم و خانواده زوج اصلا با من موافق نبودن و در جریان عقد ماهم نبودن..
    الان پدر و مادرش دارن بهش فشار میارن ک ن رو طلاق بده..
    میخواستم بدونم بدون این ک من مشکل اخلاقی یا بارداری یا هرچیز دیگه ای رو داشته باشم میتونن بدون اجازه من طلاقت بدن؟؟؟؟
    ممنون میشم پاسخگو باشید…

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله میشه ولی زمانبره و شما حق اعتراض دارید و حقوق شما بایستی پرداخت شود

  35. بی نام.

    سلام .۱۵ساله زندگی مشترک دارم طول این مدت همه بلایی سرم اومده .همسرم اعتیاد داره ،خیانت کرده،زن گرفته و جدا شده،دست بزن داره وخیلیم تند حوصله س.ی دختر ۷ساله داریم .دوماه پیش تو دعوا دستمو شکوندولی بازم بخاطر دخترم موندم و دم نزدم،اول اسفند منو با ساطور خواست ببره اگه دخترم نمیبود معلوم نبود چی میشد.چجوری میتونم جدا شم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      هر شهری هستید حضورا با وکیل صحبت کنید و اگر توانایی زندگی مستقل دارید جدا شوید و در صورت تعرض به ۱۱۰ زنگ بزنید و شکایت کنید و یا توافقی جدا شوید

  36. ف. خاک

    سلام خسته نباشید
    من از همسرم خوشم نمیاد از ظاهر تا باطن و حتی دخالت های عجیب غریب خانوادش . میخوام از دستش فرار کنم یجوری که طلاق غیابی بگیره نمیخوام بیوفته دادگاه من هیچی ندارمم نمیخوام خانوادم پول مهریه منو بدهن کمک کنید تا کاری کنمم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با صبوری و حوصله از راه قانونی و متعارف اقدام کنید

  37. م نصرتی

    سلام من یکساله درگیردادگاه هستم شوهراصلااخلاق ندارن وچندبارخشنونت بکار برده ومتهم شده الان نمیاد برای طلاق توافقی چطور متونم طلاق بگیرم چون او مگه طلاقد نمدم الان واقعا باید چکارکنم منو راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      داخواست طلاق یکطرفه بدین و قبلش حتما با وکیل مجرب مشاوره کنید تا دلایل را قانونی ارائه کنید

  38. رضا علوی

    من اول زنم رو محکوم به برگشت کردم ولی امتناع کرد و بعد من به شهر دیگه رفتم برای زندگی ولی اون با من همراه نشد و بعد از سه سال دادخواست تمکین زد و من در دادگاه حضور نداشتم به دلیل خاموش بودن سیم کارت ثنا متوجه ابلاغ نشدم و بعد قاضی حکم طلاق صادر کرد آیا من میتونم به دلیل اینکه من اول در تمکین او را محکوم کردم ادعای وا خواهی کنم یا خیر

    1. گروه وکلای پارسای
  39. جمال

    سلام وقت بخیر پدر زنم ، زن من را بی راه کرده که تو باید طلاق بیگری . و در قبال دختر خود از من پول طلب کرده اگر پولی به من ندی من طلاق غیابی برای دختر خود می گیرم. ولی امن تباع افغانستان هستم می شود من را رهنمایی کنید؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      طلاق غیابی به این راحتی نیست

  40. محمدمحمدی

    سلام خسته نباشین …من یک سال از خانومم جدا شدم به صورت توافقی تو محضر..
    الان بعد یک سال باید طلاقمو دادگاهی کنم..ن ادرسی از خانومم دارم ن شماره ای .میخوام بدونم باید چیکارکنم و چه راهای باید برم و چقد زمان میبره ممنون میشم جواب بدین

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      متوجه منظورتان نشدم که از همسرتان توافقی جدا شدید ولی بعد طلاق باید دادگاه بروید!

