قبول وکالت فقط تهران و کرج تهـــران کـــــرج ۰۲۱-۴۴۰۳۳۶۷۷ ۰۲۱-۴۴۰۷۲۸۰۲ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۰ ۰۲۶-۳۴۲۱۴۴۴۱
عکس پس زمینه سایت وکلای پارسای عکس پس زمینه سایت عکس پس زمینه سایت

مراحل طلاق توافقی نکات مهم سال ۱۴۰۳✓ با مشاوره و بدون آن صفر تا صد با وکلای پارسای

  • ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بروزرسانی:
  • 291 نظر
  • 23 دقیقه
  • 346455 نفر
4.1/5 - (172 امتیاز)
4.1/5 - (172 امتیاز)

مراحل طلاق توافقی در تهران و کرج

( از طریق سامانه ثنا از همه شهرهای کشور با همان مدت و قیمت قبول وکالت میکنیم)

  • بدون حضور زوجین
  • حدود ۱۰ تا ۳۰ روز کاری (زمان اعلام شده در تهران کاملا تقریبی است)
  • حق الوکاله هر وکیل چهار میلیون و ششصد هزار تومان که با جمع همه هرینه ها برای دو وکیل ۹ میلیون و دویست هزار تومان که نصف مبلغ مذکور در ابتدا و نصف آخر یعنی ۴/۶۰۰ بعد از اتمام کار و صدور رای قطعی دریافت میشود. این حق الوکاله  مراحل درخواست طلاق توافقی با وکیل است که البته در سال ۱۴۰۳ تغییر قیمت اندک داشته ایم
  • به روز رسانی در تاریخ دوشنبه ۲۴ ام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نکته ۱: مواظب وکیل نماها، دلالان و واسطه ها که بعضا تبلیغ می کنند باشید
  • نکته ۲: کل هزینه دادرسی، مشاوره و حق الوکاله دو وکیل پایه یک همان است که نوشته شده نه کم و نه بیش!
  • نکته ۳: اگر هر کدام از زوجین تا قبل از صدور رای پشیمان شوند پرونده بسته خواهد شد و توافقات قبلی از درجه اعتبار ساقط است.
  • نکته ۴: از صفر تا صد کارها توسط دو وکیل خانم پایه یک مجرب بدون حضور موکل انجام میشود
  • نکته ۵: حضور اولیه زن و شوهر برای ثبت و نوشتن توافق ها و امضا وکالتنامه در دفتر وکالت الزامی نیست و میتوانند وکالت را از طریق سامانه ثنا و قرارداد الکترونیکی از هر کجای ایران منعقد کنید. به عبارت دیگر قرارداد میتواند حضوری یا غیر حضوری باشد.
  • هزینه و مراحل طلاق با حق طلاق( وکالت طلاق) هم همان است که در بالا به استحضار رسید.
  • در پایین صفحه قسمت دیدگاه به همه سوالات حقوقی مرتبط به موضوع شما جواب داده میشود.

بر طبق مواد ۲۴ و ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ حتی اگر زوجین توافق بر جدایی داشته باشند به ناچار می بایستی از دادگاه حکم بگیرند که در اصطلاح حقوقی به آن گواهی عدم امکان سازش می گویند. و به هیچ عنوان حتی اگر از زن حق طلاق هم داشته باشد بی نیاز از رای دادگاه نیست و امکان مراجعه زن و شوهر به صورت مشتقیم به دفتر طلاق در ابتدا وجود ندارد و گرفتن رای طلاق الزامی است در ادامه به سوالات مراحل طلاق توافقی چگونه است می پردازیم…

گام اول از مراحل طلاق توافقی در تهران

اول از همه تمایل نهایی زوجین به خاتمه دادن زندگی مشترک است. در این راستا اگر اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان باشد، یا یکی از زوجین ناراضی باشد امکان صدور رای توافقی وجود ندارد. بدیهی است که در صورت عدم موافقت یکی از آنها و اصرار طرف دیگر بر طلاق باید دادخواست طلاق یکطرفه به درخواست زوج یا زوجه به دادگاه داد و بحث توافق منتفی است.

گام دوم( روشهای طلاق توافقی در ۱۴۰۳با مشاوره و بدون آن)

در حال حاضر دو روش برای اخذ رای (دادنامه) طلاق توافقی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند و انتخاب در شرایط فعلی با متقاضی است:

۱- برای مراحل طلاق توافقی بدون وکیل ثبت نام در سامانه تصمیم و گذراندن چند جلسه مشاوره قبل از طلاق. در این راستا بایستی در سایت http://zaman.behzisti.net/ ثبت نام کرد و چند جلسه مشاوره تخصصی در مدت زمان حدود ۴۵ روز گذراند. در صورت اصرار زن و شوهر بر طلاق گواهی عدم انصراف از طلاق از مرکز مشاوره و غربالگری گرفته می شود که به استناد آن دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می شود. توجه داشته باشید که اگر این روش را انتخاب می کنید حتی با داشتن وکیل و یا وکالت در طلاق هم، زن و شوهر متقاضی، الزام به شرکت در جلسه مشاوره دارند. مگر اینکه در موارد خاص مرکز غربالگری گواهی عدم انصراف را بدون مشاوره صادر کند مثل موردی که زن و شوهر هر دو یا یکی از آنها خارج از کشور باشد همانطور که گفته شد در موارد نادر است. این روش فعلاً در سراسر ایران جاری است البته با توجه به اطلاعات بدست آمده این روش در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد مدت و تعداد جلسات کاهش خواهد یافت.

۲- روش دوم گرفتن رأی طلاق توافقی در تهران و بعضی از شهرهای ایران و البته روش اکثر وکلای دادگستری این است که دادخواست طلاق از طرف مرد یا از طرف زن در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می شود. فعلاً در این روش نیاز به مشاوره اجباری در تهران نیست. بنابراین اگر زن و شوهری به وکیل طلاق توافقی مراجعه کنند و نخواهند که به مشاوره بروند ناگزیر از این روش استفاده می شود که نیازی دیگر به حضور زوجین نخواهد بود و حدود زمان اخذ رای هم بین ۱۰ تا ۳۰ روز کاری است. پس ارجاع دادخواست یک طرفه به شعبه دادگاه خانواده وکلای زوجین (خواهان و خوانده) به دادگاه اعلام توافق می کنند. وکیل پایه یک در ابتدای مراجعه زوجین توافق های آنها را صورتجلسه کرده و به امضاء ایشان می رساند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی این روش عقدنامه (رونوشت)، شناسنامه و کپی کارت ملی متقاضیان (زن و شوهر) است. داشتن کد ثنا برای طرفین الزامی است.

اگر زن یا مرد وکالت در طلاق (حق طلاق) داشته باشند اصل آن نیز الزامی است. داشتن کدثنا برای وکیل وکالتنامه الزامی است.

اگر دنبال طلاق توافقی بدون وکیل هستید ابتدا باید در سامانه و سایت تصمیم ثبت نام کنید.

نکته : زن و شوهر هر دو بایستی در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند و اگر این کار انجام نشده باشد زوجین با هم یا جدا جدا به یکی از دفترهای خدمات الکترونیک قضایی می روند و در مدت زمان کوتاه و بسیار ساده با ارائه کارت ملی در سامانه ثنا ثبت نام می کنند. الزام به این دلیل است که دیگر ابلاغ کاغذی در آینده و برای دارندگان حساب ثنا وجود ندارد. ابلاغ ها را دادگاه به صورت پیامک و از طریق حساب کاربری شخص ارسال می کند و قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود. بنابراین حتی با داشتن وکیل اگرچه زن و شوهر به دادگاه مراجعه نمی کنند ولی می توانند از طریق سامانه مذکور از آخرین تحولات و اطلاعات پرونده خود باخبر شوند.

اگر حق طلاق یا همان وکالت طلاق باشد داشتن ثنا برای وکیل کفایت میکند. مثلا زن از شوهر وکالت طلاق گرفته است و مرد در سامانه ثنا ثبت نام نکرده در اینجا صرف ثبت نام زوجه کافی است. مثال دیگر اینکه زن و شوهر خارج کشورند و در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند در اینجا صرف داشتن کد ثنا وکیل در وکالتنامه طلاق کافی است.

هزینه و حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی در گروه وکلای پارسای جمعاً برای دو نفر ۹/۲۰۰/۰۰۰ تومان است که نصف آن در زمان انعقاد قرارداد و ثبت توافق زوجین و نصف دیگر پس از صدور رای دادگاه و تحویل به موکل پرداخت می شود. این مبلغ شامل همه هزینه ها میشود و مبلغی اضافه را شامل نمیشود.

گام سوم (ثبت دادخواست طلاق با گواهی عدم انصراف از طلاق یا بدون آن )

پس از ارسال پیامک این است که اگر وقت رسیدگی در پیامک مشخص نشده باشد زوجین یا وکلای آن ها می بایستی در اولین فرصت به شعبه مربوطه مراجعه کنند. با توجه به قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ داوری در طلاق حذف شده است . (آنچه در اینجا ارائه می شود صرفا رویه قضایی طلاق توافقی در دادگاه های خانواده تهران است) در روش دومی که در بالا گفته شد یعنی تبدیل طلاق یکطرفه به توافقی دادگاه ارجاع به داوری میشود و این کار هم به صورت تشریفاتی و سریع و پرداخت هرینه برای واحد داوری دادگاه توسط وکلا انجام میشود

در واحد داوری دادگاه ضمن پرسش از دلایل طلاق، توافق های مالی و غیر مالی زوجین در مورد مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب می کند که به امضای زوجین یا وکلای ایشان می رسد. پس از انجام مشاوره و اخذ توافق نامه، به شعبه مراجعه می شود. در این جا رویه دادگاه ها متفاوت است بعضی از شعب همان روز یا احیانا یکی دو روز بعد رای را صادر می کنند و بعضی از شعب هم جلسه دادگاه و رسیدگی تشکیل می دهند.

به صورت خلاصه اگر از سامانه تصمیم اقدام شده باشد در نهایت با اصرار زن و شوهر بر طلاق ،گواهی عدم انصراف از طلاق صادر میشود و بعد از آن زن و شوهر با وکیل و بدون وکیل میتوانند دادخواست طلاق توافقی را در دفتر خدمات قضایی ثبت کنند و پس از تعیین شعبه بدون داوری دادگاه در مدت زمان کوتاه رای طلاق صادر میکند.

مراحل ثبت رسمی طلاق در محضر (گام آخر)

پس از اخذ رای نوبت به ثبت طلاق و مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق است که در این مرحله هم مثل تمامی مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند.

مهم: مطابق بخشنامه جدید ابلاغ شده به دفاتر طلاق که از اردیبهشت  ۱۴۰۲ الزامی شده وکالتنامه وکیل دادگستری در محضر طلاق پذیرفته نمیشود و لزوما باید برای ثبت طلاق در محضر ازموکل وکالت اداری و کاری رسمی اخذ کرد. به دیگر سخن وکالت وکیل دادگستری فقط برای دادگاه و اخذ رای است.

برای ثبت طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی است و زوجه می بایستی آزمایش عدم بارداری از یکی از آزمایشگاه ها اخذ نماید و به دفترخانه تحویل دهد. البته در بعضی از مجتمع های قضایی تهران آزمایشگاه تاسیس شده است و زوجه می بایستی به جهت آزمایش در آنجا همراه با یک قطعه عکس حاضر شود.

مطلب مرتبط :   وکیل خانواده غرب تهران

نکته: اگر زوجه دوشیزه (باکره) باشد رویه دادگاه های تهران بر این است که او را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کنند.

پس از امضا دفاتر مربوط به طلاق و اجرای صیغه طلاق، اصل عقدنامه به سردفتر تحویل داده می شود و ایشان با امضا و مهر شناسنامه ها، همان روز یا ظرف چند روز طلاق نامه تحویل زوجه می دهد.

مدت زمان و و اعتبار رای داگاه که گواهی عدم امکان سارش نامیده میشود از زمان صدور سه ماه معادل ۹۰ روز است. بعد از این مدت رای از اعتبار خارج است. امکان ثبت طلاق در هر محضری در هر شهری وجود دارد و مهم نیست که رای دادگاه مربوط به کدام شهر باشد. از شرایط ثبت طلاق در محضر این است که زوجه در عادت ماهانه نباشد و دو شاهد سند طلاق را امضا کنند. امکان اخد رونوشت از سند طلاق وجود دارد حتی به دفعات میسر است.

سهمیه بندی طلاق چیست؟

خوب است بدانیم که هر سردفتری که بدون رای دادگاه اقدام به ثبت طلاق کند برای همیشه از شغل سردفتری محروم خواهد شد اما از سال ۹۸ تاکنون برای هر دفتر طلاق که در هر استانی است سهمیه ثبت طلاق قرار داده شده که در سال فقط مجاز به ثبت این تعداد طلاق است از این رو اواخر سال معمولا سهمیه بیشتر دفترخانه ها پر میشود و یا به این بهانه پول بیشتری از زوجین توسط دفاتر سودجو گرفته میشود. شما در هر کجای ایران هستید از طریق لینک معرفی شده توسط قوه قضاییه میتوانید نزدیکترین دفتر طلاق را پیدا کنید. دفاتر طلاق دارای ظرفیت ثبت طلاق کل کشور

مراحل طلاق توافقی در دادگاه به شرح زیر است:

۱-  مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه و مدت زمان انجام طلاق توافقی از ابتدا تا انتها توسط وکیل طلاق توافقی گروه وکلای پارسای در شهر تهران ۱۰ الی ۳۰ روز کاری  طول می کشد.

۲-  مراحل طلاق توافقی با وکیل از توافق اولیه و ثبت در دفتر الکترونیک قضایی تا صدور رای طلاق توافقی قطعی است. بدیهی است که برای ثبت طلاق در محضر و صدور طلاقنامه و ثبت رسمی رای دادکاه هم امکان انجام توسط وکیل و بدون حضور موکل است.

۳-  در خصوص مراحل طلاق توافقی با وکیل باید به این نکته توجه کرد که یک وکیل نمی تواند همزمان وکالت زن و شوهر را در پرونده طلاق توافقی قبول کند و چنین امری امکان پذیر نیست در این موارد دو وکیل از گروه وکلای پارسای،وکالت طلاق توافقی زوجین را بر عهده می گیرد. مگر اینکه یکی از زوجین وکیل نخواهد و خودش شخصا حضور یابد و یا حتی وکیل دیگری معرفی کند که در هر دو صورت مشکلی نیست.

۴- انجام مراحل طلاق توافقی بدون وکیل کاملا قانونی و بدون مشکل است . اجباری به داشتن وکیل بجای موکل نیست مگر در حق طلاق ولی پر واضح است که بودن وکیل مزایای فراوانی دارد. از جمله سرعت، جلوگیری در تنش و درگیری، عدم نیاز به مراجعه موکل که ممکن است مانع کار خود او باشد، کیفیت انجام کار با وکیل و حفظ حقوق موکل و…
فقط در طلاق با حق طلاق (وکالت در طلاق) داشتن وکیل دادگستری برای شوهر الزامیست

۵-   رای طلاق توافقی به گواهی عدم امکان سازش معروف است.

۶-  پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست به دادگاه فرستاده می شود و پس از تعیین شعبه توسط معاون ارجاع مجتمع قضایی خانواده (دادگاه خانواده) از سوی دادگاه پیامکی حاوی شماره پرونده و شعبه ارسال می گردد. با توجه به این که معمولا پیامک دادگاه با تاخیر ارسال می شود بهتر است با کد رهگیری دادخواست ثبت شده به سایت عدل ایران قسمت پیگیری و دادخواست مراجعه کنید تا از شعبه دادخواست طلاق توافقی ارجاع شده مطلع گردید.

۷- از شرایط طلاق توافقی رضایت پدر زوجه نیست حتی اگر باکره باشد

مراحل طلاق توافقی در دادگاه

۸-  در مرحله بعد از درخواست طلاق توافقی با مراجعه زوجین یا وکلای آن ها به دادگاه، اگر زوجه دوشیزه باشد باید یک قطعه عکس همراه داشته باشد تا دادگاه او را به پزشکی قانونی به جهت معاینه بکارت معرفی کند. در شهر تهران مراجعه به پزشکی قانونی برای خانم هایی که اظهار می دارند که باکره می باشند الزامی است.