  41. ارش اسدی

    با سلام اگر مرد ابلاغیه را دریافت کند و حاصر نشود ودرخوایت طلاق از طرف زن باشد چه چیزی به زن تعلق میگیرد

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دلیل طلاق مهم است

  42. س- حسنی

    سلام انگلیس هستم ، همسرم من طلاق‌انگلیسی داده و نمیخواد برگرده به ایران برای طلاق شرعی و ایرانی
    من تقاضای طلاق شرعی دارم ، میخوام از ایران اقدام کنم با در دست داشتن طلاق انگلیسی با تایید سفارت ایران در انگلیس
    میشه لطفا راهنمایی کنید.به کمکتون نیازمندم، لطفا

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله امکان پذیره با ما تماس بگیرید

  43. ليلا كرماني

    سلام شوهر من بعد از بيست و هشت سال زندگي در انگلستان به ايران بازگشته و حالا ميخواد كه من را غيابي طلاق بدهد، ايا ميتونه اين كار را بدون حضور من انحام بدهد؟ ممنون

    1. گروه وکلای پارسای
  44. علی

    سلام من وخانمم در زمان عقد هستیم ویه ساله با هم قهر هستیم وایشون تا الان هشت ماهه نفقه دار میگیره و اگه درخواست مهریه بده میتونه از من بگیره؟ و من هیچ مال و اموالی ندارم .ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نگران نباشید قسطی میشود در نهایت

  45. پیام ن

    سلام
    خسته نباشید
    خانم از خانه ی شوهر فرار کرده و گم و گور شده. شوهر درخواست طلاق غیابی داده. برای ثبت طلاق، از هیچ طریقی نمی تونه زن رو پیدا کنه تا حق و حقوقش رو بپردازه. چه باید کنه؟
    این زن از چه طریقی متوجه میشه که طلاق داده شده. آیا می تونه ازدواج مجدد کنه؟
    ممنون از شما

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      خانم سامانه ثنا ثبت نام کنه
      حقوق مالی زوجه به حساب مخصوص در دادگاه واریز میشه

  46. زینب زارعی

    سلام خسته نباشید
    منوهمسرم ۱۰ساله که. از هم جدا هستیم
    میخام ازش طلاق غیابی بگیرم و ازش خبر ندارم ک کجاست میشه طلاق گرف یا خیر ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله شدنی است

  47. سجاد

    عرض ادب و احترام
    یک سوال داشتم من سال ۹۱ ازدواج کردم و سال ۹۷ بخاطر مهریه زندان بودم و همسر سابقم همون سال طلاق غیابی گرفت و پس از یکسال ازدواج کرد الان سه سال از طلاقمون میگذره و نیابت قضاییه گرفته بابت نفقه منو بازداشت کردن گفتن باید پرداخت کنم تا آزاد بشم منم پرداخت کردم
    سوال من این هستش چطور نفقه بهش تعلق گرفته با اینکه سه سال از طلاقمون میگذره و ازدواج مجدد کرده آیا راهی هستش پولی که بحساب دادگاه واریز کردم به تعلیق بیوفته ؟
    ممنونم میشم توضیح کاملی در این خصوص بفرمایید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      چون ار قبل رای دادگاه یا شورا رو داشته و حکم قطعی صادر شده حتی بعد طلاق و در صورت ازدواج مجدد هم میتواند اجرای حکم دادگاه را تقاضا کند

  48. مریم محمدی

    سلام وقت بخیر.من ی خانوم هستم میخوام از همسرم جدا بشم ایشون در گذشته و در زندگی مشترکمون اعتیاد داشته چنبار ترک کرده اما فایده ای نداشته نزدیک ب دوساله من خونه پدرم هستم و تازه شکایت کردم چون اول امیدوار بودم درس میشه حالا دیگ خسته شدم میخوام جدا شم اما طلاقم نمیده و اخلاق و رفتار درستی نداره میخواسم ببینم من چجوری میتونم از شرش راحت بشم و زودتر طلاقمو بگیرم.چ مدارک و چ مراحلی لازمع

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در طلاق از جانب زن باید صبور بود اثبت اعتیاد ،نپرداختن نفقه، کراهت و دو سال مفارقت زن و شو هر همه با هم دلایل خوبی است

  49. مینا

    سلام من وشوهرم باهم مشکل داریم میخام ازش جداشم ولی اون میگه من دادگاه واینا نمیام خودت اقدام کن خواستم ببینم خودم به تنهایی میتونم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      از ایشون وکالت در طلاق بگیرید

  50. امیر

    سلام من همسرم به مدت ۱سال چنین که قهر کرده و به خانه پدرش رفته درخواست مهریه و نفقه داده که اقساط شده برای ایشان خانه تهیه کردم و درخواست تمکین داده ام که دوبار تاید شده ولی ایشان به نظریه کارشناس اعتراض کردن وکارشناس سه نفره آمدن که دونفر رد کردن حتی ایشان را به صلح و سازش دعوت کردم که ایشان گفتند با دریافت ۱میلیارد راضی به جدایی میشوم که در توان من نیست ایشان در دادگاه ادعاهایی علیه من داشتن از قبیل معتاد زنا کار دزد دست بزن قاچاقچی و… که هیچ کدام از این ادعاها در دادگاهمو د قبول قرار نگرفته من ایشان رادوست دارم وقبل از ازدواج مدت ۴سال باهم دوست بودیم حتی خاطرم مهریه و نفقه را هم به صورت اقساط پرداخت کنم آیا ایشان میتواند در مدتی که طولانی میشود این قهر کردنش طلاق غیابی بگیر . ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر شرایط تمکین را مهیا کنید و تمکین نکند با درخواست مهریه امکان طلاق ندارد مگر اینکه دلیل موجه مثل شرایط عقدنامه را ثابت کند

  51. مم

    سلام دقت بخیر
    ببخشید من دختر بزرگ خانواده هستم و۱۸ سالمه
    میخوام کمک کنم به مادرم تا بتونه از بابام جدا بشه اخه بابام خیلی خیلی آزار و اذیتمون میکنه از کتک زدن و من و خواهرام و مامانم گرفته تا فحاشی و بی ابرویی
    حتی نزدیک چندین سال به مادرم خیانت کرد و وقتی مادرم به مدت ۳ سال از بابام جدا زندگی میکرد بابام همدن زنی رو ک سال باهاش بود رو به مدت ۱سال و نیم اورد خونمون
    بجز خورد و خوراک هم هیچ چیزی برامون نمیگره با اینکه مامانم درامد ان چنانی نداره اما هرچیزی که بخواهیم رو مامانم برامون فراهم میکنه
    من میخوام هر چه زود تر از دست بابام خلاص شیم و ی زندگی عادی داشته باشم با خانوادم هر روز ازار روحی روانی و جسمی میشیم
    من ۱۸ سالمه و سه تا خواهر کوچیک تر ۱۱و۱۲و۱۳ ساله دارم ایا بعد از طلاق میتونن با مادرم زندگی کنن یا اگه بابام نزاره نمیشه؟؟
    لطفا به سوالام جواب بدید و راهنمایی کنین
    اگه میشه لطفا بگید ک چجوری میشع طلاق غیابی بگیره مامانم چون بابام از لج مامانمو طلاق نمیده

    1. گروه وکلای پارسای

      جواب مفصل است و اشراف به موضوع و موقعیت و وضعیت زوجین مهم است حضورا از وکیل مشاوره بگیرید

  52. فردین مفقودی

    باسلام بنده به مدته دوسال عراق بودم ونتونستم برگردم ایران بعد دوسال برگشتم وخانومم طلاق غیابی گرفته بود ما این همه ریش سفید فرستادیم نیامد یه دختره ۶ساله ازهم دارم والان مهریو گذاشته اجرا منم هیچی ندارم یه کارگرم می‌تونه مهریه بگیره باتشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اکر اموال ندارید با توجه به درآمد تقسیط میشود

  53. محمد یاسر

    سلام خداقوت..ببخشید اگر زن درطول زندگی مشترک ده ساله بارها برای مدت ۱تا۲ ماه بدون رضایت شوهر ودلیل موجه فقط بخاطر دودی ازخانوادش منزل رو ترک کنه وبا اینکار باعث ضربه زدن به شوهر بشه باوجود هشدارهای شوهر وخانواده ها بازهم به کارش به ادامه و وظایف زناشویی رو انجام نده آیا مرد میتونه یک طرفه به دادگاه تقاضای طلاق بده.البته زن مصر به گرفتن مهریه هست ولی مرد توانایی پرداخت نداره وزن هم بهیچ عنوان حاضرنیست از آزار واذیت شوهر دست برداره.ممنونم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله میتواند تقاضای طلاق از دادگاه کند اما مهریه از بین نمیرود