۹-  مرحله بعدی از مراحل طلاق توافقی در دادگاه، معرفی زوجین یا وکلای آن ها به واحد مشاوره است. واحد مشاوره در بعضی از شهر ها در بهزیستی یا مراکز مشاوره خارج از دادگاه است ولی در شهر تهران در هر مجتمع قضایی واحد مشاوره تاسیس شده است. همانطور که در بالا توضیح داده شده فعلا برای زوجینی که بخواهند مشاوره بروند شروع مراحل طلاق طلاق توافقی بدون وکیل از سامانه تصمیم و ثبت نام در آن است پس عزیزانی که میپرسند برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟  

عرض میشود برای مشاوره یا ثبت دادخواست طلاق توافقی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی بروید و یا در سامانه تصمیم و سایت مربوطه ثبت نام کنید هر کجای کشور که هستید. بدیهی است در این حالت مشاوره بر عهده دادگاه نخواهد بود ولی اگر تمایل به طی مراحل طلاق توافقی با وکیل و بدون مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید در هر شهری از کشورمان هستید.

۱۰-  مرحله بعد، حضور نزد قاضی شعبه و امضاء صورتجلسه دادگاه است. پس از آن باید منتظر ماند تا رای تایپ شود و به امضاء قاضی شعبه برسد. مرسوم است که رای طلاق توافقی به صورت حضوری به زوجین یا وکلای ایشان در دادگاه ابلاغ می شود و در ذیل آن می نویسند که اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را ساقط می کنند.

۱۱-  با صدور گواهی عدم امکان سازش و قطعیت آن مرحله بعدی مراجعه به دفتر طلاق است همانطور که می دانید مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه پس از تاریخ قطعیت است. البته با ترفند هایی میتوان این مدت را تا ۶ ماه افزایش داد به این صورت که ظرف سه ماه یکی از زوجین ثبت اولیه را در دفتر طلاق ثبت کتد بعد از دوباره سه ماه دیگر مهلت خواهید داشت.

۱۲-  در تمام مراحل طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی است و در صورت پشیمانی یکی از آن ها تا قبل از صدور رای، پرونده بسته خواهد شد. بنابراین توافق زوجین از ابتدا تا انتها می بایستی حفظ شود.

۱۳-  اگر زنی دوشیزه یا یائسه نباشد برای ثبت طلاق نیاز به آزمایش عدم بارداری است که امکان اخذ آن از هر بیمارستان یا آزمایشگاهی (خصوصی یا دولتی) بلامانع است.باردار بودن مانع از ثبت طلاق نیست. البته باید توجه داشت که در بعضی از مجتمع های قضایی آزمایشگاه تاسیس شده است که زوجه بایستی از آنجا گواهی را اخذ نماید. و عمده دادگاه های خانواده اخذ جواب آزمایش بارداری را از وظایف سردفتر طلاق میدانند و موکول به بعد رای میکنند.

۱۴-  یکی از مراحل طلاق توافقی ثبت توافق های زن و شوهر در مورد مهریه، حضانت، نفقه، جهیزیه و اجرت المثل است. رویه به این صورت است که وکیل قبل از دادخواست و با مراجعه زوجین توافقات آن ها را صورتجلسه می کند و توافقنامه طلاق توافقی تنظیم می کند و به امضاء زوجین می رساند. بدیهی است که متن توافقنامه طلاق توافقی در رای دادگاه انعکاس پیدا می کند. در دادگاه نیز نزد مشاور و همچنین نزد قاضی توافقات زوجین صورتجلسه می شود.

۱۵- مدارک لازم برای طلاق توافقی: عقدنامه یا رونوشت ، شناسنامه، داشتن کد ملی و ثبت نام سامانه ثنا در مواردی که وکالت طلاق وجود دارد چه اینکه مرد وکالتنامه طلاق داده باشد به دیگری و یا اینکه زن وکالت محضری به شخصی داده باشد وجود اصل وکالت الرامی است. بعضی وکالت ها به صورت شرط ضمن عقد است که متاسفانه بیشتر آنها ناقص است قبل از مراجعه با تلفن به ما از هر کجای ایران که هستید از صحت کاما و یا موثر بودن وکالت خود اطمینان حاصل کنید.

۱۶- هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

هر وکیل ۴ میلیون وششصد هزار تومان با احتساب هزینه ها برای همه ایران توضیحات بالای صفحه را که همیشه به روز میشود مطالعه کنید

مشاوره حقوقی طلاق توافقی به صورت تلفنی برای همه کشور رایگان است.

⚖️ پس از امضاء و توافق و دادن وکالت اگر همسرم پشیمان شود تکلیف چیست؟ ⚖️

خوب است بدانیم تا قبل از ثبت رسمی طلاق در دفترخانه طلاق، هرکدام از زن و شوهر می توانند حتی بدون رضایت دیگری منصرف و پشیمان شوند. به عبارت دیگر امضاء توافق و وکالتنامه وکیل الزامی برای طرفین برای پیگیری تا انتها به وجود نمی آورد. هرکسی می تواند وکیل خود را عزل کند و یا از او بخواهد که پرونده را اصطلاحاً ببندد و دعوی یا دادخواست مسترد شود. بنابراین توافق و رضایت زوجین تا انتها یعنی ثبت در محضر بایستی پایدار باشد.

⚖️ در طلاق توافقی باید مهریه بخشیده شود؟ ⚖️

خیر. هر چه که زن و شوهر در خصوص مهریه توافق کنند اعتبار دارد و الزامی به بخشیدن مهریه نیست مگر این که توافق آنها چنین باشد.

⚖️ اگر یکی از زوجین به تعهدات خود در رأی دادگاه عمل کند چه می توان کرد؟ ⚖️

مطابق ماده قانون حمایت خانواده و نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه می توان از شعبه صادرکننده رأی توافقی ، تقاضای صدور اجرائیه کرد و دادگاه مکلف به پذیرش است.

مطلب مرتبط :   دادخواست الزام به تهیه مسکن مستقل

⚖️ آیا حضانت را می توان به صورت دائم و تا سن بلوغ توافق کرد؟ ⚖️

بله

⚖️ روش پرداخت حق الوکاله برای دو وکیل چگونه است؟ باید همه را اول بپردازیم؟ ⚖️

نصف (۴/۶۰۰/۰۰۰) ابتدا و نصف دیگر در انتها.

⚖️ اگر وسط کار منصرف شویم مبلغی که پرداخت کرده ایم چه می شود؟ ⚖️

اگر در پرونده ثبت شده باشد وجهی مسترد نخواهد شد.

⚖️ اگر عقدنامه مربوط به شهرستان باشد، کار در تهران و کرج انجام می شود؟ ⚖️

توسط گروه وکلای پارسای بله و نیاز به حضور زوجین در تهران هم نیست و وکالت از طریق سامانه ثنا و به صورت الکنرونیکی اخذ میشود

⚖️ آیا رأی طلاق توافقی قابل اعتراض است؟ ⚖️

مثل همه آرای دادگستری این رأی (گواهی عدم امکان سازش) قابل تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی است. اما رویه این است که وکلا در هنگام اخذ وکالت، وکالت و اختیار اسقاط تجدید نظر و فرجام را از موکلین (زن و شوهر) اخذ می کنند و در همین راستا به محض صدور رأی دادگاه اصطلاحاً اسقاط تجدیدنظر و فرجام خواهی کرده و قطعیت اخذ می کنند تا رأی قابلیت ثبت در محضر داشته باشد.

⚖️ آیا بعد از طلاق می توان فرزند را بدون رضایت طرف مقابل از کشور خارج کرد؟ ⚖️

بدیهی است که حضانت برعهده هرکدام از طرفین باشد طرف دیگر حق ملاقات دارد. بنابراین نمی تواند اقدامی کند که منافات با ملاقات طرف مقابل باشد. به توضیح دیگر مطابق ماده ۴۲ قانون حمایت خانواده امکان خروج فرزند از کشور و تغییر محل زندگی فرزندان به گونه ای که باعث دشواری ملاقات پدر و مادر شود، وجود ندارد مگر به اجازه دادگاه یا طرف مقابل

⚖️ مگر قبل از طلاق مشاوره اجباری شده است پس چطور نوشته اید اگر کسی تمایل به مشاوره رفتن ندارد شما بدون آن رأی را اخذ می کنید؟ ⚖️

بله همانطور که گفتید برای طلاق توافقی مشاوره بهزیستی اجباری است ولی در تهران طلاق یک طرفه و تبدیل آن به طلاق توافقی نیاز به مشاوره ندارد و این راه کار قانونی است برای کسانی که به هر دلیل نمی خواهند مشاوره بروند و وکلا نیز از یک تکنیک استفاده می کنند.

⚖️ توافقات زوجین قابل برگشت است؟ ⚖️

بعد از ثبت رسمی طلاق خیر مگر به توافق دوباره آن ها

⚖️ اعتبار توافق های نوشته شده نزد وکیل چقدر است؟ آیا باید دوباره به دفتر اسناد رسمی هم رفت؟ ⚖️

خیر. نیاز به رفتن دفتر اسناد رسمی و گرفتن سند خاصی یا اخذ وکالت نیست. تمام توافق های زوجین در وکالتنامه وکیل انعکاس پیدا می کند و به دادگاه ارائه می شود و در رأی دادگاه نوشته خواهد شد و پس از ثبت رأی در محضر طلاق غیرقابل برگشت خواهد بود و کاملاً قانونی است.

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق می گیرد؟

به عنوان یک قاعده کلی هر توافق مالی و غیر مالی مرتبط با طلاق ملاک عمل دادگاه  است اما قاضی دادگاه خانواده باید تکلیف موارد زیر را در مراحل طلاق توافقی در دادگاه و دادنامه طلاق مشخص کند:

مهریه در طلاق توافقی

 بعد توافق نسبت به اصل جدایی مهمترین مسئله مهریه است چند نکته در این خصوص مهم است و توافق زن و شوهر ممکن است یکی از موارد ذیل باشد:

۱- زن قبلا مهریه را در سند رسمی ابراء کرده باشد

۲- در هنگام طلاق بخواهد مهریه را ابراء کند

۳- زن بخواهد بخشی از مهریه ابراء و بخشی را دریافت کند

۴- زوجه قبلا مهریه را دریافت کرده باشد و به آن اقرار کند

۵- اقرار نامه رسمی مبنی بر دریافت مهریه در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد

۶- زوجه قبلا در سند زسمی مهریه را بخشیده باشد

۷- زوجه در ازای طلاق و راستای طلاق خلع در دادگاه همه مهریه را بذل کند

۸- توافق شود که مقداری از مهریه بذل و مقدار باقیمانده تبدیل به وجه نفد شود و به صورت یکجا یا قسطی پرداخت شود

۹- توافق شود که همه مهریه به زوجه پرداخت شود

۱۰- توافق شود بیشتر مهریه مندرج در عقدنامه به زن پرداخت شود

۱۱- توافق شود تمام یا قسمتی از مهریه در سر رسیدی معین بعد طلاق پرداخت شود

۱۲- زن و شوهر بخواهند با توافق تمام یه بخشی از مهریه را چک روز یا موعد دار رد و بدل کنند

۱۳- توافق شود به جای وجه نقد مهریه یا سکه، زوج تمام یا بخشی از یک ملک ادرای،مسکونی یا تجاری و یا سهام شرکت به زوجه منتقل کند

۱۴- میتوان توافق کرد که در ازای تمام یا بخشی از مهریه سفته داده شود

۱۵- میشود با توافق تمام یا بخشی از مهریه را به صورت عندالمزالبه بر ذمه شوهر باقی گذاشت

۱۶- میشود تمام یا بخشی از مهریه را با توافق به صورت عند الاستطاعه بر عهده شوهر باقی گذاشت

۱۷ – با توافق میتوان مقدار بذل زن بیشتر از همه مهریه باشد مثلا همه مهریه به علاوه یک آپارتمان معین در قبال طلاق به شوهر بذل شود

۱۸- با توافق میتوان مهریه طلاق توافقی را از وجه نقد قدیم به وجه نقد به روز به هر میزان توافق کرد

۱۹- این امکان در مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه است که با توافق زن و شوهر مهریه وجه نقد را تبدیل به سکه و یا سکه را تبدیل به وجه نقد یا هر مال منقول یا غیرمنقول کرد

نفقه زن در طلاق توافقی:

دادگاه خانواده تکلیف دارد در رای و دادنامه طلاق توافقی حتما وضعیت نفقه زوجه را با عنایت به توافق قطعی زن و شوهر مشخص کند و در این خصوص مثل دادخواست طلاق از مرد یا دادخواست طلاق به درخواست مرد، میزان نفقه کارشناسی نمیشود و به تفاهم خود زوجین واگذار میشود پر واضح است که اگر موافقتی نباشد طلاق با توافق انجام نخواهد شد اما در خصوص نفقه در طلاق توافقی یکی از موارد زیر امکان پذیر است:

۱- در اکثر موارد با توجه به اینکه مباحث مالی زوجین غالبا در مهریه حل و فصل میشود زوجه اعلام میکند نسبت به نفقه معوقه ادعایی ندارد.

۲-این امکان وجود دارد که توافق بین زن و شوهر تعیین نفقه ماهانه و یا در زمانبندی دیگر تا آخر عمر زوج یا زوجه باشد

۳- ممکن است توافق شود تا زمانی که زوجه ازدواج نکرده مبلغی مشخص از سوی زوج پرداخت شود

۴- میشود که توافق اینگونه باشد که مبلغی مشخص در سررسید معین به زوجه پرداخت شود

۵-میتوان توافق کرد به جای وجه نقد مال منقول یا غیر منقول مشخص به زوجه پرداخت شود

۶- میتوان مبلغی را بابت نفقه معوقه به صورت عندالمطالبه یا عنذ الاستطاعه با توافق بر دمه شوهر باقی گذاشت

۷- میتوان پرداخت مبلغ معین از نفقه را به حادثه ای یا واقعه ای در آینده معلق کرد

حضانت در طلاق توافقی:

۱- دادگاه خانواده در تعیین حضانت فرزندان به توافق زوجین توجه میکند حتی اگر فرزند یا فرزندان در سنین متفاوت باشند مثل اینکه فرزند ۴ ساله حضانت با پدر باشد و حضانت فرزند پسر ۱۳ ساله با مادر

۲- طلاق توافقی اگر با حق طلاق ( وکالت در طلاق ) باشد متن وکالتنامه در تعیین حضانت مهم و ملاک عمل است

۳- با تغییر شرایط امکان تغییر حضانت بعد از طلاق هم وجود دارد به تعبیر دیگر توافق در حضانت صد در صدی و دائمی نیست زیرا ممکن شرایط جدیدی به وجود آید که با اثبات آن، دادگاه با در نظر گرفتن مصلحت فرزند حضانت را از یکی از والدین سلب و به دیگری واگذار کند

۴- ازدواج مجدد مادر باعث سلب جضانت از وی خواهد شد البته اگر پدر فرزند درخواست سلب حضانت کند

۵- اگر یکی از والدین فوت کند حضانت با دیگری است و پدر بزرگ پدری حقی در آن ندارد مگر با اثبات عدم صلاحیت مادر و یا پدر

۶- اگر حضانت با مادر باشد ولایت تا پایان ۱۸ سال تمام در دختر و پسر با پدر است بنابراین اجازه خروج کشور و امور مالی و  ازدواج با پدر است

۷- در مواردی متاسفانه و متاسفانه دیده ایم که از عصبانیت و تصمیمات آنی و کشاندن دایره اختلافات به فرزندان در توافقات نوشته اند که مثلا پدر یا مادر تعهد میدهد حق ملاقات با فرزند ندارد! هرگز این دست توافق ها اهمیتی ندارد حتی اگر امضا شده باشد همیشه پدر و مادر حق ملاقات دارند ولی طبق نظم و ضوابط

اجرت المثل در طلاق توافقی

۱- غالبا رویه این است که چون توافق مالی زوجین در قسمت مهریه منعکس میشود در مورد اجرت المثل نوشته میشود ادعایی نیست.

۲- زوجین در صورت تمایل میتوانند مبلغی مشخص برای اجرت المثل تعیین کنند حتی در مورد کیفیت پرداخت هم به توافق برسند.

۳- اگر فرض بگیریم که زوجه از ابتدای زندگی در منزل مشترک اقدام به مدیریت منزل و اموری از این دست کرده است و قصد رایگان بودن هم نداشته به دستمزد او از حیث مالی اجرت المثل می گویند.

۴- ممکن است که زوجه قبل از طلاق دادخواست اجرت المثل داده باشد و مبلغ تعیین شده در حکم را دریافت کرده باشد کهدر طلاق توافقی به آن استناد میشود.

۵- با گذشت زوجه از اجرت المثل در دادگاه بعد ازصدور حکم حتی در ایام عده امکان رجوع برای زوجه نخواهد بود.

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
برای اعطای وکالت دعاوی خانواده و ارث در تهران و کرج با ما تماس بگیرید (وکیل طلاق)
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سونیا سهرابی

    سلام من ۲۲ سالمه یسری مشکلات پیش اومده که تصمیم بر طلاق توافقی شد من اگه خودم درخواست بدم یا اون اقا درخواست بده فرقی میکنه؟ اگه مقدوره یه توضیح بدین چه چیزی مهمه که باید حتما بدونم؟ و به ضررم نشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      چون بنا بر توافق است فرقی نمیکند
      یا باید از سامانه تصمیم اقدام کنید و یا اینکه ابتدا یا شما و یا همسر دادخواست طلاق بدهد و ادامه مسیر به توافقی تبدیل بشود کاری که فعلا در تهران خیلی انجام میدهند فرقی هم نمیکند چه کسی دادخواست بدهد ولی بهتر اینکه خواهان زوجه باشد

  2. بی نام

    هدفش اصلا معلوم نیست چیه فقط می‌دونم مامانش نمیزارع بیاد جلو
    دفعه قبل هم که دعوا کرده بودیم خانواده من رفتن صحبت کردن و یه عالمه شرط گذاشتن و درسته عمل نکردن و رفتار نامزدم با پدرو مادرم خیلی عوض شده اصلا احترام از بین رفته

  3. بی نام

    مشکل اصلی این هست بیشتر وقت هاش همیشه بیرون هست و اصلا برای من وقتی نمیزارع و اون روزی که قهر کرد پدرم زنگ زد گفت هروقت دست کشیدی از دوستات بیا دنبال دخترم الان یک ماه نیم هست که نه زنگ زده و نه چیزی خانواده اش هم پشت نامزدم ایستادن و اصلا جلو نمیان چون هر سری که دعوا مون میشد من میرفتم جلو الان فک میکنن بازم من میرم جلو ولی الان یک ماه نیم هست خبری نیست میتونم اقدامی کنم و بترس برگردن

  4. بی نام

    سلام منو شوهرم نامزد هستیم یعنی عقد دائمی کردیم ولی خونمون نرفتیم الان تقریبا یک ماه و نیم هست که شوهرم تلفن شو برنمیدارع و نه زنگی میزنه و قهر کرده و ترک کرده رفته چه اقدامی میتونم انجام بدم که از دادگاه کاغذی به خونشون بره و بترس برگرده

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      فعلا کار را به دادگاه نکشانید و راهای دیگر را امتحان کنید ببینید مشکل اصلی چیه با خانواده خودتون و در مرحله بعد با خانواده شوهر در میان بگذارید و اصلا ببینید هدفش چیه تا بعد

  5. Sarakhaerian

    باسلام
    من و خانمم قراره به شکل توافقی از هم جداشیم و سر کلیه مسائل مالی به توافق دوطرفه رسیده ایم، کلاس مشاوره قبل از طلاقم که از طرف سازمان بهزیستی بوده شرکت کردیم و نامه عدم سازش مشاور هم دریافت کردیم حالا خواستم ببینم بعد از دادن دادخواست طلاق از طریق دفاتر قضایی چقدر طول میکشه تا رأی دادگاه صادر بشه؟درشهرتبریزم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دقیقش رو بهتره از وکلای تبریز بپرسید ولی تهران کمتر از یک ماه

  6. بینام

    سلام
    من دردوران عقد به صورت توافقی طلاق داریم میگریم من ادعای باکرگی کردم ومعاینه شدم درپزشکی قانونی ولی اونا هیچ جوابی به من ندادن وفقط گفتن تست بارداری باید بدم ،میخواستم بپرسم ممکنه پزشکی قانونی اشتباه تشخیص بده ،چون کسی ک رابطه ای نداشته چرا باید تست بارداری بده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      برای جواب به شعبه مراجعه کنید تا جواب مشخص بشه باکره نیاز به آزمایش بارداری نداره

  7. علی

    باسلام
    من و همسرم در دوران عقد هستیم و یک سالی هست که به مشکل بر خوردیم و قصد طلاق داریم، تقریبا یک ماه پیش تصمیم بر این شد تا توافقی جدا بشیم و هر دومون وکیل داریم، همسر بنده ۳هفته پیش به پزشکی قانونی فرستاده شد برای معاینه. اما تا کنون خبری نشده…
    میخواستم بدونم چندوقت طول میکشه؟؟ و غیر عادی نیست؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نه غیر عادی نیست از وکیلتون روند پرونده را سوال کنید

  8. سارا یاورزاده

    سلام. وقت بخیر
    بنده در یک شهر جدا ساکن هستم. و همسرم در یک شهر دیگر . هیچکدام تهران نیستیم
    طلاق ما توافقی بود ولی برای انجام مراحل همسرم درخواست طلاق یک طرفه دادن. حالا نوبت دادگاه مشخص شده
    چند سوال دارم
    یکی اینکه قبل جلسه ی دادگاه برای تسریع روند( باتوجه به اینکه رفت و آمد برای بنده سخت هست) آیا لازم به انجام کاری هست ؟ یعنی اینکه ما در خواست یک طرفه از طریق همسر دادیم . بخواهیم روند سریعتر بشه لازمه قبلش درخواست عوض بشه ؟؟
    هر کاری که جلسه دادگاه همان یکبار ختم بشه و من مجبور به رفت و آمد دوباره نباشم
    دوم اینکه بنده میتونم چند روز قبل تو شهر خودم
    تست بارداری بدهم ؟ و جواب رو ببرم که کار زودتر انجام بشه ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بعضی از شعب دادگاه خانواده در صورت توافق زوجین خارج از وقت هم با درخواست طرفین یا وکلا رسیدگی میکنند باید از مدیر دفتر شعبه بپرسید در غیر اینصورت تا زمان وقت دادگاه باید صبر کنید

  9. محمدرضا چسباوی

    خانم من بار دار هست وبه مشکلاتی برخورده ایم که بارضایت هردو به طلاق توافقی خاسته ایم..سوالم اینه که بخاطربارداربودن خانم حق طلاق به ماداده میشه یانه؟ وتکلیف بچه چه خواهدشد؟؟ممنونم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      متاسفانه طلاق در ایام بارداری و بعد آن تفاوتی ندارد و امکان جدایی با توافق است
      ار طلاق توافقی باشد که میتوان در خصوص حضانت توافق کرد د غیر اینصورت تا پایان ۷ سال نگهداری فرزند حق و تکلیف مادر است و نفقه با پدر است و حق ملاقات پدر نیز محفوظ است

  10. مهسا

    سلام من وهمسرم دراستان کردستان دردوران عقدهستیم ودرخواست طلاق توافقی دادیم مشاوره رفتیم وشورای حل اختلاف هم رفتیم اما الان حدود۱ماه ونیمه پیامی دریافت نکردیم برای دادگاه چقدرطول میکشه تاپیام بیادبرامون کلا چقدردیگه طول میکشه تااخرش

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      کمی عجیبه
      بهتره به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید تا مشخص بشه دادخواستتون اساسا ارجاع شده یا نه

  11. دلوین ثنایی

    باسلام و وقت بخیر…
    اگر زوجی جهت طلاق توافقی اقدام کرده باشند و بنا به دلایلی روز صدور رأی در دادگاه حاضر نشوند تکلیف پرونده چه میشود؟
    و چنانچه چندماه بعد از شهر دیگری مجدداً اقدام نمایند دوباره همان پرونده ی قبلی از سر گرفته می‌شود یا کلاً پرونده ی جدیدی باز خواهد شد و پرونده ی قبلی باطل و مختومه میشود؟باتشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اون پرونده بسته میشه و باز شدن پرونده جدید در شهر دیگه مشکلی نداره

  12. مینو مردانی

    باسلام و وقت بخیر…
    اگر زوجی جهت طلاق توافقی اقدام کرده باشند و بنا به دلایلی روز صدور رأی در دادگاه حاضر نشوند تکلیف پرونده چه میشود؟
    و چنانچه چندماه بعد از شهر دیگری مجدداً اقدام نمایند دوباره همان پرونده ی قبلی از سر گرفته می‌شود یا کلاً پرونده ی جدیدی باز خواهد شد و پرونده ی قبلی باطل و مختومه میشود؟باتشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مشکلی نیست
      پرونده جدید رو ادامه بدید قبلی بسته میشه

  13. قاسم

    سلام وقت بخیر. من می خواهم توافقی از همسرم جدا شوم. تنها یک خودرو به نام من هست که می خواهد مفت از چنگ من دربیاره. می خواستم بدونم از زمان درخواست توقیف با استفاده از مهریه تا زمان ضبط خودرو چند روز طول می کشد ؟ آیا اگه یک مدرک از آژانس بیاوریم که این خودرو ابزار نان آوری من است ولو به تازگی ،‌می شود خودرو را از توقیفی درآورد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      زمان دقیقی نمیشه گفت الآن هم که ادارات اجرای مهریه ثبت شلوغ است

  14. تهرانی مطلق

    سلام و درود .
    ما قصد طلاق توافقی داریم
    فقط الان شهرستان زندگی میکنم. بخاطر شغل هر دومون که سرشناس هستیم نمیشه اینجا درخواست بدیم و بریم دادگاه .

    شما میتونید وکیل ما باشید و از تهران کارها را انجام بدید ؟
    در این صورت نیازی به حضور ما هست ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مشکلی نیست طلاق توافقی در تهران بدون حضور شما انجام میشه با ما تماس بگیرید

  15. مهدی

    سلام خسته نباشید.من و همسرم قصد داریم که توافقی از هم جدا بشیم و قرار گذاشتیم بابت مهریه وکالت فروش ماشین رو بهش بدم.زوجه وکیل داره ولی من ندارم.این توافق بابت مهریه رو به چه صورت انجام بدیم که به ضرر من نباشه و زوجه بعدا سو استفاده نکنه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در توافق نامه بنویسید که بابت کل مهریه توافق شد که یک دستگاه خودروی… به مشخصات… به زوجه تا قبل از اجرای صیغه طلاق انتقال رسمی یابد زوجه مبلغ ده هزار تومان در قبال طلاق خلع بذل میکند و زوج قبول بذل میکند

  16. ر.ب

    سلام من برای اینکه بتونم وام ازدواج بگیرم باید تاریخ عقدم رو بیارم نزدیک تر سال ۹۳ ازدواج کردیم ولی وام نگرفتیم میشه طلاق بگیریم و دباره عقد کنیم یا راه کار دیگه ای هم داره ممنون میشم پاسخ بدید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      راهکار قانونی ندارد

  17. ف قاضی

    سلام من برای طلاق توافقی وکالت طلاق محضری از شوهرم دارم وکیل میگه در پروسه انجام کار ممکنه پرونده به شورای حل اختلاف بره و چند ماه طول بکشه آیا این درسته؟ تهرانم پونکم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      سوال رو کامل مطرح نکردید در هر صورت در تهران مراحل طلاق با وکالت محضری بدون حضور زوجین با وکیل مع الواسطه بدون مشکل انجام میشود

  18. میترا

    سلام و وقت بخیر
    من به مدت ۱۰ سال هست ازدواج کردم و به خاطر ضعف اسپرم شوهرم هنوز باردار نشدم. با توجه به اینکه با تمام درمانهای سنتی و کاشت جنین فرزند دار نشدیم.و مشکل از همسرم هست. میتوانم حق طلاق رو بگیرم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله اگر پنج سال از عقد گذشته باشه

  19. رقیه ص

    سلام وقت بخیر
    دایی من با نامزدش در دوران نامزدی به اختلاف خوردند و تصمیم گرفتن که توافقی از هم جدا بشن طبق توافق در آخرین جلسه دادگاه رای صادر شده که خانم ۵۰ میلیون پول نقد به جای مهریه بگیره و در عوض انگشتر نشان که موقع عقد خریداری شده رو پس بده و دادگاه رای صادر کرده و قراره به محضر طلاق برن و طلاق بگیرن ولی خانم‌زده زیر توافق و میگه علاوه بر مهریه م انگشتر رو هم میخوام وگرنه برگه طلاق رو امضا نمیکنم
    چیکار باید کرد؟ باید به حرفش گوش کنیم یا نه؟ اگر به حرفش گوش نکنیم دوباره باید از نو روند دادگاه طی بشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دوست عزیز توافق از ابتدا تا زمان ثبت صیغه طلاق باید حفظ بشه به هر حال هر کدام از طرفین تا زمانی که طلاق ثبت رسمی نشده میتواند از توافقات منصرف شود لذا انتخاب با شماست که از انگشتر گذشت کنید و یا اینکه شما هم از طلاق منصرف شوید تا در طول زمان زوجه خستع و راضی به طلاق شود ما اگر جای شما بودیم بما را بر این میگذاشتیم که زوجه با رضایت کامل جدا شود و انگشتر را هم به خودش میدادیم و هدیه داده شده را پس نمی گرفتیم ولی شرایط افراد با هم فرق دارد و نسحه کلی نمیشود پیچید

  20. نفیسه شهری

    سلام خانواده شوهرم درخواست کردن که بریم محضر برای توافق که طلاق بگیریم من در محضر به چه چیزهایی باید دقت کنم که برام مشکل پیش نیاد؟ بعد باید درخواست طلاق توافقی بدیم یا اون درخواست طلاق میده؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بدون رای دادگاه ثبت طلاق ممکن نیست احتمال زیاد منظورشون این است که در دفتر اسناد رسمی شما مثلا مهریه رو ببخشید و شوهر به شما وکالت طلاق بده در این صورت درخولست طلاق با شما خواهد بود
      میتونید به دفتر اسناد رسمی نروید و مستقیما به همراه همسر به دفتر وکالت مراجعه کنید برای ثبت توافق ها و دادن وکالت برای طلاق

  21. ارشک

    سلام چند بار درخواست نوشتم ولی جواب ندادید ممنون میشم جواب منم بدیدمن با ی خانمی ازدواج کردم که ۲۰ سال از خودم بزرگتر است ایشون بازاری هستن توسط کمک ایشون من تونستم وارد خرید و فروش خودرو بشم الان بعد ۹ سال ملکی که مال خانم بود عوض کردیم و خانه جدید خریدیم و سند رو ۳ دنگ ۳ دنگ کردیم که حق کسی ضایع نشه الان می‌خوایم از هم جدا بشیم در ضمن من تمام خوردهایی که داشتم قولنامه دارم و آخرین ماشین رو برای خرید ملک فروختم و ملک خریدیم و چون حساب ملت نداشتم مجبور شدم به خریدار ماشین بگم که پول به حساب خانم بزنه ولی الان ایشون ادعا می‌کنه که کل مبلغ خونه مال ایشونه و میخواد سه دنگ از من بگیره در صورتی که توی قولنامه هم بصورت سه دنگ قید شد و سند هم تک برگ سه دونگ شد ممنون میشم راهنمایی کنید آیا ایشان می‌تونه همچین ادعایی کنه که تمام ملک مال ایشونه

  22. دلا

    سلام و وقت بخیر . من تو دوران عقد هستم و در همین دوران درخواست طلاق دادم ، ب علت مشکل روحی و روانی طرف مقابل و از طرف پزشک قانونی هم تایید شد.میخواستم ببینم در صورت امضای توافقنامه مهریه برای طلاق توافقی،این پرونده طلاق بسته میشه و مجددا باید درخواست بدم آیا طرف مقابل بعد امضای توافقنامه می‌تونه بزنه زیر حرفشو مثلا در جلسات دادگاه شرکت نکنه که من نتونم ازش طلاق بگیرم.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بهترین کار این است که مراتب توافق و جزئیات توافق را به همان دادگاه طلاق از طرف زن اعلام کنید در واقع هر دو به دادگاه اعلام گنید که با این شرایط به توافق رسیدید اگر وکیل در پرونده دارید به عهده اوست که تبدیل به توافقی کند اگر با قاضی صحبت کنید ضمن رای دادگاه با امضایی که از زوج میگیرد شما وکیل زوج در اجرای صیغه طلاق در محضر کند نگرانی شما به کلی مرتفع میشود
      یا میتوانید با توافق بر سر مهریه با همسر ضمن بخشش مقدار مورد توافق در دفتر اسناد رسمی از ایشان وکالت طلاق رسمی بگیرید