  54. مسعود کاویانی

    درود بر شما، در صورتیکه زن سال ها به کانادا مهاجرت کرده باشد در صورتیکه راضی به طلاق توافق باشد اما به علت عدم وجود سفارت و کنسولگری نتواند وکالت به بخشش مهریه بدهد، آیا می توان از طلاق غیابی استفاده کرد،؟ تکلیف مهریه چه می شود

  55. سمانه رضایی

    سلام من مهریه ام با تهدید بخشیدم‌حالام شوهرم دنبال فرصته ک بهانه بیاره طلاقم بده همیشه میگه مهریه نداری الان چکارکنم …بعدشم الانم قهر کرده م میگه اگ نیای دادگاه غیابی طلاقت میدم ترو خدا راهنمایی کنید دوتا دختر دارم

  56. foroogh

    سلام.ده ساله ازدواج کردم ویه دخترچهارساله دارم.درطی خیانتهای بسیاری که همسرم بهم کرد هردفعه بخشیدمش.بیمسولیتی وخرجی ندادن و بی احساسی وبی توجهیاش بمن وبچه خیلی عذابم میداد کاردرستی هم نداشت وهیچگونه پولی بمانمیداد.وهرهفته دوشب خونه نبود.اماالان یکماه و چندروزه کامل منزل روترک کرده .ودر پیام تلگرام گفته برنمیگردم و بخاطراینکه مهریه رو گذاشتم اجراکلی تهدیدم کرده به مرگ .من چطورمیتونم هرچه زودترازش جدابشم؟چندجلسه نیاد طلاق غیابی میتونم بگیرم؟,مهریه رومیشه ازسهم اللارث همسرگرفت؟خودش هیچ مستقلاتی نداره.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله اگر سهم الارث داشته باشد قابل توقیف است بهتر است که در خصوص تهدید و توهین و ترک انفاق نیز شکایت کنید تا دلیل طلاقتان قوی تر شود

  57. کبری

    سلام شوهره من معتاده و بیست سال تلاش کردم برای ترک کردن اعتیادش ..اما حالا اومدم خونه ی پدرم و یه دختره چهارده ساله دارم..خواستم بدونم میتونم غیابی طلاق بگیرم؟چندوقت طول میکشه؟
    چه مدارکی رو باید به دادگاه ارائه بدم؟
    آیا حضانت دخترم رو بمن میدن؟؟؟خیلی نگرانم خواهش میکنم به همه ی سوالاتم جواب بدید
    ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دختر ۱۴ ساله از سن حضانت خارج است و برای طلاق نیز بایستی دلایلتان را ذکر کنید تا ببینیم درصد موفقیت چقدر است اما اعتیاد شدید از دلایل طلاق است

  58. بي نام

    سلام و خيته نباشيد.من و همسرم مدت ٢ماه است در خارج از كشور هستيم.سال گذشته به دليل خيانتي كه به من كرده بود داشتيم جدا ميشديم كه بالاخره آشتي كرديم و ايشون گفتن تو اين مدت اعتياد هم داشتن و از من كمك خواستن براي ترك و من هم قبول كردم و همه جا باهاش بودم تا اين قضيه هم تمام شد و در ضمن ايشان ٢ساله كه بيكار بود و بعد از همه قضايا تصميم گرفتيم به خارج بريم و زندگي جديدي شروع كنيم ،الان تقريبا ١/٥ماهه ايشون رفتارش با من خيلي تغيير كرده و سرد شده و حتي يكبار تو دعوا گفت برو ايران و درخواست طلاق بده،الان من به شدت نگرانم و احساس ميكنم دوباره مثل قبل بهم بي احساس شده و ممكنه خيانتي هم باشه ،الان ميخوام برگردم ايران و طلاق بگيرم لطف كنيد راهنماييم كنيد كه روند كار به چه صورته و اينكه ايشون ميگن من برگه ايي نميدم برو درخواست طلاق غيابي بكن.خيلي درمانده شدم خواهش ميكنم كمكم كنيد.ممنون