  23. ندا نیازی

    سلام وقت بخیر بنده با آقایی عقد کردم و متاسفانه رابطه داشتیم الان میخوایم جدا بشیم، رفتم پزشک متخصص گفتن بکارتت سالمه ولی خراش برداشته الان نگرانم برای پزشک قانونی برم و با وجود اینکه بکارتم سالمه من رو مدخوله حساب کنه و نتونم اسمش رو پاک کنم چه کاری باید انجام بدم خواهشا منو راهنمایی کنید؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بگذارید مدتی بگذره که التیام پیدا کنه بعد برای طلاق اقدام کنید اگر دخول کامل نباشه و شما هم اقرار نکنید و دستپاچه نشید متوجه نمی شوند

  24. ارشک

    من با ی خانمی ازدواج کردم که ۲۰ سال از خودم بزرگتر است ایشون بازاری هستن توسط کمک ایشون من تونستم وارد خرید و فروش خودرو بشم الان بعد ۹ سال ملکی که مال خانم بود عوض کردیم و خانه جدید خریدیم و سند رو ۳ دنگ ۳ دنگ کردیم که حق کسی ضایع نشه الان می‌خوایم از هم جدا بشیم در ضمن من تمام خوردهایی که داشتم قولنامه دارم و آخرین ماشین رو برای خرید ملک فروختم و ملک خریدیم و چون حساب ملت نداشتم مجبور شدم به خریدار ماشین بگم که پول به حساب خانم بزنه ولی الان ایشون ادعا می‌کنه که کل مبلغ خونه مال ایشونه و میخواد سه دنگ از من بگیره در صورتی که توی قولنامه هم بصورت سه دنگ قید شد و سند هم تک برگ سه دونگ شد ممنون میشم راهنمایی کنید آیا ایشان می‌تونه همچین ادعایی کنه که تمام ملک مال ایشونه

  25. مریم‌ محمدی

    با سلام بنده قصد دارم با آقایی ازدواج موقت داشته باشم و باکره نیستم
    آیا برای ازدواج موقت مدرک خاصی نیاز دارم؟
    مثل اجازه پدر یا هر چیز دیگه ای؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      حسب مقررات فعلی کشور و مشخصا رای وحدت رویه ۲۶۱ هیات عمومی دیوان عال کشور اگر بکارت زائل شده باشد و به آن اقرار کند اذن پدر شرط نیست ولی به لحاظ فقهی کمی موضوع محل بحث و اختلاف است ولی بیشتر فقها معتقدند که اگر دختر باکره نباشد شرط اجازه پدر ساقط است

  26. مازیار

    ایا درصورت طلاق ماشینی که فقط وکالت به نام مرد باشد توقیف میشود؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      منظورتان توقیف خودرو بابت مهریه است مهم و ملاک پلاک خودرو است که از استعلام راهور به نام شما باشد

  27. سحر

    سلام من ۲۸ساله ازدواج کردم حالا درخواست طلاق توافقی دادم مهریه ام هم زبانی وقتی شوهرم رفته حج بخشیدم الان هم گفتم مهریه نمی خوام و توافق کردیم اما برا خونه و ماشین که داریم چی میشه؟؟چون این خونه و ماشین حق من هستن من نخوردم نپوشیدم تا خریدیم
    از اینا چیزی نگفتیم حالا خواستم ببنم من درخواست طلاق توافقی دادم یعنی دیگه توافق کردم که خونه و ماشین حقی ندارم ؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بهتر است قبل از اقدام به طلاق در خصوص خانه و خودرو هم یا هم توافق کنید و اگر قرار است چیزی به شما داده شود یا قسمی از ملک به صورت سند رسمی باشد یا وجه آن در قالب مهریه یا حتی عنوان ذیگر به شما پرداخت بشه چون دادگاه خانواده به اموال شوهرتان ورود پیدا نمی کند و قانونا هم برای شما در این خصوص به غیر از مهریه حق قانونی نیست و آنرا هم که قصد بخشش دارید پس بهتر است با حوصله و به دور از عجله با همسر توافق کنید بعد اقدام به طلاق توافقی کنید

  28. سهیل آقا بزرگ

    من سال ۹۱,داماد شدم زن و بچه رو دوست دارم خیلی بیش از حد ولی از خانواده زنم بدم میاد خیلی رو مخ هستن خسته شدم می‌خوام بچه رو بردارم برم ولی دلم برا زنم میسوزه راضی به طلاق نمیشه یه راه حل می‌خوام چطوری طلاق بگیرم که عاقلانه باشه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دوست عزیز مدارا کنید به دلیل کوچکی میخواهید کانون زندگی رو خراب کنید که قطعا کلی صدمه روحی به بچه وارد میشه با خانواده خانم کمتر رفت و آمد کنید و کمی صبر پیشه کنید شما پیش قدم بشید در محبت و احترام مهم اینه که زن و شوهر با هم خوب هستید برای چی دنبال طلاق هستید؟

  29. مجید

    سلام،من نصف خونه رو بنام زنم زده بودم و الان طلاق توافقی میخواد .منم میخوام طلاقش بدم،ولی میترسم خونه رو بفروشم بدم بهش بعد بزنه زیرش و بصورت توافقی طلاق نگیره و اونو صرف هزینه های موکل و دادگاه بکنه و نصف دیگه خونه رو هم به عنوان مهریه بگیره،نظر شما چیه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دادن پول رو موکول به تحویل در محضر طلاق کنید

  30. محمدمهدی بیگناه

    سلام وخسته نباشید
    لطفادرمورداینکه درطلاق توافقی زوجه بعدازطلاق کامل تا۳ماه میتواندادعای مهریه کندبیشترتوضیح میدهید؟؟بعدازطلاق وخواندن صیغه طلاق دیگه نسبتی ندارن باهم،مگرتودادگاه ونامه مشاوره امضانمیکنن که ادعایی ندارن ومیبخشن پس این۳ماه چیه!!!!واسه زوج هم همینطوره؟؟یعنی بعدطلاق تا۳ماه میتونه ادعانبخشیدن مطالباتش کنه؟؟بازم ممنونم ازشما

    1. گروه وکلای پارسای

      درود
      به طور خلاصه دادگاه ها طلاق توافقی را از نوع خلع صادر میکنند یعنی زن مالی مثلا مهریه یا قسمتی از آنرا در مقبابل طلاق که در اختیار مرد است میبخشد حالا اگر زن عده طلاق توافقی داشته باشد یعنی باکره و یا یائسه نباشد در مدت ۳ ماه قانون و شرع این اجازه را داده است فقط در این مدت ۳ ماه با رفتن به محضر طلاق اعلام پشیمانی از مالی که بخشیده کند( مثلا تمام یا بخشی از مهریه بخشیده شده) در این صورت نوع طلاق از خلع(بائن) به رجعی تغییر می یابد و مرد هم در جواب میتواند به زن رجوع کند و کلا شرایط به قبل طلاق برگردد دوباره زوجیت برقرار میشود

  31. مریم مرادی

    سلام خدمت شما
    من ۷سال ازدواج کردم یه دختر ۱ساله دارم منو شوهرم دیگه نمیتونیم باهم زندگی کنیم تصمیم گرفتیم توافقی جدا بشیم
    شوهرم معتاده تریاک مصرف میکنه درماهش چندروز کار میکنه بیشتر موقع ها همش خوابه من خیلی بهش فرصت ددباره دادم چیزی تعغیر نکرد الان مهریه م رو بهش بخشیدم که دخترمو بهم بده حضانتش با من باشه
    امکانش هست مشاوره نریم ؟چقد زمان میبره واسه رای طلاق هیچ جوره دیگه نمیخوام باهاش کنار بیام چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله امکانش هست نگران نباشید با ما تماس بگیرید

  32. حسین قاینی

    سلام خدمت شما بنده میخاهیم طلاق توافقی بگیریم مهریه همه چیزو بخشیده در قبالش مقداری پول نقد بهش دادم توافق کردیم دادخواست طلاقم دادیم امضا کرده حالا دادگاه نمیاد برای رای طلاق تکلیف چیه میتونه منصرف بشه میخاد اذیت کنه که پول اضافی بگیره

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دوست عزیز اگر هر کدام از زوجین در دادگاه پشیمان شود کاری نمیشود و رای توافقی صادر نمیشود

  33. کیا

    باسلام دونفر که (زوج وزوجه)ترکیه هستن وقصددارند توافقی جدابشوند توافق نامه عادی هم نوشتند ولی ثنا ندارند ونمیخان ایران هم بیان وجلسات مشاوره بروند میتونن ازهمون جا وکالت بدهند؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله مشکلی نیست از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه از همان ترکیه وکالت بدهند

  34. Dariush

    سلام.منو خانومم ساکن یزد هستیم.
    درخواست طلاق توافقی دادیم
    بخاطر مشکل بدبینی خانومم.
    مشاورهامون رفتیم
    و مهریه بخشیده شده و دست نویس ک خانوادهامون امضا کردن و دوتا شاهد.حتی در کاغذی ک مشاوره داد امضاکنیم ک بفرسته برا دفترقضایی یا دادگاه هم نوشته شده بود مهریه کامل بخشیده شد.
    دوتا سوال داشتم
    اولیش اینکه بعد مراجعه به دفترقضایی چقدر زمان میبره و مراحل چیه برا طلاق.؟
    سوال دوم اینکه با اینکه خانومم مهریه بخشیده و ثبت شده ایا میتونه در حین همین طلاق توافقی مهریه درخواست کنه؟
    البته یه مقدار از مهریه ک نقدی بود دادم بهشون.سکه و طلاها بخشیده شد

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      طبق آنچه نوشتید ۱۰ تا ۱۵ روزه رای صادر میشود و در صورتی پشیمانی همسر اگر نوشته ای از ایشان دارید با حضور شهود و خانواده ها مبنی بر بخشش مهریه به صورت مستقل و نه در ازای طلاق، سند عادی خوبی است و بعدا میتوانید در دادگاه ارائه کنید

  35. تبسم

    سلام وقت بخیر
    اگه ممکنه سوال من رو هم پاسخ بدین ممنونم
    من و همسرم ۱۲ ساله که ازدواج کردیم و درتهران ساکن شدیم
    همسرم از اقلیت مذهبی(سنی)ومن شیعه هستم
    کار همسرم درتهران بود ولی الان مدت ۷ ماهه بیکار شده و دوماهه من و بچه ام رو ترک کرد و برای کار به شهرستان خودش برگشته
    و قبل از اینکه از تهران خارج بشه عقد نامه رو سوزنده
    الان من از تهران میخوام اقدام به طلاق کنم و حضانت پسرم رو هم بگیرم
    چطور باید اقدام کنم که مشاوره نخواهد ؟
    من ساکن تهران هستم
    وهمسرم ساکن یکی از شهر های هرمزگان

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در تهران فعلا برای درخواست شما از دادگاه مشاوره لازم نیست

  36. میلاد

    سلام خسته نباشید زوجه بنده بعد از عقد طی سندمعمولی دست نویس تمام مهریه خودش رو در حضور دوشاهد ابرا کرد
    بعد از دوسال گفت وکالت در طلاق میخواد به صورت بلاعزل منم بهش دادم ولی توی وکالت چیزی درمورد ابرا ذکرنکردیم
    الان با اون وکالت دادخواست طلاق داده شهر زوجه مشهد هست ولی عقد در تهران انجام شده
    پرونده طلاق الان ردیف فرعی ۲ هست واز مشهد ارجاع شده به دادگاه تهران ایا میتونه درمورد مهریه ای که ابرا کرده دادخواست داده باشه؟
    من میتونم در دادگاه سند ابرا رو ارائه بدم و اثباتش کنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به اینکه ابراء مهریه در سند عادی دستنویس بوده و دادگاه خبر ندارد بهتر است برای رعایت احتیاط به شعبه رسیدگی کننده مراجعه کنید تا متوجه بشید مهریه در چه وضعیتی است آیا در قبال طلاق بذل شده یا خیر البته از طریق دفتر خدمات الکترونیک هم میتوانید لایحه بدهید

  37. عباس نعمانی

    سلام وقت بخیر من و خانمم می‌خوایم طلاق توافقی بگیریم. خانم گفته ماهی ۲میلیون بده و حق حضانت بچه رو هم بده اگه تا ۶ماه خوب شدی دوباره باز ازدواج میکنیم اگر هم خوب نشدی که هیچ آیا من این کارو اگه بکنم حضانت بچه رو بهش بدم وماهی ۲میلیون باز دوباره بعد ۶ماه اگه خوب نشدم میتونم حضانت بچه ام بگیرم یا نه واین توافق که انجام میشود آیا ثبت میشود یا خیر من مشهد هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در جایی که توافق برای حضانت بین پدر و مادر نباشد دو موضوع برای دادگاه در حضانت فرزند در اولویت است اول سن کودک و دومی مصلحت طفل
      اعتیاد از مواردی است که دادگاه غالبا حضانت را به طرف دیگر میدهد

  38. محمد امیری

    سلام
    همسر بنده بیماری خاص دارد،،برای طلاق توافقی هنوز اقدام انجام ندادیم،
    البته هردو توافق کردیم که جدا بشیم و ایشون هم مهریه خودشون رو میخاد ببخشه، البته ایشون بخاطر مشکل بیماری که دارند براشون سخت هست که رفت و آمد داشته باشن و دوست داریم زودتر طلاق انجام بگیره،
    اگر ممکن هست راهنمایی بفرماید
    باتشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نیاز به رفت و آمد نیست با ما تماس بگیرید بدون حضور زوجین توسط وکلا انجام میشود

  39. سهیلا

    سلام وقت بخیر من در دوران عقد هستم و از همسرم در ازای گرفتن ۱۵ سکه و بخشیدن مابقی مهریه وکالت طلاق دارم، سوالم این هست که حتما باید برای طلاق گواهی بکارت از پزشک قانونی داشته باشم؟ راهی هست که معاینه نشم چون تمایلی به این کار ندارم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اکثر دادگاه های خانواده اگر زوجه اعلام بکارت کند و نوع طلاق بخواهد بائن غیرمدخوله باشد معاینه را به پزشکی قانونی ارجاع میدهند

  40. ااااا

    سلام ما برای طلاق. توافقی مشاوره رفتیم و شورای حل اختلاف نامه شورا و مشاوره باید بدم خدمات قضایی بعد میفرستن دادگا چقد طول میکشه دادگاه بگه و بعدش باید ازمایش عدم بارداری داد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ننوشتید در چه شهری هستید
      در تهران با مشاوره و از طریق سامانه تصمیم تا گرفتن رای دادگاه حدودا دو تا سه ماه
      و ار طریق دیگر و با وکیل حدود ۱۰ تا روز کاری

  41. دنیا

    باسلام من و همسرم میخوایم توافقی طلاق بگیریم و مهریه رو میخواد قسطی بده میخوام بدونم بعداز توافق ما آیا میتونه اعسار بزنه و کمتراز توافق کنه قسط رو ؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      خیر قبول نمی کنند مگر شرایط خاصی برای زوج به وجود آید

  42. احمد

    سلام این شدنی هست که بعداز ثبت مشاوره بریم محضر توافق رو انجام بدیم بعدش بریم دادگاه!؟
    ما توافق کردم من مبلغی پرداخت کنم طلاق انجام بشه وکیل خانمم میگه مبلغ رو بریم محضر پرداخت کن قبل از اینکه نوبتمون بشه برای دادگاه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله شذنی است ولی مقتضای احتیاط این است که پرداخت وجه در محضر طلاق باشد

  43. رضابیات

    سلام من و خانوم مشاور رفتیم پزشک قانونی هم رفته به دادگاه نامه اش رو دادیم چقدر طول میکشه تا ما رو بفرستن محضر برای طلاق و خانومم شناسنامه و کارت ملیشو گم کرده میشه طلاقش بدم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      کاش جزئیات بیشتری از دادگاه و اینکه کدوم شهر است به ما میدادید و استنباط از سوال شما فقط باید منتظر صدور رای باشید بعد از آن سریع حق اعتراض را ساقط کنید و با گرفتن دادنامه قطعی به محضر مراجعه کنید

  44. محمد مهدي

    درود
    در طلاق توافقي اصل سند ازدواج نياز است ؟
    قبلا از راهنمايي شما سپاسگزاريم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر ندارید رونوشت از دفتر ازدواجتون بگیرید البته ما با کپی هم قبول وکالت میکنیم

  45. کوروش

    سلام و وقت بخیر من وخانمم میخایم توافقی ازهم جدابشیم منتهی من خونه وماشینم بنام اونه الانم میخاد مهریشو اجرا بزاره من آیا میتونم خونه رو ازش بگیرم یانه حدود ۱۳سال زندگی میکنیم و یک بچه داریم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      هر چه توافق کنید ملاک است ولی اگر توافق ندارید در عمل نمی توانید بدون رضایت همسر اموالی که بن نام ایشان انتقال رسمی دادید پس بگیرید

  46. مسعود علیزاده

    سلام من به همسرم وکالت طلاق داده بودم و ایشون اقدام به طلاق کرده از طریق وکیل و مشاوره ووو الان نزدیک به ۴ ماه شده و هفته گذشته پیامک ثبت دادخواست در شعبه ۱ دادگسترس لنگرود برای من آمده آیا من میتونم الان جلوی طلاق رو به اختیار خودم بگیرم یا نه.؟ یاتشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله راهکاری دارد که طولانی کنید ولی وکالتی که داده اید اگر بلاعزل است باطل نمیشود

  47. مریم

    سلام وقت بخیر،برای طلاق توافقی حتما باید به دادگاه مراجعه کرد یا میشه فقط به دفاتر طلاق مراجعه کرد و در صورت وجود ظرفیت ثبت، طلاق رو همون روز جاری کرد؟
    یا برای توافقی کلا در هر شرایطی اولین قدم ثبت از طریق سامانه ثنا،سپس مراجعه به دادگاه، و بعد انجام مشاوره و دریافت رای هست؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      فقط در صورت صدور رای دادگاه امکان مراجعه به دفاتر طلاق است

  48. شکیلا سرخانی

    سلام وقتتون بخیر من و همسرم هم میخوایم برا طلاق توافقی اقدام کنیم ولی وقتی نظرات یکی از دوستان رو خوندم نگران شدم که نکنه من مهرمو ببخشم بعد همسرم جا بزنه طلاقم نده ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در فرضی که در توافق با همسر مهریه را برای طلاق بذل کنید با پشیمان شدن مرد یا ثبت نهایی نشدن رای دادگاه بذل مهریه و توافق زوجین هم از بین میرود و باطل میشود و جای نگرانی ندارد

  49. زهرا حاجی

    سلام وقت بخیر ما روند طلاق توافقی را پیش بردیم و گواهی عدم سازش صادر شد آقا مدارک منو به زور و کتک گرفت و به محضر جهت خوندن صیغه برد ولی من پشیمون شدم آیا می‌تونه بره دادگاه و یک طبقه طلاق خونده بشه؟چون توی رای نوشته حق گرفتن مهریه رو از خودم سلب کردم بعد از جاری شدن صیغه آیا در مورد منم که راضی به خوندن صیغه نیستم و یک طبقه خوانده میشه صدق میکنه؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      غالبا دفترخونه ها ثبت نمی کنند و یا از شهبه صادذ کننده رای استعلام میکنند که زوجه حاضر نمیشود چه کنیم؟ قانون این اختیار را به قاضی داده که بدون حضور زوجه بعد صدور رای صیغه طلاق جاری شود ولی در عمل بیشتر قضات ثبت رای را موکول به رضایت زوجه میکنند

  50. Lm

    با سلام.من و همسرم امروز رفتیم دفتر قضایی برای ثبت طلاق توافقی.فعلا نوبت دادن برا مشاوره ما فرزند نداریم جلسات مشاوره جقدر طول میکشه؟ و اینکه همسرم گفتن ب حای مهریه خونه رو میفروشم ی واحد برات میخرم هنوز اقدامی جهت فروش خونه نکردن و خونه هم مبِلغش بالاست ممکنه ب این زودیا فروش نره ب جز خونه هیچ سرمایه یا در آمد دیگه نداره ک بتونه مهریه مو بده …با این اوصاف من با طلاق توافقی زودتر ب نتیجه میرسم یا اجرا گذاشتن مهریه و توقیف اموال؟ ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر از طریق سامانه تصمیم اقدام کردید باید مشاوره بروید الآن به دلایلی مخصوصا اگر مشکلات شدید باشد و طرفین مصصم حدود یک ماه تا ۴۰ روز تمام میشود
      اگر غیر از خونه مال دیگری ندارد بهتر است توافق کنید

  51. ایمان صفرپور

    سلام خسته نباشید من با خانومم طلاق توافقی گرفتیم مشاوره رفتیم کارش تموم شده رفتیم دفتر خدمات قضایی خانوم امضا کرده که مهر و نفقه نمیخوام بهت اونا ثبت کردم بهت شوراع حله اختلاف زنگ زد پرونده فرستادن اینجا درسته آیا بعد خانوم می تونه بزنه زیرش بگه مهر میخوام یا ن چون امضا کرده اثر انگشتم زد تو دفتر قضایی میشه زیرش بزنه ایا

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      تا ثبت نهایی در محضر هر کدام از روجین میتواند منصرف شود

  52. میثم محمدی

    سلام
    من و همسرم نه سال از عقدمان میگذرد.یک سال نامزد بودیم و هشت سال است ازدواج کردیم و زیر یک سقف زندگی مکنیم ولی همسرم از شب عروسی ناسازگاری کرده.واز رابطه جنسی خودداری کرده و هنوز بعد از نه سال ازدواج باکره است.آیا عقد ما باطل است؟و در صورت طلاق آیا به همسرم مهریه تعلق میگیرد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نه سال چطور تحمل کردید؟
      عقد باطل نیست و در صورت طلاق به درخواست شما مهریه نصف میشود

  53. مرتضی

    سلام من ۴ماهه عقد کردم میخوام طلاق توافقی بگیرم اما خودم خوزستانم همسرم همدان و نمیتونم همش بیام و برم میشه بدون حضور خودم یا همسرم تو کمترین زمان طلاق توافقی رو به شما بسپارم
    بدون حتی یک جلسه حضور
    هیچ رابطه ای هم شکل نگرفته میخواستم ببینم بعد طلاق میشه اسم هارو از شناسنامه پاک کرد

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با ما تماس بگیرید

  54. سمیرا منصورزاده

    مراحل ثبت طلاق توافقی به دو روش مراجعه به دادگاه و با مراجعه به دفاتر قضایی است درسته ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نه کلا دادحواست از طریق دفتر خذمات قضایی ثبت میشه و بعد به دادگاه فرستاده میشه

  55. سحر

    سلام من و همسرم طلاق توافقی خواستیم زوجه هستم در جلسات مشاوره دادگاه هستیم پشیمان شدم میخوام مهریه را اجرا بذارم و توافقی جدا نشم طلاق هم نمیخوام فقط مهریه میخوام میشه اینکار را انجام بدم دیگه مشاوره را ادامه ندم؟

    1. گروه وکلای پارسای
  56. ناشناس

    سلام ببخشید منو شوهرم طلاق توافقی میخوایم بگیریم همه کارشو کردیم فقط من حیض بودم نتونستم اون روز طلاق بگیرم همه چیزشم امضا کردیم یعنی بعد از این که من اعلام کنم دیگه طلاق گرفتیم شوهرم میگه الان خودش طلاق کرفته فقط کافیه من زنگ بزنم و بگم ک خوب شدم بعدش تمومه یعنی چی یعنی الان من طلاق گرفتم لطفا راهنماییم کنید ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به نطرم منظورتان این است که رای طلاق توافقی را گرفته اید و برای ثبت طلاق و اجرای صیغه در عادت ماهانه بودید طبق قانون و شرع صیغه طلاق باید ذر زمان پاکی خوانده شود

  57. مریم پارسا

    سلام
    برای طلاق توافقی ممکن زوج ادعا کنه که همسرش (زوجه)
    در حین زندگی با کسی درارتباط بوده
    ونامه از پزشکی درخواست کنه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      چنین موضوعی در دادگاه وجود ندارد و مورد پذیرش نیست

  58. Saeed12121

    سلام ببخشید بنده یکبار سوال کردم ولی جمله ها رو یکم اشتباه تایپ کرده بودم مجبور شدم دوباره سوال کنم
    دختر بنده حدود یک سال پیش با پسر عمه خودش عقد کردن بعد از مدتی داماد چون بیکار بود بنده برایش کار پیدا کردم اوردم اینجا و در یک واحد جدا مشغول بکار شد و تو این مدت که حدود شش ماه طول کشید ما تازه متوجه اخلاق و رفتار داماد اشنا شدیم و در اخر سر با ابروزی با کوبیدن درمنزل و تهدید اینجا رو ترک کردن رفتن و الان سه ماهه رفته نه خودش و خانواده اش هیچ خبری ا اونا نشده سوال بنده این هست الان من میتوانم درخواست طلاق بدم و ایا شما در منطقه رباط کریم هم انجام وکالت میکنید ممنون از لطفتون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به نظر ما کمی برای طلاق زود است ولی در عین حال در جواب سوال شما طلاق یکطرفه در رباط کریم انجام نمیدهیم ولی اکر توافقی باشد با ما تماس بگیرید

  59. neda

    سلام من و همسرم تازه میخوایم اقدام کنیم طلاق توافقی فقط یه سوال بعد از مراحل. سه ماه باید صبر کرد تا مهر طلاق زده بشه یا خیر ؟؟ می‌خوایم هرچه سریعتر طلاق صورت بگیره؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      نه مهر طلاق بعد ثبت در شناسنامه زده میشود و سند طلاق صادر میشود

  60. سعید مرتضوی

    اگر قبل از ازدواج و در دوران عقد تصمیم به طلاق شود قاضی تمام مهریه را ملزم به پرداخت مرد می‌کند یا نصف؟

    1. گروه وکلای پارسای
  61. سیما عبدی

    سلام
    وقت بخیر
    آیا برای طلاق توافقی که با وکیل انجام میشه، هر تعداد مهریه که مشخص میشه بین زوجین، به غیر از ۶ تومنی که تثسط زوجین پرداخت میشه درصدی از مهریه هم به وکیل تعلق میگیره؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مطلقا خیر
      وکیل سهمی از مهریه ندارد

  62. زهرا اسماعیلی

    با سلام بعد شش ماه که عقد کردیم همسرم رفته برای طلاق و من نمیخوام طلاق بگیرم ، چیکار باید کنم که مراحل طلاق حداقل طولانی تر بشه شاید که رابطمون باز درست شه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      توی جلسه دادگاه شرکت نکنید و بعد واخواهی و اعتراض کنید تا طولانی بشه داور هم معرفی نکنید

  63. ستاره

    آیا گرفتن طلاق توافقی به روش دوم که گفتید ثبت در سامانه ثنا هست، بدون وکیل هم میشه خودمون انجام بدیم؟

    1. گروه وکلای پارسای
  64. رضا تویسرکانی

    سلام
    پدر و مادرمن سال ۹۰ تو شهر کوچیک تو دفترخانه طلاق گرفتن. اون موقع ۶۰ سالشونبوده. الان میخوام برای معافیت سربازی برم. آیا نامه دادگاه لازمه یا شناسنامه باید ببریم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      ظلاقنامه مادر با شناسنامه

  65. مجید کاظم

    سلام
    قاضی مارو فرستاد برای داوری میخواستم بدونم ایا باید هردو (زن و شوهر)باید هردو باهم باشند ؟و باید کجا بریم کدوم ارگان باید بریم ؟برای داوری ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      میتوانید داور را از آشنایان و اقوام انتخاب کنید و یا از واحد داوری دادگاه استفاده کنید

  66. نیکا

    سلام وقت بخیر اگر قبلا مراحل طلاق یکطرفه طی شده باشه و بعد مدتی به طلاق توافقی رضایت دهند و سپس مراحل طی شود و در انتها زوج به محضر نیاید و سه ماه بگذرد و مجدد تصمیم به طلاق گرفته شود ایا میشود فقط به محضر مراجعه کرد یا اینکه باید مجدد تمامی مراحل طی شود؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بعد از سه ماه رای اعتباری ندارد لذا ار ابتدا

  67. الهه خواجوی

    سلام اگر بخواهیم توافقی جدا بشیم ایا حتما باید وکیل بگیریم یا نیازی نیست و ایا شوهر میتواند مهریه خود را به علت نداشتن پول ندهد و اینکه ما در تهران ازدواج کردیم ایا میتونیم در شهر دیگری طلاق بگیریم
    و اینکه شوهر من مواد مصرف میکنه ایا به این عنوان میتونم حضانت دخترم رو بگیرم یا نه ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      داشتن وکیل اجباری نیست
      در هر شهری که سکونت دارید و نشانی ثنای شما آنجا باشد میتوانید دادخواست طلاق بدهید
      ملاک در حضانت در ابتدا توافق است و در صورت اختلاف مصلحت فرزند به تشخیص دادگاه با در نطر گرفتن سن و …

  68. آت

    سلام، مادر من ۵۳سالشه و میخواد از پدرم جدا شه، پدرم معتاده و از روز اول کتکش میزد هم کمرشو عمل کرده هم زانوشو عمل کرده با این وضع بازم کتکش میزنه و هیچ پولی نه به مادرم نه ماها نمیداد و نمیده، وضع زندگیمون خیلی بده انگار داریم تو زباله دونی زندگی میکنیم ، پدرم مستمری بگیر هست، مادرم میخواد مهرشو بذاره اجرا و درخواست طلاق بده، من و مامانم هم از ترس جونمون میخوایم این مدت رو از خونه بریم و پیش خالم زندگی کنیم، آیا نتیجه به نفعمون میشه؟مهر تعلق میگیره؟ طلاق انجام میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      واقعا ناراحت کننده است که بعضی هموطنان اینچنین در سختی هستند
      بله مهریه که تعلق میگیرد اما مگر پدرتان پول یا اموال دارد؟

  69. محمد

    سلام من وهمسرم در اطراف تهران ساکن هستیم وصاحب یه پسرویه دختر،۱۵و۱۲ساله هستیم ومیخوایم توافقی جدابشیم آیاحتما باید وکیل بگیریم یاخودمون میتونیم مراجعه کنیم،اگرمیتونیم بکجاباید مراجعه کنیم ممنون ازراهنماییتون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      داشتن وکیل اجباری نیست
      اگر خودتان میخواهید اقدام کنید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی بروید
      و اگر تمایل به داشتن وکیل دارید با ما تماس بگیرید

  70. مریم

    سلام خسته نباشید
    تو سند ازدواج ما نوشته شده که در عرض یک هفته بعد عقد ، زوج در ازای بخشش مهریه توسط زوجه ، بهش حق طلاق خواهد داد .
    یک هفته بعد عقدمراجعه کردیم دفترخونه اسناد رسمی و شوهرم وکالت بلاعزل طلاق دادن بهم . تو این وکالت طلاق در مورد بذل مهریه چیزی نوشته نشده
    الان به دلیل خیانت شوهرم اقدام به طلاق با اون وکالت طلاق کردم ، میتونم کاری برا گرفتن مهریه بکنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر وکالت قبول بذل نداشته باشد نمیتوانید هم مهریه و هم طلاق بگیرید

  71. ح.ص

    سلام
    در صورت نداشتن عقد نامه چکار باید کرد مفقود شد ه در کل نیست گم شده

    1. گروه وکلای پارسای

      از دفترخانه ای که عقد کردید رونوشت بگیرید

  72. اسما درخشان

    با سلام
    میخواستم بپرسم طلاق توافقی بوده با بخشیدن مهریه رای صادر شده ولی زوجه نرفته اجرای احکام ایا زوجه میتونه پشیمون بشه از طلاق متشکر

    1. گروه وکلای پارسای

      اگر زوجه حاضر به ثبت طلاق برمبنای رای دادگاه نشود قانون حمایت خانواده این حق را به زوج و سردفتر طلاق داده که بعد از رای و استنکاف زوجه، طلاق در محضر ثبت شود ولی در عمل کم اتفاق میفتد با این توضیح که با مراجعه زوج به دفتر طلاق و عدم حضور زوجه سردفتر مراتب را از دادگاه استعلام میکند و دادگاه نیر غالبا ثبت را منوط به مراجعه زوجین میکنند

  73. خلیلی

    سلام وقت بخیر.۲تا سوال از خدمتتون داشتم.
    من حق طلاق دارم میخواستم بدونم وکیل بگیرم برای کاری طلاقم جلسات مشاوره که میزارن حتما باید مشاوره بیایم یا نه؟ چون مطمئنم همسرم نمیاد
    و سوال بعدیم اینه که همسرم ثنا نداره چطور متوجه تعیین وقت دادگاه میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر تهران هستید با ما تماس بگیرید
      نگران نباشد