  59. وحید سرافرازی

    سلام .میخوام طلاق توافقی بگیرم چقدر طول میکشه وهزینش وکیل بگیرم سریعتر انجام میشه ..ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حدود ۱۰ الی ۱۵ روز و حق الوکاله نفری یک میلیون و پانصد هزار تومان

  60. خانم گل

    سلام وقت بخیر ؛
    همسره من ساکن استرالیا هستن و من خودم ایران زندگی میکنم ،۷ماه از ازدواجمون میگذره ،به دلیل دخالت خانوادش که اجبار به بچه دار شدن دارن و نمیزارن شوهرم کارای منو برای اقامت در استرالیا و زندگی کردن کنار شوهرم انجام بده ،تصمیم ب جدایی دارم ،ایشون برای طلاق حاضر نمیشن و گفته طلاق نمیدم همونجوری بمون تا آخر عمرت .
    من با چه شرایطی میتونم غیابی ازش جداشم ؟و اینکه چقدر زمان میبره ؟

  61. سحر

    سلام اگر مرد بیشتر از چند فقره پرونده و حکم کیفری داشته باشد و هم چنین در حال حاضر به علت بدهی و کلاهبرداری در زندان باشد و شاکی خصوصی داشته باشد..در صورت درخواست طلاق زن با ان موافقت خواهد شد؟ بیش از ۶ماه به هیچ عنوان پرداخت نفقه نکرده است

    1. گروه وکلای پارسای
  62. یاسین

    سلام،درصورتی که زن هیچ دلیلی برای طلاق نداشته باشد،وبدون دلیل منزل شوهرش راترک کرده باشد وحاضربه ادامه زندگی باشوهرش نباشد،می تواند طلاق بگیرد،میگن بعدازهفت سال جدایی ازهمسرش می تواند طلاق غیابی بگیرد،آیا این درست است؟
    باتشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به آنچه شما گفتید طلاق دشوار است اما اگر مدت طولانی از هم دور باشند و زوجه حاضر باشد به واسطه کراهت از شوهر مهریه را بذل کند امکان موفقیت بسیار است.

  63. h.d

    سلام وقت بخیر
    همسرم غیابی ازمن جداشده اگه بخوام اسمش از توی شناسنامم دربیارم باید چیکار کنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      فقط با ازدواج جدید و یا باکره بودن زوجه نام زوجه از شناسنامه حذف می شود

  64. سینا

    با سلام اگر زنی خانه را ترک کند و جایی پنهان شود و به وکیل وکلات تام بدهد که کارهای طلاق را بجای او انجام بدهد و بگوید تا زمانی که کار طلاقم انجام نشده من را پیدا نمیکنید.
    آیا این میتواند یک روش برای طلاق از طرف زنوکیل باشد که مرد را عصبانی کرده و بناچار تن به رضایت طلاق بدهد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مطلب شما سوال حقوقی نیست و این عمل ممکن است با توجه به شخصیت هر مردی عکس العمل متفاوت داشته باشد

  65. مهرداد

    در صورتی که اموال باقی‌مانده از شوهر کمتر از میزان مهریه باشد بعد از جاری شدن طلاق غیابی تکلیف باقی‌مانده مهریه چیست?

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر در رای دادگاه در خصوص طلاق مهریه باقی مانده باشد و اموال شوهر جوابگوی مهریه نباشد مرد می تواند تقاضای تقسیط مریه کند. توصیه می شود به مطلب اعسار از پرداخت مهریه مراجعه کنید

  66. رض

    درصورتی که مرد به خارج از کشور به صورت قاچاق گریخته باشد .چ اقداماتی در باب طلاق زنش می افتد و چگونه کار طلاقش به اتمام میرسد؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر منظورتان این است که شوهر خارج از کشور است و قصد طلاق همسر را دارد بایستی وکالت در طلاق برای شخصی در ایران ارسال کند تا او با انتخاب وکیل دادگستری مراحل طلاق را شروع کند

... ...