  74. پریا

    سلام وقت بخیر. رای طلاق توافقی برای ما صادر شد ولی در مورد مهریه توافق نرسیدیم از طریق ثنا اطلاع دادن که ۱۰ روز رمان داریم ولی در اون مدت هم توافق مهریه نشد. سوال این که الان مجدد باید مراحل پرونده را برای طلاق انجام بدیم یا هنوز رای دادگاه اعتبار داره؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر اخطار رفع نقص فرستادن و مراجعه نکردید پرونده بسته خواهد شد ولی دوباره میتوانید دادخواست بدهید مشکلی نیست

  75. شیوا شناور

    سلام در طلاق توافقی قاضی دلیل و توضیح میخواهد برای طلاق؟

    1. گروه وکلای پارسای
  76. مریم

    سلام
    اگر تهران هستید فعلا میشود از طریق طلاق یک طرفه اقدام کرد و بعد با توجه به وکالت طلاقی که دارید از جانب شوهر وکیل بگیرید.
    اما در شهرستان اگر بتوانید چه یک طرفه یا توافقی ، گواهی عذم انصراف از طلاق بگیرید برای دادن دادخواست در دفتر خدمات کافی است.
    ( سلام ممنون که پاسخ دادین،منظورتون گواهی عدم سازش هست؟
    یعنی اگه جلسات مشاوره کامل بشه و گواهی عدم سازش بدن،بدون توجه به توافقی بودن درخواست اولیه،من میتونم مراحلش رو یکطرفه و با حق طلاقم ادامه بدم؟)

  77. مریم

    با سلام وقت بخیر
    من از شوهرم حق طلاق بدون عزل دارم ولی فعلا ازش استفاده نکردم.
    الان در سامانه بهزیستی برای طلاق توافقی اقدام کردیم و جلسات مشاوره رو داریم میریم.
    گفتن روال شهر ما اینه که بعد تشکیل پرونده در جلسات مشاوره ۴۵ روز طول میکشه تا درخواست به دفتر خدمات قضایی ارجاع بشه.
    میخواستم بدونم اگه شوهرم بعد اتمام جلسات مشاوره و قبل اینکه درخواست به دفتر خدمات قضایی ارجاع بشه از طلاق توافقی منصرف بشه من میتونم ادامه مراحل ثبت در دفتر قضایی رو با حق طلاقم انجام بدم
    یا مجبورم دوباره در سامانه بهزیستی به عنوان طلاق یکطرفه ثبت نام کنم و ۴۵ روز معطل بشم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر تهران هستید فعلا میشود از طریق طلاق یک طرفه اقدام کرد و بعد با توجه به وکالت طلاقی که دارید از جانب شوهر وکیل بگیرید.
      اما در شهرستان اگر بتوانید چه یک طرفه یا توافقی ، گواهی عذم انصراف از طلاق بگیرید برای دادن دادخواست در دفتر خدمات کافی است.

  78. زهرا

    سلام. ببخشید میخواستم بدونم اگر اقدام به طلاق توافقی بکنیم و زن مهریه رو در دادخواست طلاق توافقی به شرط طلاق ببخشه، و بعد از صدور حکم عدم امکان سازش، مرد منصرف بشه از طلاق؛ آیا مهریه قابل اجراست یا بخشیده به حساب میاد؟ ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در صورت پشیمانی زوج از طلاق توافقی ، توافقات قبلی مثل بخشش مهریه بی اثر میشود. مگر اینکه زوجه در دفتر اسناد رسمی مهریه را بخشیده باشد.

  79. آ.ر

    سلام .من در قبال اخذ وکالت طلاق توافقی بذل مهریه کردم آیا همسرم می‌تونه وکالت رو باطل کنه .با توجه به اینکه من دیگه مهریه ای ندارم و با سلام هم موافقت نکنه

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر وکالت بلاعزل و کامل باشد نگران نباشید. اما اگر در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشد در دادگاه میتواند روند طلاق را طولانی کند.ضمنا برای طلاق با وکالت بایستی وکیل رسمی دادگستری برای شوهر انتخاب کنید.

  80. مهنام رضوی

    سلام من برای طلاق توافقی اقدام کردم ‌جلسات مشاوره هم رفتیم ۱۲/۱۲،چهل و پنج روز میشه وگفتن نامه رو میفرستن میخواستم بدونم تا حکم طلاق چقدر طول میکشه ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در خصوص مدت زمان صدور رای طلاق توافقی مدت دقیقی نمیتوان اعلام کرد دادگاه های خانواده هر شهر و حتی هر شعبه های مختلف دادگاه با هم یکسان نیستند ولی تقریبی حدود ۲۰ روز

    2. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در تهران حدود ۱۰ تا ۲۰ روز

  81. akbar.kh250@gmail.com

    سلام من وهمسرم عدم سازش داریم همش تو خونمون بحث ودرگیریه دیگه خسته شدیم دیگه حرمتی بینمون نمونده زندگی برای هردومون سخت شده متاسفانه یه دختر ۴ ساله داریم من میخوام از همسرم جداشم تکلیف بچه چی میشه اگه طلاق توافقی باشه میشه کلا بچه رو در قبال مهریه به مادر بخشید دراین صورت پدر دیگه اجازه دیدن بچرو نداره

  82. رویا

    سلام من هفته ۱۴ بارداری هستم فرزند سوم و زندگی با شدت پر مخاطره ای داریم و جدیدا شرایط جوری شده که هر دو دچاررجنونی انی شدیم از فرط مشکلات ، من به همسرم فحاشی کردم اوهم بر من چاقو کشید ولی با ضرب و جرح نینجامید ولی جان خودم و فرزندانم در خطر هست ، قصد طلاق توافقی داریم با این صرایط بارداری امکانش هست ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      واقعا چه می توان گفت از گرفتاری های عجیب مردم و اطلاعات توافق در ایام بارداری منع قانونی و شرعی ندارد

  83. المیرا

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم ، در زمان دادگاه خانوم متوجه بشه که باردار هست رای دادگاه چی میشه؟! در صورتی که اصلا نمیتونن باهم زندگی کنن.اجازه برای سقط میدن؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در رای دادگاه نوشته میشود که زوجه باردار و حامل است

  84. Mahtab

    سلام ببخشید منو و همسرم به دفتر قضایی مراجعه کردیم الان ابلاغیه اومده اگر در دادگاه توی اون تاریخ مشخص حاضر نشیم امکان داره زمان مجدد تنظیم بشه یا پرونده بسته میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام اگر در وقت رسیدگی در دادگاه حاضر نشویم پرونده بسته خواهد شد

  85. مهشید

    سلام … وکیل میتونه تو جلسه مشاوره حاضر بشه بجای زوجه ؟ یا حتما خود خانم باید باشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      درود
      اگر بخواهید طلاق توافقی از طریق سامانه تصمیم بهزیستی بگیرید حضور خود زوجین برای مشاوره الزامی است و فقط در شرایط استثنایی مثل خارج بودن موکل یا بیماری خاص است که می‌توانید برای مشاوره وکیل داشته باشید. بنابراین اگر تمایل به مشاوره ندارید باید از روش‌های دیگر طلاق استفاده کنید با ما در تماس باشید

  86. معصومه

    با سلام، من شوهرم خارجی هستند و خارج از ایران در سفارت ایران عقد اسلامی انجام داده و در شناسنامه من نیز ثبت گردیده است. منتها بعد از گذشت ۱۵ ماه از عقد تصمیم به طلاق گرفته ایم و من خودم در ایران ساکن هستم . می خواستم ببینم برای اقدام به طلاق توافقی اولا حضور شوهرم الزامیه ؟ یا می توان به طریقی نظر رضایت ایشون رو داشت و اینجا در تهران اقدام به طلاق کرد؟ و دوم اینکه اگر امکان حالت اول نباشه، چقدر زمان میبره که ما اقدام به طلاق داشته باشیم و بتونیم ثبت طلاق در دفترخانه انجام دهیم؟
    با تشکر.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام بهترین کار این است که شوهرتان در هر کشوری که هست به شما وکالت برای طلاق بدهد مدت زمان طلاق هم تقریبی است حدود ۱۰ تا ۲۵ روز کاری در تهران

  87. هاجری

    سلام.
    ما مشاوره طلاق رفتیم البته واسه رشت هستیم گفتن ١٨ خرداد اتوماسیون میره پیشخوان قوه قضاییه
    میخواستم بدونم از پیشخوان قوه قضاییه تا دادگاه اجرای حکم چقدر زمان میبره

  88. محمود

    با سلام
    آیا در طلاق توافقی میتوان برای پرداخت مهریه درخواست اعسار کرد؟
    یعنی اگر زوجه مهریه را بصورت کامل مطالبه کند مرد میتواند مهریه را قسطی پرداخت کند؟

  89. مبین

    سلام خسته نباشیدبرای طلاق توافقی اول باید مراجعه بشود به دفتراسناد رسمی برای دادن حضانت فرزند به مادر؟؟؟

  90. زینب دارابی

    سلام من ۵ ماهه عقد کردمدوشیزم هستم وشوهرم به دلیل مشکلاتی که تو خونه و زندگیش پیش اومده میگه باید طلاق بگیریمو به درد هم نمیخوریمو از ایجور حرف کلا نا پایداره از اولم یک ماه میخواست زندگی کنه یکماه نمیخواست الانم خونه و جهیزیه من چیده شده اما اون دنبال طلاقه حالا تکلیف من چیه خسارات و مهریم چجوره

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اوایل زندگی مشکلات و اختلاف زیاده اگر زندگی اطرافیان و اشنایان رو نگاه کنید غالبا اوایل زندگی اینطور بوده صبور باشید …

  91. رضایی

    سلام خسته نباشید من چندسالی هست توافقی جدا شدم طبق قانون و خواستهای خودمون .الان ۳سال هست که همسرم طبق مهریه و دیدن فرزندی که باهم تفاوق کردیم اجرا نمیکند و سر حرفش نمونده وکلا زیر قرارداد تفاوق زده ..من چیکار میتونم بکنم که هم حقمو بگیرم وهم فرزندم رو ببینم در صورتی که ایشون ازدواج هم کردن. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر مسالمت آمیز نشد از طریق دادگاه و قانون احقاق حق کنید

  92. فرشته

    سلام من شوهرم میگه طلاق توافقی بگیریم خودم راضی نیستم.میگه اگه توافقی باشه خونه و بچه رو بهت میدم وگرنه هیچی بهت نمیدم.میگم برای چی طلاق میخای میگی هیچی زوری که نیست نمیخام.چکار کنم لطفا راهنماییم کنید.طلاق توافقی بگیریم یا بذارم خودش اقدام کنه من راضی به طلاق نیستم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      تصمیم با شماست. هیچکس نمیتواند شما را مجبور به طلاق کند. حضانت هم در صورت اختلاف توسط قاضی با مصلحت طفل تعیین می گردد

  93. gasedak

    سلام خسته نباشين
    من و همسرم ٥ساله ازدواج كرديم اختلافات جزئي زيادداريم و واقعا خسته شدم ايا ميشه بدون داشتن دليل محكه پسندتوافقي جداشد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      درود
      طلاق بهترین راه حل مشکلات کوچک نیست اصلا زندگی بون مشکل هم مگر هست
      ولی از نظر حقوقی بدون دلیل موجه هم امکان طلاق توافقی است

  94. حمید

    با سلام .
    برای ثبت طلاق توافقی حضور هر دو نفر نیاز هست ؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر منظورتان انجام طلاق توافقی توسط وکلای ماست، بله بایستی زن و شوهربا مدارک برای ثبت و صورت جلسه توافق ها و امضای وکالت نامه به دفتر مراجعه کنند. امضای طرفین لازم است

  95. بهزاد

    باسلام. من وهمسرم (زوجه )برای طلاق توافقی اقدام کردیم و رای صادر شده. ولی نمیاد که بریم که دادگاه نامه بده برای گرفتن رای. پشیمونم نشده ولی میگه میخوام اذیت کنم نمیام. و طلاقم نمیخوام ولی دیگه هم پیش تو بر نمیگردم الان من باید چکار کنم. درضمن همه حقشم بذل کرده

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در صورت پشیمانی هر یک از روجین تا ثبت رسمی طلاق کاری نمیشود کرد و اجباری وجود ندارد

  96. صالح

    سلام
    من و همسرم به طلاق توافقی با شرط اینکه ایشان صد میلیون بگیرند و جدا شوند و مضاف بر اینکه ما فرزند مشترک داریم آیا میشه درخواست ۳ طلاقه شدن را داد و موقع ثبت طلاق توافقی عنوان بشه زوجه حق رجوع و درخواست مابقی مهر بخشیده شده را از خودش صلب می نماید که شرایط دریافت حقوق جدید را نداشته باشد.

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بله میشه طلاق به گونه ای باشد که امکان رجوع به مهریه برای همیشه نباشد

  97. علی

    سلام
    من ده ماه پیش عقد کردم
    الان تصمیم گرفتیم طلاق بگیریم
    آیا نصف مهریه را باید بدم یا کامل و مهریه با توافق تعلق نمی گیرد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      مهریه در طلاق توافقی مربوط به توافق شما و همسرتان است اگر طلاق یک طرفه بخواهید بله در صورت عدم نزدیکی مهریه نصف خواهدشد

  98. ناشناس

    سلام ببخشيد ما طلاق توافقي كرديم و مراحل مشاوره رو رفتيم منتها نامه رو گرفتيم و دادگاه به ما ۲۷اسفند وقت داده يني يه ماه ديگه و ما ميخوايم هرچه سريع تر اين قضيه تا سال جديد تموم بشه
    امكانش هست ما نامرو ببريم نشونشون بديم و اونها جلسه دادگاه رو جلوتر بندازن؟

  99. راحله

    باسلام
    مراحل طلاق توافقی دقیقا چند ماه طول میکشد؟؟ یکی میگه یک ماه یکی سه ماه
    از درخواست تا مهر طلاق داخل شناسنامه و تمام شدن کار منظورم هست

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      واقعیت این است اگر بخواهید خودتان از طریق سامانه تصمیم اقدام کنید جلسات مقداری زمان بر است. اگر چه که جلسات مشاوره آن بسیار مفید است ولی اگر به هر دلیل تمایلی به آن نداشته باشید توسط وکیل حدود ۱۰ الی ۱۵ روز زمان می برد

  100. samane

    سلام خسته نباشید من الزام به تمکین و نفقه به نفعم صادر شده من سه جلسه طرح مهر رو گذروندم و ۴ جلسه برام مشاوره با هزینه نوشتن که الان من ۶ جلسه هس رفتم و قرار بوده پرونده من بعد از ۲ ماه ارجاع داده بشه به دفتر خدمات ولی الان با اینکه زمانه ۲ ماه تموم شده مشاوره باز یه جلسه دیگه گذاشته میخواستم بدونم ایا مجازه همچین کاری کنه ؟ آیا این مشاوره ها باطل نمیشه؟

  101. الهام

    سلام ما طلاق تافقی گرفتیم.اما شوهرم برای ثبت تو محضر نمیاد باید چیکارکنم

  102. من

    باسلام من همسرم رودوست ندارم وبه اجبارپدرم مادرم بااوازدواج کردو ولی درحین نامزدی بهش گفتم دوسش ندارم ومراطلاق بده اماالان به یه پسری دوست بودم وچندماه بااوحرف میزدچندوقته پیش شوهرم فهمیدو الان میخوایم جدابشیم من میتونم کل مهریموازایشان بگیرم

    1. گروه وکلای پارسای

      درود
      مطالبه مهریه و استحقاق زن برای آن ارتباطی با خیانت ندارد حق شکایت رابطه نامشروع برای شوهر محفوظ است

  103. z

    سلام میخواستم بدونم اگه من و همسرم باهم توافقی بخوایم جدا بشیم میتونیم از اول کار طلاق وکیل بگیریم که اصلا هیچ مراجعه ای نکنیم؟ و اینکه هزینه اش چقدر میشه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر خودتون قصد انجام کار رو دارید در ابتدا بایستی به سامانه تصمیم (مداخله در طلاق) مراجعه و ثبت نام کنید و اگر تمایل دارید توسط وکیل دادگستری و بدون مراجعه شما و همسر باشد با مدارک به دفتر ما تشریف بیارید. هزینه ها برای دو نفر ۳ میلیون و ششصد

  104. کیمیا

    سلام .خانمی پس از خیانت بخاطر دلگرمی و اعتماد پیدا کردن به آقا شرط گذاشتن که حق طلاق رابه خانم بدهند و سند منزل مسکونی را به نامش کنند و تمام و کمال مهریه اش را میخواهد.آیا این کار شدنیست؟و آیا مرد دیگر اختیاری میتواند داشته باشد؟

  105. محسن

    سلام
    ما مي خواهيم طلاق توافقي بگيريم متاسفانه عقدنامه در دسترس نيست چ بايد كنيم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      رونوشت از دفتر ازدواجی که عقد را ثبت کرده بگیرید

  106. حسین

    باسلام،من وهمسرم درحال طلاق توافقی هستیم کارامونم انجام دادیم الان ابلاغیه اومده برای محضرکه همسرم بایدآزمایش بارداری بده بعدبریم محضر که گفتن ۲ یا۳ماه طول میکشه،خواستم بدونم راهی هستش زودترجدابشیم چون هردومیخایم زودترتموم بشه وکارهای محضر انجام بدیم؟

  107. Ali32

    سلام سریع ترین راه برای طلاق توافقی چیه ؟
    ممنونم

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با ما تماس بگیرید

  108. بابک

    باسلام و احترام، ضمن تشکر بابت مطالب مفید و کامل وب سایتتون،

    طبق فرمایش شما، امکان رجوع زوجه در ۳ ماه عده به آنچه بذل کرده (مثلا مهریه)،
    ۱- طلاق همچنان برقرار هست آیا؟
    ۲-روال طرح دعوا و وصول کامل مثلا مهریه به چه شکلی خواهد بود؟
    ممنون

  109. زهره

    سلام برای درخواست طلاق میشه فقط خانم بره دادگاه و درخواست بده اظهارنامه میره برای آقا؟

  110. فریبا فتحی

    سلام یعنی باید برای درخواست طلاق کجا بریم اول؟دادگاه یا دفتر الکترونیکی؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      دفتر خدمات الکترونیک قضایی

  111. میترا لطفی

    یه سوال دیگه هم داشتم مراحل طلاق توافقی از نظر زمانی چه مدت طول میکشه؟
    بعدازینکه نامه عدم سازش بیاد بعدش طلاق صورت میگیره یا بازم مراحل دیگری هست؟

  112. میترا لطفی

    سلام خسته نباشید
    من و همسرم قصد داریم توافقی جداشیم اما همسرم ازم میخاد مهریم رو ببخشم و خونه و ماشینی ک داریم رو بفروشیم و مساوی تقسیم کنیم. من اگر بخام مهریه بگیرم باید حتما شکایت کنم؟ همسرم میگه اگه بگی مهریه میخای منم طلاق نمیدم میتونه این کارو بکنه؟
    بنظرتون اگه بخام توافقی و بی دردسر جداشم باید مهریه رو ببخشم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      توسط ما ۱۰ ال ۱۵ روز کاری
      بعد از طلاق ۳ ماه مهلت ثبت طلاق در دفترخانه رسمی طلاق است

  113. لیانا

    سلام وقتتون بخیر
    منو همسرم خدا بخواد میخوایم توافقی از هم جدا بشیم.
    ولی من نمیخوام دیگه ایشون رو ببینم ، قصد رفتن به مشاوره هم ندارم ، وکیل هم دارم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با وکیلتون مشورت کنید

  114. پرستو شهبازی

    سلام ببخشید من حق طلاق رو دارم ولی هزینه وکیل به خاطر پیگیری کارهارو ندارم میخوایم باهمسرم توافقی از همدیگه جدا بشیم بدون وکیل گرفتن چه مدت طول میکشه که صیغه طلاق جاری بشه ممنون

  115. پرستو شهبازی

    سلام خسته نباشید من و همسرم می خوایم طلاق توافقی بگیریم ولی وکیل نمی خوایم بگیریم ببخشید کلا بدون وکیل چه مدت طول میکشه که صیغه طلاق جاری بشه از اینور اونور که میپرسی میگن نهایتا ۱۰روز میشه راهنمایی کنید بدون وکیل چکار باید کرد

  116. سمانه

    سلام
    من قصد دارم بعد از ۱۸سال به صورت توافقی از شوهرم جدا بشم چیز زیادی از جهیزه ام نمونه چون طی این سال ها یا خراب شده یا شوهرم فروخته که نو بخره ولی به دلیل عدم توان مالی جایگزینی نیومده من میتونم موقع طلاق ازش جایگزین جهیزیه را بگیرم؟؟؟ .و نکته دوم اینکه شوهرم شناسنامه اش را گم کرده داشتنش الزامی هستش ؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      همه چیز حتی جهیزیه وابسته به توافق شما و همسر است

  117. Tahereh

    سلام من و شوهرم درخواست طلاق توافقی کردیم اول می فرستن مشاوره ما مشاوره ها رو رفتیم می خواستم بدونم مراحل بعد باید چیکار کنیم ؟

  118. امیر

    سلام بنده میخواهم همسرم رو طلاق بدم و با دادن مهریه هم‌مشکلی ندارم ولی ایشون راضی به طلاق توافقی نیستن .من‌باید چه کنم‌.. وکیل بگیرم همه کارهای طلاق رو انجام میده و چقدر زمان میبره تا طلاق صادر بشه

  119. راضیه

    سلام من و همسرم قصد طلاق توافقی داریم سال گذشته اقدام کردیم برای توافقی اما پشیمون شدیم و امسال مجددا تصمیم داریم، ایا با وجود اینکه سال گذشته در دادگاه خانواده مشاوره شدیم و نامه محضر هم گرفتیم باز هم ما رو مشاوره میفرستند ؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر تهران یا کرج هستید با ما تماس بگیرید

  120. خانم حیدری

    سلام.من ده ساله ازدواج کردم از همون اول با هم سازش نداشتیم حتی همسرم اصلا اصلا راضی به بچه دار شدن نشد الان من میخواهم برای طلاق اقدام کنم.ترجیح میدم طلاق توافقی بدون حضور خودم بگیرم اما راضی نمیشه با من جایی بیاد میگه خودت تنها هر کاری میخواهی بکن.من میتونم ازشون تو خونه امضا وکالت نامه بگیرم یا باید جای رسمی بریم اگه راصی نشه من چه کنم مستاصل شدم.میشه کامل راهنماییم کنید و اگر وکیل بگیرم هزینه هاش چقدره

  121. امیر

    با سلام ایا بعد از طلاق توافقی میشه بازم برایه گرفتن مهریه درخواست داد
    و اگه میشه راهی هست که مهریه رو ندم

  122. Mahi

    سلام خسته نباشید ببخشید من خواهان طلاق هستم و همسرم گفتم توافقی طلاق بگیریم و یک بچه یک سال و نیم دارم میخواستم بدونم چه مدت طول میکشه طلاق توافقی و آیا جلسات مشاوره رفتن الزامی یا خیر میشه نرفت و سریعا طلاق توافقی گرفت

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      با توجه به اینکه بچه دارید لطفا عجله نکتید فرزندان ما چه گناهی کردن؟ این نسل آینده با این همه طلاق چی میخواد بشه؟ باید برای کم کردن مشکلات جنگید نه اینکه تسلیم شد. دلایل اکثر زوجین متقاضی طلاق کوچک و ابتداییه. زندگی بی مشکل هم که وجود نداره
      به تجربه شخصی ۱۵ سال وکالت به شما دوست عزیز و سایر خوانندگان این سطور عرض کنم که ۹۰ درصد طلاق ها بعد از یک سال پشیمان شدن

  123. سارا

    سلام.اگه امکانش هست امروز تا ساعت ۵ جواب منو بدید ممنون میشم چون فردا شرکت نیستم و دارم میرم دادگاه.پدر بنده ۴ سال پیش ضربه مغزی شدند و در حال حاضر محجور و از کار افتاده تامین اجتماعی و حقوق بگیر هستند بنده هم قیم پدرم شدم مادرم درخواست مهریه و نفقه کرده که رای نفقه صادر شده .حدودا ۵ میلیون نفقه معوقه برای مادرم صادر شده که هنوز مادرم رای رو اجرای احکام نبرده . ولی برای مهریه چون مادرم از پدرم شکایت کرده بود تونستم اعتراض بزنم و رای باطل بشه و دوباره باید شکایت کنه. این هفته مادرم خواست که پدرمو ببرم طلاق تفاهومی بگیرن چون چند ماهه مادرم منزلشو و وسیله های خونه رو جدا کرده و پدرم تنها زندگی میکنه ما هم نتونستیم عدم تمکین بگیریم چون دادگاه گیلان ثبت نمیکنه و فقط اظهار نامه ثبت کردند و نتونستم نفقه رو قطع کنم. من میخوام بدونم فردا درخواست طلاق تفاهومی رو از طرف خودم که قیم هستم بنویسم یا از طرف پدرم و اینکه میتونم توی دادخواستم بنویسم که مادرم باید نفقه معوقه رو ببخشه یا نه ؟ پدرمم ۵ میلیون نداره پول نفقه رو بده
    دادگاهم میگه قیم پرداخت کنه و اعسار هم نمیزنن .مادرم اصرار به گرفتن مهریه داره و نمیبخشه من میخوام بنویسم که نفقه رو ببخشه و یک چهارم حقوق پدرمو بگم بابت مهریه بگیره .اگه توی دادخواست بنویسم و امضا کنه بعدا میتونه بزنه زیرش ونفقه رو ازمون بگیره ؟

  124. حامد

    سلام و عرض ادب .همسر من بعد ۵سال زندگی مشترک قصد جدایی توافقی داره.مهریه رو قصد بخشیدن دارن.ولی پدر ایشون هر چی تا حالا پول ب کارت زده رو لیست کرده .سوال بنده اینه .ایا میتونن از طریق واریز کارت ب کارت واسم دردسر درست کنن .ایا میشود این مسایل مالی رو تو اضهار اول طلاق توافقی گنجاند ک بعدا دردسر درست نشه واسم .من همینجوری تو زندگی داغون شدم الان دیگ طاقت این شکایت هارو ندارم

  125. عیسی

    باسلام.آیا زوجه ۱۶ساله میتواند درطلاق توافقی کل مهریه راببخشد؟اگر نمیتواند پس بهترین راه برای بخشیدن مهریه درطلاق توافقی این زوجه چیست.لطفا راهنمایی کنید

  126. م.محمدی

    اثرات طلاقم مطرح بشه چرا سازگاری وعشق وعلاقه نه اینجوری باشه کسی ازدواج نمی کنه حتی من ۲ فرزندم دارم مسئولیت پذیر ی یاد نمی گیره وهمش نفرت بدبینی به جای سازگاری و جامعه به افسردگی و انحطاط میره نسل به پیری گرایش پیدا میکنه

  127. م.محمدی

    چرا طلاق دادن اگر زن اقدام کنه طول میدند ولی توافقی طول نمی کشه چرا سازش در زندگی وتفاهم توافقی نباشه

  128. حسین سورانی

    سلام .ببخشید اولین اقدام در طلاق توافقی چیست و چکار باید کرد؟ساکن اصفهان

  129. سمیه

    سلام
    من و همسرم بنا به دلایلی خواهان طلاق هستیم البته احتمال میدم اون منو طلاق نده،از طرفی میخوام مستقل زندگی کنم و وارد زندگی پذرم نشم.
    احتیاج به یه مبلغ پولی دارم که روزگارمو بچرخونم مهریه من ۴۱۴ سکه هست ولی بارها گفته نمیتونم مهریه مو بگیرم ،ایشون یه خونه و یه باب مغازه تجاری داره که مغازشون قولنامه اس هنوز سند نکردن ،بنظرتون راهکار چیه چطور میتونم مهریه مو بگیرم؟میترسم برم تقاضای طلاق کنم ایشون هرچی داره بزنه به نام مادرش

  130. leila

    سلام
    من و همسرم به دلیل ناسازگاری قصد طلاق داریم تنها اختلاف بر سر حضانت فرزند ۱۸ ماهه ی ماست آیا می شه با وجود این اختلاف دادخواست رو توافقی داد

  131. Kamal

    سلام
    من و همسرم داریم توافقی جدا میشیم، همسرم مهریه رو بخشیده منم به شرط بخشش مهریه قبول کردم طلاقش بدم ولی میترسم بعد از طلاق دوباره بخواد برای مهریه اقدام کنه. چه کار کنم که بعد از طلاق هم نتونه طلب مهریه کنه؟

  132. Mahnaz

    سلام من و همسرم برای طلاق توافقی اقدام کردیم آنلاین ثبت نام کردیم و رفتیم مرکز غربالگری و از آنجا مارا فرستادن مشاوره و مرحله مشاوره را گذراندیم؛ مشاوره گفتن یکم مهر نامه عدم سازش به همراه توافق من و همسرم را به مرکز غربالگری ارسال می کنند؛من تمام حق و حقوق خودم را طی توافق نامه کتبی بخشیدم؛سوالم این هست که بعد از این چه اتفاقی می افتد و تا طلاق چقدر زمان لازم است؟اگر همسرم پشیمان شود چه اتفاقی می افتد؟

  133. طه

    سلام وقت بخیر
    بنده میخواستم برای طلاق توافقی اقدام کنم ولی شناسنامم مفقود شده البته چند روزی هست که برای گرفتن شناسنامه اقدام کردم ولی گفتن باید ۳۵ رو منتظر باشید تا شناسنامه جدید بیاد. خواستم ببینم توی این فاصله میشه اقدام کرد بدون شناسنامه یا اینکه باید منتظر شناسنامه جدید بمونم؟

  134. arezo

    سلام
    منو همسرم میخوایم توافقی جدابشیم اما جلسات مشاوره قبلا رفتیم نه از طرف دادگاه برای خودمون رفتیم و مشاور گفته نمیتونه بگه جدا بشیم نه میتونه بگه باهم باشیم الان بازم باید بریم برای دادگاه مشاوره؟
    بعد روند طلاق چقدر طول میکشه

  135. امیرعلی

    سلام برای طلاق توافقی آیا میتونم از خانومم وکالت انجام کارهارو بگیرم اگه میشه از کجا و چجوری باید بگیرم

  136. امیرعلی

    سلام
    من و خانومم میخاییم توافقی طلاق بگیریم میخام بدونم که آیا من میتونم برای انجام همه کارها از خانومم وکالت بگیرم که دیگه خانومم نخاد حضور داشته باشه؟ اگه شدنیه این وکالت رو کجا و چجوری باید بگیرم؟ ممنونم از راهنماییتون

  137. نرگس

    باسلام
    من وهمسرم برای طلاق توافقی اقدام کردیم ۲جلسه مشاوره هم رفتیم حالاهمسرم میگه منصرف شده وجلسه آخرو نمیاد اگرنیاد امکان طلاق نیست؟
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  138. ارشیا

    سلام.
    ۱_ آیا در طول پروسه ی طلاق نامه ای به در خانه ی طرفین ارسال میشود؟(مثل نامه تاریخ برگزاری دادگاه)
    ۲_آیا میتوان طلاق را ثبت کرد ولی پس از گذشت مدتی(مثلا یک سال) در شناسنامه ثبت کرد؟

  139. نرگس

    سلام خسته نباشید
    من همسرم اصلا تفاهم نداریم و میخوام توافقی جدابشم میگه ۱۰۰ میلیون بیشتر بهت نمیدم مهریه من ۵۱۴ سکه حداقل میخوام نصفشو بگیرم امکانش هست که بهم بده و سریع ازش جدا بشم .

  140. فریبا نادری

    من و همسرم میخوایم توافقی طلاق بگیریم.
    من دوشیزه نیستم و ادعایی ندارم و حتی مشکلی با رفتن به پزشک قانونی ندارم. برام اهمیتی هم نداره اسم ایشون از شناسنامه ام پاک نشه.
    اما دلم نمیخواد خانواده ها در جریان این موضوع قرار بگیرن. حداقل فعلاً.
    امکانش هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  141. سینا

    با سلام وقتی که شرایط و توافق در دادنامه ذکر میشود و زن مهریه را میبخشد چطور میتواند زیرش بزند و اصلا عده به چه معناست اگر قرار باشد دوباره به انچه که بذل کرده و بخشیده رجوع کند پس آن توافق اولیه چه میشود در صورتی که مرد نخواهد مهریه بدهد و زن بعد از توافق و بعد از گذشت سه ماه بگوید مهریه را میخواهد و مرد را بازی بدهد مرد باید چه کند ؟با تشکر

  142. ...

    ببخشید من اوایل دادگاهم به پزشک قانونی مراجعه کردم و بعد از چند ماه تصمیم گرفتیم توافقی جدا شیم آیا بازم لازمه برای طلاق توافقی ب پزشکی قانونی مراجعه کنم یا مدرک قبل لازمه

  143. نادرسهامی

    سلام خسته نباشید من وخانمم عقد کرده بودیم یک سال حالا توافقی داریم جدامیشم همه مراحل هم انجام شده اولین جلسه رفتیم دادگاه قاضی پرسید طلاق میدی گفتم بله از خانمم هم پرسیدهمه چیز رو میبیخشی گفتم بله چقدر زمان میبره وتا زمان محضر میشه منصرف شد

  144. سمیرا

    سلام خسته نباشید عقد هستم و قبل عقد متاسفانه پرده بکارتم پاره شد و ترمیم کردم ولی هیچ کسی اطلاع نداره حتی پدرمادرم الان همسرم راضی به زندگی نیست و اصرار به طلاق داره و همسرم اطلاع نداره ازاین موضوع میخواستم بدونم چه راهی هست که پزشک قانونی نرم اگر کل مهریمو ببخشم امکانش هست که پزشکی قانونی نرم من نمیخوام خانوادم پدرمادر پیرم مطلع شن چه راهی وجود داره ؟ اگر این اقا بفهمن من فریب دادم ایا میتونه ازم شکایت کنه؟و اینکه اگربفهمن و پزشکی قانونی برم مهریه تعلق نمیگیره ؟ من با این اقا هیچ رابطه ای نداشتم خواهش میکنم بفرمائید چه راهی وجود داره برای نرفتن به پزشکی قانونی خواهش میکنم بفرمائید ایا این اقا میتونن ازمن شکایت کنن ؟ایا مهرتعلق میگیره؟ من حاضرم همه چیز رو ببخشم توروخدا بفرمائید چطورمیشه پزشکی قانونی نرفت

  145. علی

    سلام
    سلام
    به علت اختلافاتی که با همسرم دارم در دوران عقد می خواهم که از هم جدا شویم البته این خانوم ۴۸ ساعت بعد از عقد پیشنهاد طلاق داده بود و گفته بود که اصلا تمایلی به ازدواج نداشته وفقط به دلیل اصرار والدین راضی شده و سپس بارها و بارها این در خواست را تکرار کرد که باعث شد بنده از همان ابتدا دوران پر استرسی را داشته باشم اکنون بعد از ۶ ماه پر فراز و نشیب بنده قاطعانه قصد جدایی دارم اما در ظاهر زوجه مخالف است و می گوید به زندگی علاقه پیداکرده
    اما بنده از بس تلاش کردم ولی هنوز اختلاف نظر ها وجود دارد قاطعانه به این نتیجه رسیده ام که ادامه راه فقط باعث رنج طرفین می شود و مشاورخانواده و اهل مشورت نیز شدیدا همین را تاکید کردند
    حالا می خوام بدونم چطور باید کار رو آبرو مندانه پیش ببرم ولی راضی نیستم حق خانوم ضایع بشه ؟؟
    دیگر اینکه یکی از اختلاف نظر ها این بود که ایشون برای همیشه میگفت نباید رابطه جنسی داشته باشیم و تا ۱۰ سال میخواد درس بخونه و بچه نمی خواد و بعد از ۱۰ سال هم از پرورشگاه بگیریم و برای سکونت هم حاضر ه سکونت در شهر مورد نظر همسر نیست و می خواهد به شهر های دیگری برویم و . . .
    در چنین حالاتی مرد می تواند مهریه را ندهد؟؟

    لطفا راهنمایی بفرمایید

  146. مصطفی 2

    باسلام
    چگونه میتونم جلوی گرفتن مهریه خانمم رو بعد از گرفتن طلاق بگیرم.
    میخوایم توافقی طلاق بگیریم ولی شنیدم بعد از طلاق هم میتونه مهریه ای رو که بخشیده طلب کنه.
    راهکار دائمی نگرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی چی هست
    ممنون

  147. فاطمه

    سلام من و همسرم هيچ مشكلي باهم مداريم فقط مشكل ما سر خانواده ه هاست
    و اينكه رفت و امد ما به خونه ي مادر و پدر دو طرف قطع شده
    و همسرم ميگه اگه درست نشه طلاق ميگيريم
    ايا اين مورد علت محكمه پسندي هست براي طلاق توافقي؟ يا طلاق دادن من ؟؟؟

  148. Bhr

    سلام.میخواستم بدونم از زمانی که آزمایش عدم بارداری رو گرفتیم تا ثبت طلاق چه مدت طول میکشد ؟

  149. Zohre

    سلام خسته نباشی من و شوهرم یه ماه توافقی اقدام کردیم برا طلاق، ولی دلیل اینکه من باید برم پزشک قانونی برا چیه ؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      احتمالا به دادگاه اعلام کردید که دوشیزه هستید

  150. سعید

    با سلام.من و همسرم قصد طلاق توافقی داریم.۶ سال با هم زندگی کردیم.مهریه ایشون رقم بالایی هست که گفتن قصد گرفتنش رو ندارند.
    میخواستم بدونم در چه صورتی ایشون بعد از طلاق میتونن برای گرفتن مهریه اقدام کنن.مهریه عند الاصتطاعه هست.
    آ یا مدت زمان خواصی هم برای این کار هست,یا تا ابد این حق رو دارند.
    ممنون بابت راهنماییتون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در طلاق توافقی هر آنچه زوجین در خصوص مهریه توافق کنند از حیث بخشش ابراء یا گرفتن آن در دادنامه طلاق توافقی نوشته خواهد شد نکته اینحاست که اگر زوجه بذل کرده باشد و دوشیزه و یا یائسه نیز نباشد در ۳ ماه عده می تواند به آنچه بذل کرده رجوع کند

  151. مهدی

    سلام و خسته نباشید
    در مورد آقایی که همسرش چهارماهه حامله بود و میخواست طلاق بگیره و شما توصیه به صبر کردید هم از شما ممنونم و هم عقیده هستم با شما بدلیل این که ترشحات هورمونی در این دوران زیاد و روحیات خانومها خیلی تغییر میکنه و از اینکه شما تمام مسائل رو از جنبه مادی و ریالی نمیبینید خوشحالم و نشان از ریشه انسانی و مهربانی شما داره
    عزیز و موفق باشید

  152. ساره

    سلام من و شوهرم میخوایم توافقی از هم جداشیم شوهرم وکالت به من داده که خودم برم دنبال کارام اون نمیتونه دادگاه بیاد میخواستم بدونم مراحلش چیه باید چه کارهایی انجام بدم ؟

  153. مصطفی

    سلام
    من و همسرم گواهی عدم سازش رو گرفتیم .ولی مدت عتبار گواهی که سه ماه است گذشته است.ولی مجددا میخوایم اقدام به جدایی کنیم .برای جدایی مراحل رو باید از اول دوباره طی کنیم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام بله
      ولی دیگر نیاز به مشاوره نیست

  154. محمد

    سلام مراحل ثبت طلاق چیه از کجا باید شروع کنیم

  155. مونا

    سلام
    من و همسرم برای طلاق توافقی به دادگاه رفتیم و کارامون و انجام دادیم حالا نزدیک سه هفته گذشته ولی هنوز از دادگاه پیام مبنی بر اینکه رأی صادر شده نیومده. باید چکار کنیم؟
    خودم می‌تونم برم دادگاه پی گیری کنم؟ یا باید منتظر بمونم؟ یا هر دو باید با هم بریم پیگیری کنیم؟

  156. سارا

    سلام من میخوام ازنامزدم طلاق بگیرم ولی میگه تا مهریه رو نبخشی طلاقت نمیدم ومن گفتم باشه یه مقدارشومیبخشم دراین صورت بازم زیره حرفش بزنه تودادگاه بگه من طلاقش نمیدم تا مهریه رو نبخشه ،اگه من توشرایط طلاق نوشته باشم مبلغه مهریه که میخوام دادگاه طلاق توافقی میتونه برام مقداری از مهریه رو ازش بگیره بعدطلاق رو صادرکنه؟

  157. یاسمن

    سلام وقت بخیر من و همسرم میخواییم توافقی جدا بشیم میشه وکالت بدیم به وکیل و کلا کارارو وکیل انجام بده خودمون نریم؟

    1. گروه وکلای پارسای
  158. Mahshid

    سلام
    ببخشيد منو شوهرم همه كاراي طلاق توافقيمونو انجام داديم محضر هم رفتيم گفتن سه ماه ديگه براي ثبت طلاقتون بياين
    اگر يه نفرمون نياد ايا بازم طلاق ثبت ميشه؟؟؟؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام احتمالا منظورتان این است که گواهی عدم امکان سازش صادر شده و هنوز به دفترخانه نرفتید. گواهی مذکور ۳ ماه اعتبار دارد و اگر هرکدام از زوجین برا ثبت طلاق حاضر نشود امکان ثبت یکطرفه آن وجود ندارد

  159. سامان

    سلام.من میخوام‌ از همسرم جدا بشم ولی ۴ ماه بارداره.راهی هست که بشه توافقی جدا شد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      طلاق در دوران حمل از نظر قانون بلااشکال است ولی توصیه می کنیم که با توجه به شرایط خاص دوره بارداری و صدمات جبران ناپذیر به حمل و با عنایت به اینکه معمولا اختلافاتی بین زوجین در این دوران و در دوران شیردهی کم و بیش وجود دارد،‌برای طلاق عجله نکنید.

  160. فرزاد

    با سلام, من به همسرم وکالت طلاق دادم و ایشان هم خودشان رفتند و کارهای مربوطه را انجام دادند و از من طلاق گرقتند و دیگرباهم زندگی نمیکنیم
    البته برای من هیچ نامه یاحکمی از دادگاه نیامد. برای ثبت در شناسنامه من چکار باید بکنم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      به دفترخانه ای که طلاق را ثبت کرده مراجعه کنید تا شناسنامه شمارا مهر کند

  161. فاطمه

    سلام و خسته نباشید ببخشین منو همسرم درخواست طلاق توافقی دادیم و جلسات مشاوره هم تموم شد ۲۰ اسفند گواهی عدم سازشمون برا دادگاه ارسال میشه بعد مشاور حقوقی به من ک باکره هستم گفتن هر دکتر زنانو زایمانی بری برای گواهی درسته بعد میخواستم بدونم الان من برم پزشک زنان برای معاینه بکارت بعدا باز پزشکی قانونی هم باید برم یا یکیش کافیه در ضمن منو شوهرم گفتیم ک من باکره هستمو تا حالا باهم رابطه کامل نداشتیم عایا بازم باید برم پزشکی قانونی یا گواهی دکتر زنان هم مورد قبوله چون اگه از طرف دادگاه بفرستن منو پزشکی قانونی دیگه دکتر زنان نرم.ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در تهران با شرایط فعلی ملاک بکارت برای دادگاه جواب پزشکی قانونیست

  162. امير امجد

    با سلام ، خانومم به شدت خواهان طلاقه و ميگه ديگه بُريدم و فرصت نميدم ، مهرمم ميبخشم (بعضي وقتا ميگه خيلي نامردي ، ماهي يكي بده) ، ميخواستم ببينم اين بذل مهر قابل برگشته يا خير؟ شنيدم مهريه هاي بالاي ١١٠ سكه ، ملاك محاسبه همون ١١٠ تاست ، درسته؟ آخرين نكته من اگر مصر وايسم كه زنمو دوست دارم و نميخام طلاقش بدم و هيچ مورد١٢ گانه حق طلاق هم شاملم نميشه ، تكليف چيه؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      اگر زوجه دلیل طلاق نداشته باشد با مخالفت شما دادخواست طلاق او رد می شود.

  163. احمد

    سلام بنده به دادگاه مراجعه کردم و میخواستم داداخواست طلاق ثبت کنم گفتن باید بری دفتر قضایی رفتم اونجا اولش گفت باید دوتایی تو سامانه ثنا ثبت نام کنید ولی خانمم حاضر به این کار نمیشه مجددا خودم تو سامانه ثنا درخواستم رو ثبت کردم ولی برای ارجاع به دادگاه باید حتما در دفاتر خدمات قضایی انجام بشه مجددا به دفتر مراجعه کردم میگه باید برگ مشاوره بیاری من پیوست کنم و گرنه سیستم قبول نمیکنه حالا چه جوری باید نامه معرفی به مشاور بگیرم.
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

  164. امیر

    سلام
    من و‌همسرم مراحل مشاوره را گذراندیم طبق قانون جدید،و قرار است هشت اسفند نامه مربوطه را حهت وبت دادخواست در دفتر قضایی بگیریم، میخواستم بپرسم از هشتم اسفند به بعد تا صدور رای چند روز طول میکشد؟
    ممنون

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      در تهران اگر همان ۸ اسفند دادخواست طلاق توافقی بدهید تا پایان سال می توانید رای را اخذ کنید.

  165. فاطمه

    اگه زوجه باکره باشه در پرونده قضایی بازهم ثبت میشود؟ یعنی بعدا میشه فهمید ایشون عقد کردند؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      سوابق ازدواج قبلی در ثبت احوال باقی می ماند اما چون زوجه باکره بوده در شناسنامه منعکس نمی شود

  166. المیرا

    با سلام میخاستم بدونم بعداز گرفتن مهریه اگ‌طلاق بگیریم امکان داره شوهرم بگه طلاق نمیدم مهریشو دادم نمیخام طلاق بدم امکانش هست؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      بحث مهریه و طلاق از هم جداست در صورت مخالفت شوهر با طلاق زن باید دلیل موجه ارائه دهد

  167. سپهر

    سلام وخسته نباشید میخاستم بدونم ک از وقتی ک رای صادر میشود زوجین چقدر وقت دارند تا بروند دادگاه رای را بگررند

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      گرفتن رای دادگاه مدت ندارد چون در صورت مراجعه نکرد به شما ابلاغ می شود ولی برای اجرای صیغه طلاق ۳ ماه فرصت دارید.

  168. نیکو

    سلام با تشکر از پاسخگویی آیا زوجه به استناد “عدم ارتباط زناشویی زوج به مدت نامتعارف ” میتواند طلاق بگیرد؟ قاضی قبول میکند ؟

    خصوصا که ممکن است زوجه به گناه بیفتد.

    1. گروه وکلای پارسای
  169. آزاده

    با سلام
    در طلاق توافقی آیا قاضی طرفین (زوج و زوجه) را به داوری ارجاع می دهد؟

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام
      خیر. داوری در طلاق های یک طرفه است

  170. سحر

    سلام .. منو شوهرم طلاق توافقی انجام دادیم..امضا کردیم تو دادگا..رای عدم سازش صادر شد حالا باید بریم محضر که شوهرم نمیاد پشیمون شده..میگه طلاقت نمیدم..میگه تا ۳ ماه الافت میکنم بعد رای باطله…مگه همچین چیزی میشه؟آخه منو کتک میزد ازش شکایت کرده بودم…منم به شرط طلاق توافقی قبول کردم شکایتمو پس بگیرم ایشونم قبول کرد حالا که شکایتمو پس گرفتم و طلاق توافقی رای صادر شده جا زده میخاد زندگی کنه..میشه راهنماییم کنین چجوری بیارمش محضر

    1. گروه وکلای پارسای

      سلام؛ در صورت پشیمانی زوج از طلاق توافقی حتی با صدور رای امکان اجبار او وجود ندارد.

  171. مهدی وارسته
  172. مهدی وارسته

    با سلام و خسته نباشید
    اگر به صورت توافقی از همسرم جدا بشوم و او مهریه را ببخشد این امکان وجود دارد که بعد از طلاق بتواند دوباره ادعای مهر کند من نگران این موضوع هستم لطفا جواب بدید

    1. گروه وکلای پارسای

      با سلام و احترام
      طلاق توافقی در دادگاه ها به صورت طلاق خلع است. اگر زن یائسه باشد و یا باکره باشد امکان رجوع میسر نیست. در غیر اینصورت در سه ماه عده، زن با مراجعه به دفتر طلاق می تواند به آنچه از مهریه بذل کرده رجوع کند.

  173. سیمین

    سلام
    شرایط طلاق توافقی در تهران با شهرستان ها فرق داره؟ ما ساکن مشهد هستیم. میتوانیم برای طلاق به تهران بیایم؟

    1. گروه وکلای پارسای

      با سلام خدمت شما
      ملاک صلاحیت دادگاه و شهر نشانی زوجه است که در دفتر خدمات الکترونیک اعلام می شود و شرایط طلاق توافقی در تهران با سایر شهر ها متفاوت است و فعلا رویه دادگاه های خانواده تهران از حیث مدت زمان و اجباری بودن مشاوره خارج از دادگاه با سایر شهر های ایران فرق دارد
      موفق باشید

... ...